hoi allemaal, kort geleden hier ookal bericht geplaatst over betablokkers tijdens de zwangerschap. Nou heb ik moeten afbouwen met de metoprolol maar dat ging helaas helemaal niet goed. Nu per direct gestart met de Labetalol en die schijnt wel veilig te zijn tijdens zwangerschap. Nou lees ik net de bijsluiter en zie ik er in staan dat gebruik de eerste 3 maanden ontraden word omdat ze neit weten of er misvorming ontstaat bij de foetus. Nou lekker dan.. ben geneigd deze medicijnen ook te laten maar dan gaat t weer niet goed met me. Iemand die dit middel gebruikt of ook heeft gebruikt vooral tijdens het eerste trimester?? oh ik maak me zo zorgen nu..
Ik snap dat je je zorgen maakt. Vaak, bv bij de griepprik die veel vrouwen nemen en ook in dit geval, worden dingen afgeraden omdat ze de effecten niet kennen. Ze kunnen dus niet zeggen dat het veilig is maar er zijn geen aanwijzingen dat het onveilig is. Voor jou is stoppen geen optie en weet je zeker dat het schadelijk is voor je baby. Je kan vragen of er andere medicijnen zijn waar het wel van bekend is maar anders zou ik dit zeker blijven slikken. Hopelijk stelt het je gerust
Inderdaad heb je wel gelijk in. Ik zit gelukkig wel op de laagste dosering dus dat stelt me ook wel gerust. Bedankt voor t antwoorden.. een andere middel hebben ze helaas niet voor mij dus moet t er maar mee doen.