heel veel steun gevraagd!

Discussion in 'De lounge' started by Moonfairy, Apr 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    Ben je ook al bezig?

2. momentje

momentje Bekend lid

Feb 5, 2008
    587
    0
    0
    België
    Claudia, heel veel succes!! Toen ik je 1ste post las, dacht ik ook meteen: "Ik ben er ook klaar mee! Ik moet ook maar eens gaan afvallen! En nu echt!!!"

Even 'kort' mijn verhaal
    Ik ben 1,73 en weeg 103 nog wat. Ik ben mijn hele leven dik geweest. Althans, vanaf een jaar of 10 dan. Toen ik 24 (6 jaar geleden) was, woog ik denk ik +120 (een gokje,durfde niet op de weegschaal). Ik had toen echt een heel laag beeld van mezelf en daardoor lukte het me niet om werk te vinden/houden. Waardoor ik ook nog eens afgezonderd werd op sociaal vlak. Toen ben ik op een gegeven moment echt gaan lijnen en sporten...heel fanatiek, maar wel nog op een gezonde manier. Ik woog toen ik 'klaar was' 74!!! Wat een boost voor mijn zelfvertrouwen. Ik heb 2 jaar zonder moeite dat gewicht behouden.

Toen wilden we zwanger worden (2007) en ben ik gestopt met roken (+ 8 kilo). Tijdens de zwangerschap was ik 20 kilo aangekomen. Die zijn blijven plakken helaas. 2 maand geleden ben ik opnieuw bevallen. Ik was weer 20 kilo aangekomen, maar gelukkig zijn er daar 17 van weg zonder moeite.

Kortom... ik baal als een stekker dat ik het zover heb laten komen dat ik weer zoveel weeg! En ik wil weer al mijn leuke kleren van toen passen!! Ik wil weer durven zwemmen, ik wil weer graag op de foto staan, ik wil weer fitter worden, ik wil weer kunnen fietsen op een band ipv de velg, .....

Heb vanmorgen trouwens al weer koeken gesnoept...de drang naar slechte dingen is toch zo groot! Maar vanaf morgen doe ik het wel goed! :)

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik?

Ik probeer het... maar het valt niet mee.
    We hebben nog wat koekjes in de kast liggen en tis net alsof die eerst op 'moeten' voordat is ermee ga beginnen. Terwijl ik er ook gewoon voor kan kiezen om die koekjes te laten liggen en te beginnen.... Maar ik ben niet zo sterk.... Ben vandaag al de mist ingegaan door niet 1 koekje te pakken maar meer. :)
    Het lijkt wel een dwangmatige handeling of zo. Voel me zo zwak op dat gebied. ;)

4. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Hej momentje...niet vanaf morgen! VANAF NU!!! Gewoon meteen beginnen. Alles wat je nu niet meer verkeerd eet komt er ook niet meer aan, toch!?
    Zet hem op! Je hebt het al eens bewezen te kunnen, dus dat gaat gewoon weer lukken!

En dat stoelen verhaal...daar hoef je echt geen 120 + Kg voor te wegen hoor! Dat had ik met 104 ook al. Ik ben nml n smurfje van 164 cm...en idd op n bepaalde plek verzamel ik ook wat meer vet als op andere ;)
    Heb trouwens ooit op n terasje gezeten waar ik in sommige stoelen gewoon niet in paste en op andere NET maar echt totaal niet lekker zat...was gewoon pijnlijk..
    Is ook n eye opener dan hoor :(

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ach ja daar dacht ik ook niet over na. Ik ben lang, 1.80.
    Dus korte mensen kunnen in verhouding net zo zwaar wegen en wel minder kilo's wegen.

6. momentje

momentje Bekend lid

Feb 5, 2008
    587
    0
    0
    België
    Ja tuurlijkk vanaf nu!! Heb al mijn sportkleren aan om zo een stukje op de hometrainer te fietsen :). Alleen even mijn kleinste ukkie nog van eten voorzien, kan hij uitbuiken in de wipper voor mijn fiets :D. Als dat geen motivatie is

En dat van die stoelen...ik ken het ja. Wat erg he als je dan rechtstaat en de stoel kleeft aan je gat :)
    Of attracties in een pretpark...is ook altijd proppen om alles in het bakje te houden.

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

@Waardevol ik zou die koekjes wegdoen straks heb je er spijt van dat je ze weggegooid hebt.

@iedereen die af wil vallen begin nu en niet morgen of volgende week dat schiet niet echt op ;)

Sterkte iedereen met afvallen!

8. francescak

francescak Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,594
    1
    0
    kinderleidster
    twello

moet jij niet ff wachten met sporten?? je bent net bevallen:D

kunnen we niet een lijstje maken en dan elke week bijhouden wat we kwijt zijn?
    misschien is het een extra steuntje in de rug?

9. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Even een tip voor iedereen die wil afvallen;

Fruit fruit fruit.....veel gezonder en even lekker (vind ik) als een koekje! Aarbeien (zonder suiker natuurlijk) appels meloen etc etc.

En natuurlijk ontbijtkoek, gezond vezelrijk en vullend.

Probeer jezelf 1 dag in de week te trakteren op wat lekkers, dit zodat je het vol houdt maar ook wel eens wat lekkers mag hebben. Want je moet ook genieten van je leven dames! Je leeft maar 1 keer!

Succes allemaal!

10. momentje

momentje Bekend lid

Feb 5, 2008
    587
    0
    0
    België
    Geef jij mij nu een excuus om nog niet te hoeven sporten?? :p
    6 weken wachten met sporten is het advies, das alweer 3 weken geleden, dus fietsen kan wel denk ik.
    Net 20 minuutjes gefietst...'t is een beginnetje :) En de fles water staat naast me.

Ja lijstje lijkt me handig!
    zoiets?

momentje: start 103,4 ; streef 85 ; afgevallen 0,00 ;)

11. momentje

momentje Bekend lid

Feb 5, 2008
    587
    0
    0
    België
    => eet nu kiwi! :)

De eerste 2 weken zijn het moeilijkst (vind ik). Daarna ben je wel redelijk afgekickt van al het ongezonde. Het blijft dan wel moeilijk, maar nu ervaar ik het slechte eten ook als iets dwangmatig...alles moet ook meteen op. Erg is het. Ik geniet er ook niet van.

12. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

Jan 4, 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is alles toch herkenbaar wat jullie schrijven, vooral het dwangmatig eten, bij mij moet ook alle lekkers in huis op zijn, voor ik begin met dieten.. zooo moeilijk,

Ik weeg ruim 60 kilo te zwaar, slank ben ik nooit geweest en hoef ik ook niet te worden.. wat ik nu wil is onder de 100 komen, dat is mijn eerste streefdoel.

13. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Jullie zijn allemaal stoer die willen afvallen!
    Petje af voor jullie!

En nu volhouden!

14. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

teveel fruit en ontbijtkoek is anders helemaal niet zo gezond als iedereen denkt helaas.. fruit moet je ook niet mee gaan overdrijven (veel suiker( en ontbijtkoek zitten ook veel suikers in) pak dan een rijstewafel, komkommer, cherrytomaatje, salade zonder dressing (of in elk geval hele magere)

15. francescak

francescak Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    :D oeps niet echt motiverend he! hihihi maar goed van je dat je hebt gefietst!!

ik ga verder met het lijstje!

momentje: start 103,4 ; streef 85 ; afgevallen 0,00
    francescak:start 98.4 ; streef 70 ; afgevallen 0.00

als je bij het lijstje wilt gewoon ff kopieren en plakken!

16. francescak

francescak Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    thnx!

dat willen we horen!:D

17. conijn

conijn Bekend lid

Oct 24, 2008
    691
    0
    0
    Hoi hoi

Ik wil ook graag op het lijstje, dus ik voeg mezelf toe:

francescak:start 98.4 ; streef 70 ; afgevallen 0.00
    Conijn: start 88.5 ; streef 65; afgevallen 3.2

Ik ben nu zo'n 4 weken bezig en ik geloof ook dat ik de moeilijkste momenten heb gehad. Toch blijven ze wel voorbij komen hoor, maar ik blijf nu makkelijker sterk zeg maar!!
    Ik vind het ontzettend knap van al die meiden die zijn begonnen!!!

Succes allemaal!

Liefs Conijn

18. francescak

francescak Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    @conijn: knap van je dat je het al 4 weken volhoud! ga zo door!!!

19. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    ik doe ook mee!! uiteraard!:D

francescaktart 98.4 ; streef 70 ; afgevallen 0.00
    Conijn: start 88.5 ; streef 65; afgevallen 3.2
    Claudia start 130: streef 80: afgevallen 0.00