Hallo Verloskundige, Vorige week vrijdag (07 September) kreeg ik enorm veel pijn tijdens de nacht met plassen. Dit was erna ook in 1 keer verdwenen! Ik heb 's morgens mijn urine door de h.a. laten checken en die kwamen toen met de mededeling dat ik een beginnende blaasontsteking zou hebben. Ze wilden me hier niks voor geven ivm de zwangerschap en moest veel drinken en afgelopen vrijdag terug komen met een potje urine. Zo gezegd, zo gedaan. Bleek het nog net zo te zijn als 1 week van te voren, spoortje bloed, sporen van ketonen?! en 1 plusje zeiden ze. Ik moest dit doorgeven aan mijn VK, echter deze zitten op vrijdags nooit, alleen via het spoednummer te bereiken. Nu vraag ik me af, wat kan ik hiertegen doen?! En moet ik de spoedlijn bellen om dit door te geven of kan dit gewoon wachten tot maandagmiddag 12 uur als de verloskundigen weer praktijk hebben?! Alvast Bedankt! Tish
Hallo, Dit kan wachten tot maandag, maar ik zou wel bespreken met je huisarts om dit te behandelen met AB want het vele drinken heeft niet geholpen. En een beginnende blaasontsteking kan beter behandeld worden dan dat je er mee door blijft lopen. Een blaasontsteking mag gewoon behandeld worden in de zwangerschap. Groetjes Ineke