Heel veel spugen... Wie heeft tips.

Discussion in 'Borstvoeding' started by liefdotje, Nov 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Onze dochter is nu net 3 weken oud en sinds een aantal dagen spuugt ze zoveel... Zo vervelend voor haar en voor ons ook ;-p

Onze dochter drinkt in totaal 30 min met verschonen tussendoor zou het kunnen dat ze veel te veel binnen krijgt?
    Ik laat haar goed boeren en hou haar daarna goed omhoog.

Wat kan ik hier nog meer aan doen?

Als je ziet wat ze vandaag al gespuugd heeft pfff

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Heeft ze er last van? Zo nee, laten gaan. Spugen hoort er helaas bij omdat het maagklepje soms niet goed sluit. Zolang ze hier geen pijn van heeft kan t geen kwaad en groeit ze eroverheen. Wel veel wassen waarschijnlijk.

Teveel binnenkrijgen kan maar met BV bepalen baby's zelf, vraag en aanbod worden op elkaar afgestemd. Hoe veel voedingen heeft ze op 24 uur? Ik heb begrepen dat in het begin een voeding zon 40 min duurt. Goed laten boeren tussendoor en miss niet verschonen ertussen, het veranderen van houding kan druk geven op haar maag en daardoor kan ze ook sneller gaan spugen.

3. RAppel

RAppel Fanatiek lid

May 2, 2014
    1,157
    192
    63
    Mijn dochter spuugt met momenten ook heel veel. Meestal heeftp ze er geen last van. Ik hou haar na een voeding lang rechtop en goed boeren (wat je dus nu al doet) en probeer haar rustig van positie te veranderen. Dus van rechtop heel rustig haar laten zakken om haar neer te leggen.

Ik denk niet dat het heel veel kwaad kan als ze er geen last van heeft.
    Normaal zou je met borstvoeding inderdaad niet kunnen overvoeden. Ik merk wel dat mijn dochter meer spuugt als mn toeschietrelflex heel sterk was of als mn borsten gespannen waren.

4. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

dankjewel meiden! heb hier zeker iets aan...

Share This Page