Heel veel voedingen

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by S0phie, Nov 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. S0phie

S0phie Lid

Dec 9, 2010
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Beste lactatiekundige,

Mijn dochtertje van 12 weken krijgt volledige borstvoeding. Ze drinkt alleen nog steeds heel vaak op een dag. Overdag ongeveer elk uur/elk anderhalf uur en 's avonds tussen ong 18 en 23 is ze aan het clusteren en wil ze constant drinken. Een speentje wil ze niet dus ze gebruikt mijn borst ook om in slaap te vallen. 's Nachts slaapt ze wel goed door; van ong 23 tot 6.00 en na een voeding nog eens tot ong 10.00 uur. Nu vind ik het zelf niet zo erg om haar zo vaak te voeden maar soms ben ik wel eens bang dat ik haar teveel geef doordat ze ook drinkt als ze alleen maar in slaap wil komen of puur voor comfort. Ze groeit ook flink hard. Bij de geboorte was ze tenger 2790 gram, en nu zit ze al op een gemiddeld gewicht (5900 gram). Ik hoor graag van je of dit normaal gedrag is voor een baby van 12 weken.

Groetjes Sophie

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hallo Sophie,

Het klinkt heel goed hoor! En wat heerlijk dat ze zo goed slaapt en goed is gegroeid! Met hoeveel weken is je kindje geboren?

Ik zou gewoon zo doorgaan. Je kindje weet goed wat ze wil en nodig heeft en uit haar groei zie je dat dit klopt. Geen zorgen dus en lekker verder gaan met voeden en genieten!

Groetjes,
    Heidi

Share This Page