mama's van een tweeling.

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Inggrid, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    hoi hoi,

hadden jullie eerder een positieve test dan normaal. ik had met 3 wkn en 3dgn al een posi test.
    Ik heb kleine kans op tweeling doordat er 2 eitjes rijp waren en ik een pregnyl spuit heb gehad. hadden jullie symptomen dat jullie later dachten van ja dat kwam omdat er 2 eitjes ingenesteld waren. vroege zwangerschapssymptomen e.d. Of totaaaaaaaaaal niet.

ik ben benieuwd.

2. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik lees even mee, heb ook 3+3 (licht) positief getest

3. Em85

Em85 Actief lid

30 mrt 2009
    174
    0
    0
    Ik lees ook mee. Ik teste 9 dagen na terugplaatsing van 2 embryo's positief met een dikke test streep. en met de digitale van CB 12 dagen nat tp 2-3 weken. En heb een voorgevoel dat ze beide zijn bijven plakken

4. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik lees ook Ff mee.. Heb op 10 dpo een hele positieve test.. Waarschijnlijk is het er maar 1 maar wie weet ;)

Tweelingen zitten in de familie

5. Leliana

Leliana Niet meer actief

Ik had inderdaad eerder een positieve test.. Ook met 3.3weken.
    Het zegt alleen helemaal niks.. :)
    Symptomen waren bij mij zelfs minder als bij de zwangerschap daarvoor.. terwijl het toen om een missed abortion ging.

In ieder geval, Gefeliciteerd .. en heel misschien zelfs keer 2!! :D
    Tweelingen zijn zo leuk!

6. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hier een 2lingmama. Ik had voor 1 dag voor NOD een giga knaller. Ik had ook 2 eitjes en pregnyl gespoten. Dus wist dat de kans er was. Dit is de test van mijn 2ling zwangerschap 1 dag voor NOD.

7. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Ik weet wel dat ik 16 weken lang erg ziek ben geweest en zelfs medicijnen heb genomen tegen de misselijkheid. De vorige zwangerschappen liepen helaas allemaal uit op een mk maar zelfs daar had ik niet zon knallers van en was ik lang niet zo ziek.....maargoed bij iedereen is het anders en eigenlijk kun je er geen pijl op trekken hoor meiden. Maar wie weet......spannend voor jullie!

8. bereke

bereke Niet meer actief

Bekijk bijlage 167347

De bovenste is mijn test van 10/1. Had de pickup gehad op 28/12 en de terugplaatsing op 2/1. Je kan de pickup beschouwen als de eisprong dus was 13 DPO.
    Verder geen aanwijzingen. HCG was wel wat hoger dan normaal maar niet spectaculair. Ben zelfs alleen 's avonds misselijk geweest en nooit hoeven over te geven.

Dikke proficiat allemaal en ben benieuwd of er effectief nieuwe tweelingmama's bijzitten hier :):).

9. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    haha het maakt dus eigenlijk allemaal geen bal uit. of je er nu 1 of 2 krijgt dus. 17 aug zullen we het weten. spannend.

10. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik heb op 9 dpo duidelijk positief getest met een 1-ling...

11. beebiegirl

beebiegirl Actief lid

3 okt 2008
    311
    0
    0
    Zegt helemaal niets. Ik heb ook erg vroeg getest en is er maar 1 en ook vroeg getest en een tweeling.

De 1 maakt nu ook gewoon emaal sneller en meer HCG aan dan de ander.

De enige manier hoe je er achter kan komen is straks als je een echo hebt

12. loesk

loesk Actief lid

1 mrt 2010
    286
    1
    0
    Hallo

Inderdaad, we hebben een dochtertje van 15 maanden, bij haar had ik positief getest met 3 weken en 5 dagen en nu ben ik inmiddels 30 weken en 4 dagen zwanger van een tweeling en heb ik positief getest bij 3 weken en 2 of 3 dagen (weet t even niet meer precies) Maar de test was eigenlijk niet nodig, ik voelde gewoon dat ik zwanger was. herkende het gevoel meteen. Maar het begin van de tweelingzwangerschap was ik heeeeeel erg misselijk (heb gelukkig niet overgegeven) Ik ben echt panisch voor overgeven, dus voelde me zooo slecht. Ik had de vk meteen gebeld toen ik het wist en moest nog zeker een maand wachten op de eerste echo!! Dat duurde me te lang (maar bij wie niet he haha) maar ik had echt heel erg het voorgevoel dat het er 2 waren en vooral toen ik zo misselijk werd. Ik zei tegen mn vriend, of het is n jongetje of het zijn er 2. Hij lachte......Ik de vk toch maar gebeld dat ik dacht dat het er 2 waren en met 5,5 week mocht ik komen....en ja hoor.....2 vruchtzakjes....Maar het was nog te vroeg om de haretjes te zien kloppen, dus 2 weken later moesten we terug komen om te kijken of ook idd allebei de vrichtzakjes zich ontwikkeld hadden of dat er 1 verder was gegaan en de ander niet. maar allebei de ahrtjes klopten. Ik was er helemaal niet blij mee in het begin. (ik voelde me daar heel erg schuldig over tegenover mensen die niet makkelijk zwanger worden, want wij waren meteen met 1x seks zwanger van een tweeling en ik was niet blij) Maar na 3 maanden, toen ik de piek van mn hormonen had gehad begon ik t ook leuk te vinden, gelukkig. Ik ben wel heel erg benieuwd wanneer deze 2 meiden komen. Lichamelijk is het zo zwaar! maar ik wil ook niet dat ze veel te vroeg komen, want dan kan er zoveel fout gaan en dan moet ik ze achter laten in het ziekenhuis en dat lijkt me echt erg...
    Dus ik ben benieuwd......

Groetjes Loes

13. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    ik heb op dag 22 positief getest, 7 dagen voor nod! en hij werd steeds donkerder. nu op dag 26 een digitale gedaan en er kwam zwanger 1-2 te staan. (met netjes een ei op dag 14)

het zal er vast wel 1 zijn maargoed dat weten we pas bij de eerste echo ;)

edit: ik had getest omdat ik klein beetje bruinverlies had wat na paar dagen stopte (precies hetzelfde als bij mijn zoontje) dus ik dacht nu test ik. maar toen ik ging tellen was het wel heel erg vroeg.. maargoed toen had ik al getest haha

14. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Hier op de NOD getest en toen met CB zwanger, maar predictor gaf het toen heel licht aan. Ik heb nooit voor de NOD getest. Ik had ook geen klachten voor de NOD. Maar vanaf 6 weken was alles extreem zoals misselijkheid e.d Dat komt ook door het dubbele HCG.

15. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Ik ben ook een beetje "bang" voor een tweelingzwangerschap. Ben ook een stuk misselijker dan toen ik zwanger was van m'n dochter. Heb 4 dagen voor NOD al duidelijk positief getest. En was vandaag voor het eerst bij de VK. Ze ging kijken of ze m'n baarmoeder al kon voelen. Ze zei dat ze dat met 8 weken nog niet kon voelen, maar omdat ze dacht dat ik heeeeeeeeeeeel misschien al wel 14 weken was (wat overigens niet zo is) ging ze toch even kijken. Ze zei dat ik zeker geen 14 weken was, maar waarschijnlijk wel meer dan 8. Maar ik weet door ovu-testen en temperaturen exact wanneer m'n eisprong was, en ben dus echt zeker weten 8 weken. Daardoor zit ik me nu dus ook weer "zorgen" te maken. Er zit niets op dan wachten, 31 augustus heb ik m'n 1e echo.

16. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    spannend beep!!

17. loesk

loesk Actief lid

1 mrt 2010
    286
    1
    0
    Inderdaad spannend! Maar waarom heeft ze dan niet meteen even gekeken?

18. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    ze hebben daar helaas geen echo apparatuur:(

19. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    oeh das balen beep dat ze geen echo apparaat hebben.
    MOrgen de echo ben zoooooooooooo nieuwsgierig. bij mijn zoon echt nergens last van gehad alleen beetje moe. en nu moet ik s'avonds overgeven ene ben ik super de super moe. maar ja geen zwangerschap is het zelfde he.

20. Leliana

Leliana Niet meer actief

Is inderdaad wel spannend, zo te lezen!
    Maar de dik gedrukte woorden hierboven hoeven niet te betekenen dat het om een tweeling gaat he.. ;)
    Ik spreek nu wel een beetje uit ervaring.. en ik kan zeggen dat ik mij nog nooit zo beroerd heb gevoeld als in deze zwangerschap, en dit is er echt maar eentje :$

Ik heb met deze zwangerschap ook op 7 dpo positief getest terwijl ik bij de tweelingzwangerschap 'pas' op 9/10 dpo positief heb getest!
    Ik ben nu ook behoorlijk misselijk .. en dat was ik bij mijn jongens niet!

Gek, hoe een vrouwenlichaam zo kan reageren op hcg! :)

Sterkte met wachten tot de echo .. duurt nog best wel lang zeg! :$

Deel Deze Pagina