Hallo dames, Ik moet even van me afschrijven. Ben nu 29 weken zwanger en overal waar ik kom zegt iedereen: zo jij hebt maar een bescheiden buikje... Wordt er echt scheitziek van... Mijn buik is idd kleiner dan gemiddeld maar nou niet dat je zegt van het loopt echt super achter of zo... En zeker als ik zeg dat het de derde is kijken ze zo van ik was bij de 2de veel dikker... Net alsof al die vrouwen allemaal een olifant waren toen ze zwanger waren pffff Ben nu 13 kg aangekomen en vind dat nogal wat. Het zit ook echt op mijn buik en billen want voor de rest zie je van de achterkant niet dat ik zwanger ben.... Bij de eerste zwangerschap zeiden ze ja het is de eerste da duurt wa langer en bij de 2de vond iedereen ook dat ik maar een klein buikje had, maar dit kwam omdat mijn dochtertje wel 5 weken achterliep. Ik weet dat ik niet mag klagen want de kleine ukkepuk die nu in mijn buik zit groeit goed op schema, maar het is gewoon echt niet leuk om iedere dag te horen dat je zo'n kleine buik hebt... Je gaat bijna van jezelf denken dat er iets mis met je is ofzo... Sorry voor het lange verhaal, maar ben het iig kwijt.
Doe eens een foto!! Bij mij zeggen ze wel eens: weet je zeker dat het er geen twee zijn? Dan zeg ik, nou..ik weet eigenlijk zeker dat het er wel twee zijn :-D Maar meid, je buik zegt niks over je kindje en 13 kg is inderdaad behoorlijk!
Ik heb precies hetzelfde. Ben ook bijna 15 kilo aangekomen maar je ziet er nix van.. ben je ook lang?
Bij mij ook hoor. Helemaal niet leuk he! Tot week 28 kreeg ik het ook steeds te horen. Nu zit ik sinds 3 weken volledig in de ziektewet en moet thuis rust houden, en nu begint mn buik te groeien! Ik krijg de laatste tijd juist heel veel opmerkingen over dat mn buik zo hard groeit! Ik ben er supertrots op Bij mn vorige zwangerschap ben ik met 33 weken nog met de trein naar de 9-maanden beurs geweest, en denk maar niet dat er iemand voor me opstond Mensen zagen blijkbaar niet eens dat ik zwanger was, of vonden mn buik niet groot genoeg.... Maareh, ik ben ook wel benieuwd naar een fotootje!
yep, ik weet het! krijg het ook steeds te horen! ach ja denk dan maar zo, hoef het ook niet allemaal mee te sjouwen!!
Ik val ook erg mee, maar 7 kilo aangekomen tot nu toe... En een buurvrouw verderop uit de straat vroeg ister hoeveel MAANDEN ik nog moest... euh 11 DAGEN?
Niks van aantrekken wat een ander van jouw buik vind. Ik was zo´n olifant, ben +35 kilo aangekomen, tijdens mijn zwangerschap en dan krijg je ook van alles te horen. De ongemakken van zo´n grote buik wil je niet weten en als de baby geboren is moet het er ook allemaal weer een keer af... Vriendin van mij had ook geen overdreven grote buik en pastte een week na haar bevalling weer gewoon in haar kleding.
Agh mensen weten niet wat ze zeggen. Hier ook, de ene zegt wat een bescheiden buik, de ander zegt wat een grote buik.. Lekker boeiend, als er maar een gezond kindje uit komt!
Zoooo irritant!! Grr! Ik ben bijna 19 w en ik vind t echt niet leuks als mensen zeggen dat ik geen buik heb! Niet tof!
Het is volgens de andere mensen nooit goed hoor! Als hij niet te groot is, is het wel te klein, te hoog, te laag, te breed, te smal of weet ik veel wat ze nog meer kunnen verzinnen. Lekker laten l*llen en genieten!
dat is zeker niet leuk!! ik ben vandaag 18 weken en nog helemaal geen buik. enige wat ik heb is alsof ik teveel gegeten heb enzo beetje opgezet meer niet!! tot nu toe nog helemaal niets aangekomen en onze jochie groeit goed en zit op de lijnen. wij weten beter toch!!
Hier had ik bij mijn eerste kindje ook een erg kleine buik. Met 25 weken ging ik trots de etos zwanger worden box ophalen en toen vroegen ze of het voor mezelf was . 2 weken later lag ik met weeenremmers in het ziekenhuis en hoorde van iedere nieuwe verpleegster-verloskundige die aan mijn bed kwam "Wat een klein buikje!". Had al stres en dat maakte het niet veel beter kan ik je zeggen... Pas na de 33-34 weken ging het ineens "hard" voor mijn gevoel. Uiteindelijk was ik 13 kg aangekomen met precies 38 weken zwangerschap (toen is ze gehaald dmv keizersnede). Deze zwangerschap krijg ik het tegenovergestelde te horen . Met 30 weken vroegen ze of ik al bijna uitgeteld was . Buik steekt inderdaad ver naar voren en is véél groter dan bij de eerste maar het is ook echt alleen buik, van achter is er niets te zien en itt de eerste zwangerschap is mijn kont ook in proporties gebleven hahaha. Ik ben nu ruim 12kg aangekomen, dus nog minder dan de eerste zwangerschap zelfs... Kg's (woog voor de zwangerschap 55,5) zegt dus niks blijkt!
Hier nog een klein buikje, ben nu bijna 38 weken, maar niemand gelooft dst als ik dat zeg. ben ook maar 9 kg aangekomen tot nu toe... heb ook veel opmerkingen gekregen over mijn kleine buikje, maar nu vindt ik het helemaal niet zo erg, zit me dus ook niet heel erg in de weg. verloskundige denkt wel dat het geen zwaar kindje zal worden, maar qua groei zit het precies goed! trek je er niet teveel van aan, als alles bij de controles goed is, hoef je je nergens druk om te maken, buik zegt niks over je kindje.
Ik ben zelf niet superslank en ging ervan uit dat ik een soorr van walvis zou worden. Ben nu 22 wkn en er zit 2 kg aan. Geen buik te bekennen. Pfff
Pfff....ik ben 25 weken zwanger (van de eerste) en echt al een enorme buik, baal als een stekker. Krijg telkens van die 'grappige' opmerkingen, weet je zeker dat het er geen 2 of 3 zijn? In mijn naaste omgeving is vorige week iemand bevallen en elke keer krijg ik te horen: ooh, jouw buik is nu al dikker dan bij C. met 9 maand..... Ugh... C. kreeg trouwens steeds opmerkingen dat haar buik wel erg klein was, werd ze ook onzeker van. Het lijkt wel nooit goed te zijn...
Hier ook geen grote buik, net voor mn verlof vroeg iemand of ik nog 3 maanden of nog langer te gaan had. Buik is nu wel flink maar ik wordt nog steeds niet op hoogzwanger ingeschat. En ik heb pas nu af en toe een moment dat ie in de weg zit. Ik ben maar gestopt me er druk om te maken, iedereen heeft wel een mening en vaak is het een soort projectie of en manier om zichzelf beter te laten voelen. Heb trouwens ook wel veel complimentjes gekregen, dat is natuurlijk ook heel leuk dus die onthou ik, de rest gaat het ene oor in en het andere weer uit. Met mijn dochter als baby hetzelfde meegemaakt, de een vond haar klein, de ander weer heel groot en ik vind haar vooral heel lief Dus na je zwangerschap gaat het gewoon door hoor, er is altijd wel iemand die wat te vinden heeft.
Joh, het is nooit goed. Wij gingen bij de eerste op vliegvakantie met 28 weken, de medepassagiers zagen niet eens dat ik zwanger was. Nu ben ik 25 weken zwanger van de derde en mensen verwachten dat ik elk moment kan bevallen, zo enorm vinden ze mijn buik. Goed, ik ben nu ook acht kilo aangekomen en dat was ik bij de eerste op het eind, maar toch.
Hier ook een kleine buik en snap je gevoel hoor! Gister weer 2x gehoord 'bescheiden' buikje. Vd week met de intake vd kraamzorg vroeg ze of m'n uitgerekende datum wel klopte, moet het niet 27-07 zijn ipv 27-6? Muts! Tuurlijk niet... Ging met 34 wkn met verlof, zei een patiënt: je neemt zeker nog lekker extra vrij voor je met verlof gaat. Ik: nee hoor ben 34 wkn zwanger. Goh, ik had zooooo'n buik. Ik: IK niet! (Lekker puh) Probeer je er niks van aan te trekken. Mensen moeten er blijkbaar altijd iets over zeggen: klein/groot/hoog/laag, rond dragend. Of jeetje je hebt een dik hoofd gekregen... Nu krijg ik zelf voor de check toch een groeiecho. Krijg wrs een klein kindje. Al zijn al die metingen ook niet betrouwbaar vlgs mij...
De grote van je buik zegt niets... Ik ben 26 weken van de eerste, kindje ligt precies in de middenmoot kwa groei, ik ben gewoon slank, maar zeker niet dun... En ik heb me een toeter! Als dit zo nog 14 weken doorgroeit kan ik niks meer denk ik... Alleen rollen Mensen vragen me al een paar weken of ik al bijna moet bevallen... En of t er geen twee zijn... Ik ben zelfs maar 7 kg aangekomen tot nu toe! Ach ja, ieder lijf is anders! Laat je niks aanpraten meis!