Cyste

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door SoInLove, 21 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SoInLove

SoInLove Lid

17 dec 2014
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ik stel mijn vraag hier omdat ik pas kort weet dat ik zwanger ben en nog niet ben ingeschreven bij de verloskundige (kan pas aanmelden na 5 weken zwangerschap). Een paar jaar geleden is een cyste gevonden aan mijn eierstok, aan de buitenkant. Deze zou 6 cm groot zijn. Omdat het een operatie via de buik zou worden en ik nergens last van had, heb ik besloten geen operatie te ondergaan. Nu ik zwanger ben maak ik mij zorgen of deze cyste in de weg gaat zitten of kwaad kan als ik verder in mijn zwangerschap kom. Kan zo'n cyste ook vanzelf verdwijnen? Een operatie tijdens een zwangerschap is denk ik niet mogelijk?

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

gefeliciteerd met de zwangerschap! Ik zou je aanraden bij de eerste echo aan te geven dat er een aantal jaar geleden een cyste is gezien. Er kan dan gekeken worden of het er nog zit of spontaan verdwenen is. Indien de cyste zo groot is dat het klachten geeft in de zwangerschap kan het ook in de zwangerschap via een operatie verwijderd worden. Succes!

Groetjes Monique

3. SoInLove

SoInLove Lid

17 dec 2014
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het antwoord, een update van mijn kant is wel op z'n plaats. Bij de eerste afspraak 2-1-15 aangegeven dat ik een cyste had en deze was ook te zien op de echo, 5 bij 5,5 cm. De verloskundige gaf gelijk al aan dat dit niet problematisch hoeft te zijn. En bij de 2e echo 16-1-15 was te zien dat de cyste al was gekrompen naar 2 bij 2,5 cm. Goed nieuws dus, ik ben er erg blij mee.

4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Wat een goed nieuws! Goede zwangerschap toegewenst!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina