Heel veel Vlooien!

Discussie in 'De lounge' gestart door Desii, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    heb je ook goed achter je plinten gespoten hoekjes enzo , want vlooien houden vaan heerlijke donkere plekjes .... en anders mischien iemand laten komen die je huis vlooi vrij kan maken

2. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    heb je ook wat gebruikt tegen de eitjes?? want die eitjes komen weer steeds uit he.

3. Jel

Jel Niet meer actief

Ik weet nog dat mijn moeder dat vroeger altijd deed bij de kat, maar dan geen knoflooksaus, maar knoflookpoeder op het eten strooien.

Maar word een kat daar niet heel erg winderig van of gaat het niet uit het bekje stinken?

4. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    enkele jaren geleden hebben wij ook een plaag gehad.
    dieren direct anti-vlo gegeven.
    in het begin 2x op een dag de omgevingsspray gebruiken en 2x per dag stofzuigen, toen het echt minder werd elke ochtend sprayen en daarna stofzuigen

na een maand of 2 was het over en nooit meer last van gehad gelukkig.

5. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Vorige woning lag een oud tapijt dat dus onder vlooien zat, kwam ik achter toen mijn binnenkatten ineens helemaal vol zaten en ik op zoek ging naar plek waar het vandaan zou kunnen komen.

ik heb wel bestrijding laten komen, die heeft huis van onder tot boven behandeld voor 200 euro ongeveer.. met een spulletje dat vele malen sterker is dan wat je zelf in huis kan halen. Omgevingsspray zei die was effectiever als je elke vlo met fles op kop zou slaan dan echt sprayen (pff)
    De katten heb ik toen behandeld met poeder en heel veel kammen.

bestrijder gaf aan dat wij dag uit huis moesten incl de huisdieren.. smorgens sprayen, en savonds weer naar huis, na paar dagen huis heel goed zuigen en we waren er vanaf

6. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Wij hebben het een keer bij terugkomst van de vakantie gehad. wij hebben bij een dierenwinkel een spuitbus gekocht (die eigenlijk niet in nl verkocht mocht worden) enorm giftig spul alles 2 keer ingespoten (en de boel gelaten ;)) werkte als tierelier...maar goed....weet helaas niet meer hoe dat spul heette! Verder heb ik enorm veel vlooienbandjes gekocht , kapot geknipt (opgezogen) in de hoeken gelegd.

succes!

7. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Ik heb het ook. Ik heb eergisteren Kill-vlo van bephear gekocht. Eerder kon ik geen vlooien vinden. En nu vind ik ze wel regelmatig in huis. het spul werkt 100% alleen dan moet je je meubels e.d. nog wel behandelen. En ik zit daar ook mee. ik hoop stiekem dat kill-vlo afdoende is.

8. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn

winderigheid nooit iets van gemerkt maar ze stinken idd wel wat uit hun bekjes maar dat nam ik voor lief

9. Jel

Jel Niet meer actief

Ok! Nou ik neem die tip dan mee voor ons hondje... Wie weet helpt het.

10. Wokkeltje87

6 jan 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Probeer Exil

11. Desii

Desii Actief lid

7 nov 2009
    271
    0
    0
    Hutje op de hei
    Omgevingspray heb ik al een aantal malen gebruikt, inderdaad vooral bij de plinten, onder kasten.. donkere plekjes. Dit werkt tijdelijk heb ik het idee. Stofzuigen doe ik dagelijks het hele huis maar zal het 2x paar dag gaan doen. Ga ook morgen even de tip over dweilen met spiritis en afwasmiddel toepassen, hond en kat knoflook geven en wat lavendel dingen neerzetten. Vanavond zet ik een bakje met water neer met een kaarsje en ik blijf gewoon lekker sprayen. Hopelijk werkt het. Zou graag de bestrijdingsdienst bellen maar kan eigenlijk geen 200 euro missen.. :(

12. julyray

julyray Actief lid

4 feb 2011
    108
    0
    0
    NULL
    dichtbij de zee
    vlooien hebben een hekel aan lavendel.

2 jaar terug een vlooienplaag gehad, hond en kat behandeld, en overal schoteltjes met keukenpapier met daarop lavendel badolie van kneipp neergezet, vlooien zijn weg. Zal wel niet alleen door de lavendel komen..........;)

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Een goed anti vlooienmiddek bij de dierenarts halen en blijven stofUigen, zuigen zuigen zuigen en nog eens zuigen.
    Vlooien kunnen niet overleven van mensen, dus als jouw huisdieren niet meer gebeten kunnen worden sterven ze langzaam uit.

14. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    De meeste hebben het al gezegd, maar haal een goede vlooiendruppels bij de dierenarts maar zeg daarbij wel welke middelen je al gebruikt hebt en wanneer je het voor het laatst hebt gebruikt.

Verder omgevingsspray.. heeeel veeeeel ramen deuren sluiten, bussen overal leeg spuiten een dag niet in huis komen voor je zelf t lootje legt ;)
    Daarna alle ramen en deuren weer open alle stoffen spullen in de was en dan moet het goed komen.. zo deden mn ouders het in elk geval toen ze een vlooienplaag hadden nadat ze thuis kwamen van vakantie :)

15. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Heel veel sterkte meid!

16. Meara

Meara Niet meer actief

Ze kunnen ook een nest in je bank hebben zitten. Kat lag vaak dezelfde plek en die krengen zaten in de bank.

17. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Om een vlooienplaag te elimineren kost minimaal 3 maand. Fronline is wel goed, maar gebruik dan de Frontline Combo, dit zijn ook pipetjes. Deze pakken de omgeving ook aan in tegendeel tot de andere merken. Ook kun je het beste de Indoor Spray gebruiken en stofzuigen is ook goed, maar daar krijg je de eitjes niet mee weg. Maar 15 tot 30%. En hoe groot de plaag is kun je zien aan het aantal volwassen vlooien als je nagaat dat 5% van de volwassen vlooien op het dier zit en 95% in de omgeving.. Vlooien kunnen zich ontwikkelen in de kleinste kiertjes (van bijv laminaat), ook kunnen de eitjes een half jaar overleven en dan alsnog weer uitkomen. Je moet dus blijven bestrijden. Daarom is het zo belangrijk dat je je hond/kat elke maand ontvlooit om dit te voorkomen..
    Ook kun je het beste de deurmat vervangen want daar kunnen de vlooien voor herbesmetting zorgen.
    Wanneer een hond/kat besmet is met vlooien werkt de ontworming ook niet meer want vlooien kunnen drager zijn. Dus ook ontwormen is belangrijk.
    Sterkte

18. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Heb je geen vogelhuisjes bij je huis hangen? hebben verleden jaar last van vogelvlooien gehad in een oud nestkastje..die sprongen dus op de katten en ons.. brrrr

19. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Dat zou ik maar niet denken.. Vlooien leggen gemiddeld 2000 eitjes. Deze kunnen na een half jaar alsnog uitkomen.

20. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik zweer bij Stronghold. Hier ook vanuit het nest hardnekkige vlooien meegekregen. 1x woonkamer gesprayd, druppels stronghold gegeven en dagelijks 2x gekamd totdat we een ons wogen. Elke vlo in de kam meteen doodgedrukt of verzopen in een bakje met afwasmiddel. Werd op een gegeven moment echt een sport om vlooien te verzamelen. En na weken kammen werden het er steeds minder en verdwenen ze uiteindelijk. Nooit meer terug gezien ook.

Deel Deze Pagina