Heel veel slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ramona, 11 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ramona

    ramona Fanatiek lid

    9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi hoi

    Heb even een vraagje over het slapen van lisette ik heb het idee dat ze echt heel erg veel slaapt.

    Dit is haar schema.

    tussen 7 en 8 komt ze voor de eerste voeding ze drinkt dan heel erg goed.
    Tegen half 10 drinkt ze dan nog iets en dan wil ze in de kinderwagen slapen ze slaapt dan tot 15.30 en dan moet ik haar nog wakker maken.

    Daarna slaapt ze weer van 17.00 tot 19.00 uur.

    Dan doe ik haar in bad en tutten en kletsen we heel wat van maar tegen 20.30 ligt ze alweer in bed tot de volgende ochtend.

    Gisteravond is ze rond 21.oo naar bed gegaan en ik moest haar vanmorgen om half 11 wakker maken want ze sliep dus nog toen gevoed en daarna viel ze weer als een blok in slaap en ze slaapt nog vind het echt eng soms en maak haar dan ook wakker.

    Is het normaal dat ze zoveel slaapt.
     
  2. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Tjeumig wat een slaapkop idd :)

    Is ze als ze wakker is wel lekker helder en alert of ook dan duf?
    En hoeveel voedingen krijgt ze nu dan op een dag? Wel minimaal 5?

    Ik zou haar btw overdag niet langer laten slapen dan 5 uur, misschien kun je met rust en regelmaat een iets beter ritme inbouwen.
     
  3. beertje1985

    beertje1985 Bekend lid

    4 dec 2006
    733
    1
    0
    Waarom niet langer dan 5 uur? Fienne slaapt overdag ook nog zo gemiddeld 6 uur, toen ze jonger was nog meer..
    Die is al een jaar geweest.
    Tja Ramona over jouw vraag weet ik het antwoord niet. Maar 5 uurtjes vind ik wel weer weinig. Waarom stel je deze vraag anders niet even aan de kraamverpleegkundige op dit forum?
     
  4. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Niet langer als 5 uurtjes ofzo laten slapen joh, anders draaien ze straks t dag en nachtritme om! (s nachts natuurlijk wel langer als 5 uurtjes) ;)
     
  5. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Als ik jou was zou ik overdag niet meer dan 4 uur tussen de voedingen laten. Dit ivm met dag en nachtritme. Als ze dan tussen de voedingen slaapt is prima. ik zou haar gezien haar leeftijd nog wel minstens 5 voedingen geven.

    Begrijp ik goed dat ze een nacht gedraaid heeft van 14 uur en daarna weer 6 uren? Zo kom je niet op genoeg voedingen. Misschien kun je proberen er iets meer ritme in aan te brengen. Ik hanteerde op die leeftijd de volgende tijden: 6u-10u-14u-18u-23u. En meestal ook nog een nachtvoeding.
     
  6. ramona

    ramona Fanatiek lid

    9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi

    Ja sinds een paar dagen slaapt ze heel erg veel overdag en s'avonds drinkt ze wel heel goed maar tegen 21 uur ligt ze er al weer in en dan is ze doodop.

    Had het cb gebeld en die zei tegen mij moest haar lekker laten slapen dus dat heb ik gedaan vanmiddag of geprobeert want heb haar toch maar wakker gemaakt om 18.00 uur.

    Ik ga morgen zeker proberen om haar wakker te maken en aan te leggen om de 4 uur.

    Wil haar s'avonds ook wat later naar bed hebben en nog een voeding geven maar dat wil ze niet ja een paar slokjes en dan is ze weer helemaal in slaap en krijg haar dan ook niet wakker beweeg dan en zit aan haar armpje en verschoon haar zelfs maar ze doet even haar ogen open lacht een keer lief naar me en slaapt dan lekker weer verder.

    Iemand tips ?
     
  7. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Klinkt heel wreed, maar in het ziekenhuis gebruikten ze natte washandjes die ze dan in het nekje legden, of op het voorhoofdje. Ook kriebelen onder de voetjes wil nog wel eens helpen.
     
  8. Ivonne

    Ivonne Actief lid

    9 apr 2006
    441
    0
    0
    Ik zou haar niet 14 uur zonder voeding laten zitten want je zei dat ze sliep van 21 uur tot half 11 in de ochtend, das een beetje erg lang aangezien een baby onder de 6 maanden het bloedsuikerspiegel sterk kan dalen waardoor ze dus suf worden.
    Zou haar wel tegen 7-8 uur in de ochtend ff wakker maken en een voeding geven dat ze daarna weer wil slapen is dan geen probleem.

    Kijk mijn kindje sliep toen ook al vanaf 9 uur in de avond maar ik maakte haar wakker voordat ikzelf naar bed ging voor nog een flesje. Daarna sliep ze weer snel in.
     
  9. ramona

    ramona Fanatiek lid

    9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Oke dus ik kan dus beter wakker maken vanavond tegen een uur of 22.30 voor een voeding en dan morgen vroeg weer rond 07 uur.

    Gek he is mijn 4e kindje maar ben zo onzeker nu
     
  10. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Isabella is bijna even oud. Maar ik heb het juist andersom. Ze slaapt juist overdag bijna niet meer.

    7 uur BV
    Slapen
    10.30 BV
    spelen tot 12.00 uur
    Slapen
    14.00 uur BV
    spelen, lachen, rondhangen
    18.00 FV
    20.00 slapen
    22.45 BV
    Slapen tot 7 uur.

    Ik vind lisette best veel slapen inderdaad, maar of dat normaal is, of niet erg weet ik niet.

    Ben je al bij een huisarts geweest? Of het ziekenhuis? Gewoon even verder vragen dan het CB. Die weten veel, maar ook niet alles.

    Misschien is ze gewoon een beetje ziek, of heeft ze iets onder de leden. Zijn jullie druk geweest het weekend? Misschien dat ze bij moet slapen?
     
  11. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hoeveel drinkt Lisette nu dan op n dag? Ik zou zeker 5 voedingen aanbieden hoor!
     
  12. ramona

    ramona Fanatiek lid

    9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi

    Nee we hebben een rustig weekeind gehad en de rest van de week was ook rustig ga morgen de ha even bellen en laat haar voor de zekerheid even nakijken.
     
  13. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Ja zou ik gewoon doen hoor. Het zal wel niks zijn, maar gewoon even voor je eigen gemoedsrust.

    En inderdaad genoeg voeding aanbieden. Maar goed, als ze doorslaapt heeft ze geen honger natuurlijk.

    Laat je even weten wat de HA zei?
     
  14. Ivonne

    Ivonne Actief lid

    9 apr 2006
    441
    0
    0
    Nou je moet doen wat je zelf denk wat goed is. Nu is het voor mij makkelijk want ikzelf heb een metertje waarmee ik die suikerspiegel kan meten.
    Als ze mijn kind zou zijn zou ik haar niet om 23 uur een fles geven maar de laatste zoals het nu is tegen 21 uur maar dan de eerste echt weer om 7 uur das 10 uur ertussen en dat moet kunnen.
    Zou best kunnen dat haar suikerspiegel daalt en dat ze daarom zolang doorslaapt want je word daar suf van.
    Zou het gewoon ff proberen, misschien dat ze wat wakkerder is?
    Maar iemand vroeg het ook al is ze de tijd dat ze wakker is wel helder en alert?
     
  15. ramona

    ramona Fanatiek lid

    9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Ja als ze wakker is is ze heel vrolijk en brabbelt er flink op los en ze geniet van alles wat er om haar heen gebeurt.

    Ook als ze even in de box ligt vind ze het heerlijk en klets voluit tegen de boxmobiel.
     
  16. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Maar hoeveel drinkt ze nu dan?
     
  17. ramona

    ramona Fanatiek lid

    9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Ik weeg haar voor elke voeding en dan drinkt ze overdag gemideld 180 aan een borst en s'avonds drinkt ze 200 aan de borst ongeveer.
    Vandaag heeft ze met vanavond erbij 4 voedingen gehad en dan probeer ik haar straks weer wakker te maken voor nog een voeding


     
  18. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Tja en dan ben ik weer tegenstrijdig als ik zeg dat je haar niet wakker moet maken voor de laatste voeding.. Dan zijn ze juist in hun diepste slaap, ik merk t bij Justin.. die drinkt dan geen ene mallemoer. Als ze goede plas en poepluiers heeft, alert is (en dat is ze zeg je) dan zou ik t hier bij laten. 4 voedingen van 180/200 is toch 700 cc sowieso. Is genoeg.
     
  19. ramona

    ramona Fanatiek lid

    9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    gisteravond heb ik ook geprobeert om haar wakker te maken en half in haar slaap heb ik haar aangelegd het was2 slokken en ze sliep weer en heb haar daarna maar weer terug gelelgd.

    Wil morgen proberen om er dan 4 uur tussen te hebben en maak haar zeker om 7 a 7,30 wakker voor de voeding.

    Dit was haar drink schema van vandaag

    10.30 dronk ze 200 cc
    11.30 paar slokjes gehad.
    18.00 drond ze 180 cc
    20.00 uur 150 cc
    En net 160 cc en nu slaapt ze.

     
  20. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Even voor de duidelijkheid, ik heb het niet over 5 uur over de gehele dag, maar niet meer dan 5 uur tussen 2 voedingen ;)
     

Deel Deze Pagina