Overtijd, alle symptomen maar.. negatieve test?..

Discussion in 'Zwanger worden' started by Happinez, Sep 17, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Happinez

Happinez Nieuw lid

Sep 17, 2007
    2
    0
    0
    Marketing-Communicatie
    Arnhem
    Hoi allemaal..

Ik ben nieuw hier.

In het kort even bijpraten: ben 27 jaren jong, pas getrouwd met mijn lieve Sjoerd (ook 27) en we zijn al 3 jaar 'aan het proberen'. Omdat ik endometriose heb (http://nl.wikipedia.org/wiki/Endometriose) ben ik vrij snel - al na het eerste jaar proberen - de molen in gedraaid en heb ik al heel wat onderzoeken en een kijkoperatie achter de rug. Resultaten waren: perfecte hormonen, prima eisprong, mooie geslachts-/voortplantingsorganen waar niets mis mee is. Ook Sjoerd werd onderzocht: errrug hyperactieve zaadjes. Kortom; allemaal geweldig! Maarja.. de tijd bleef verstrijken en er gebeurde NIETS. Steeds werd ik weer ongesteld.

Nadat ik met de pil stopte (nu dus ruim 3 jaar geleden) heb ik vrijwel de gehele periode een cyclus van 28 dagen gehad. Sinds driekwart jaar is dat elke cyclus 30 dagen geweest. Zo hop ineens werd die sprong van 28 naar 30 dagen gemaakt.. Hoe dan ook, uitgaande van die 30 dagen had ik afgelopen donderdag(nacht) ongesteld moeten worden. Het is nu maandag. Ik ben nooit overtijd! Ja.. soms.. maar dan had ik stiekem wel wat donkere afscheiding.. Ach jullie kennen het vast wel: als je iets zooooo graag wilt, dan zie je vaak dingen die er niet zijn. Of eigenlijk: je ziet de dingen niet die er wel degelijk zijn.. (Het kan dus ook zijn dat ik nu niet overtijd ben maar spontaan een cyclus van 34 dagen heb en vanmiddag ongesteld word...... :( )

Hoe dan ook; nu heb ik géén afscheiding.. laat staan een bruine. Wel extreme hoofdpijn, gruwelijk pijnlijke borsten - lopen doet zelfs al zeer -, een licht ongi gevoel (niet heel de tijd, soms een rugwee-achtig gevoel en vanwege mijn endometriose lijd ik normaal helse pijnen, nu niet), lichte vlagen van misselijkheid.. Dat soort dingen. Maarja op vrijdag gelijk een testje gedaan (want de hele afgelopen maand al een 'raar' gevoel, slecht slapen, steekjes in onderbuik.. dus een vrolijk voorgevoel..)...... NEGATIEF. Het was wel zo'n goedkoop rotding, zo'n dipstick van sensitest voor 1 euro. En kan het zijn dat ik te vroeg heb getest? Wie weet zat er na die ene dag gewoon te weinig hormoon in mijn urine? En ik leef op sap dus wie weet is mijn urine wel gewoon te zuur?

Wie heeft dit gehad: overtijd, symptomen en negatieve test maar uiteindelijk toch zwanger blijken? Oftewel.. IS ER HOOP VOOR MIJ?

Het is een heel verhaal geworden maar ik moest het even kwijt en heb het gevoel dat dat hier wel kan.. En hoe meer ik vertel hoe beter ik antwoord kan krijgen.. Hoop ik.. :)

Veel liefs,

(Happ)inez.

2. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

Jul 10, 2007
    2,092
    0
    0
    Hoi, ik kan alleen maar mijn eigen ervaring vertellen. Halverwege mijn cyclus (ik heb een onregelmatige cyclus) voelde ik me ineens best raar. Ik sliep ineens 2 nachten totaal maar dan ook totaal niet, ik was onrustig, had een licht zeurende pijn in mijn onderbuik en had het een stuk warmer dan normaal. Het slapen ging daarna gelukkig weer beter maar de rest van de symptomen bleven. Omdat ik een onregelmatige cyclus had, wist ik ook niet wanneer ik overtijd zou zijn. Toen ik op een gegeven moment op een cyclus van 36 dagen zat, ben ik gaan testen. Groot was mijn teleurstelling toe de test 'niet zwanger' aanwees (de digitale van CB). Een week later was ik nog steeds niet ongesteld en voelde me nog steeds 'vreemd'. Ik sprak met mijn man af dat we dat weekend weer zouden testen. Zaterdagochtend om 6 uur was ik klaarwakker en kon niet meer wachten. Ik deed de test opnieuw en nog niet eens een minuut later stond daar 'zwanger' in het scherm! Ik was echt dolgelukkig en kon het haast niet geloven. Inmiddels ben ik 12 weken zwanger. Een test die eerst negatief aangeeft en een week later positief kan dus echt! Waarschijnlijk was het hormoon in mijn lichaam nog te laag en was het nog iets te vroeg om te testen.
    Ik zal voor je duimen! Hou je ons op de hoogte?
    Groetjes!

3. Happinez

Happinez Nieuw lid

Sep 17, 2007
    2
    0
    0
    Marketing-Communicatie
    Arnhem
    Hi Sweetvienna,

Wat lief dat je zo snel reageert. En vooral: wat leuk voor jou/jullie dat het zo gelopen is! Gefeliciteerd! Geweldig, er groeit een klein mensje in jouw buik! Stiekem ben ik natuurlijk wel een beetje jaloers.. Haha!

Ja.. jaloers.. omdat ik toch weer het gevoel heb dat het vals alarm is. Kom net van de toilet en had een klein beetje donkere afscheiding. Heb ik altijd voordat ik ongesteld word.. Maar dit keer is het wel anders : maar heel weinig en heel licht van kleur en qua structuur: waterig. Vreemd, maargoed. Kan mijn lijf me dan zó voor de gek houden? Heb ik de menstruatie (weer) psychisch uitgesteld? Gewoon omdat ik niet ongesteld wíl worden? Of heb ik vanaf nu misschien een onregelmatige cyclus? Of had ik simpelweg maar voor één keer een langere cyclus? Of... ben ik wel degelijk een paar weken (dus hooguit 3) zwanger geweest en wordt het zometeen een soort van mini-miskraam?... (schijnt elke vrouw vaak mee te maken; dan denk je: ooh ik word wat later ongesteld maar eigenlijk was er dus echt een beginnetje van iets..) Ik weet het niet meer. Ik weet wel dat ik op moet passen dat dit geen obsessie wordt. Nouja, eerst maar even afwachten of dit doorzet en er straks bloed tevoorschijn komt. Pffff :cry:

Ik hou je wel op de hoogte ja... Want wie weet blijk ik toch zwanger. You never know....

In ieder geval goed om te weten dat het kan: eerst negatief testen en dan toch daarna positief testen!

Liefs..

4. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

Jul 10, 2007
    2,092
    0
    0
    Tja, een langere cyclus, een heel vroege miskraam, dat je lichaam je voor de gek houdt...het kan allemaal dus het enige dat je kunt doen, is afwachten inderdaad. Ik hoop voor je dat het raak is! Sterkte he.

Share This Page