bijten op snoeren

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door LadyLaila, 18 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Ik maakte me continu zorgen om me baby van 8 mndjes want die is steeds meer aan het ontdekken dus opletten op de kabels enzow.
    Maar nu is mijn zoontje de ersoon die op iedere kabel aan het bijten is.
    Eerst was het op een verlengsnoer heb ik met hem gepraat van je wilt toch geen pijn hebben want mama wil niet dat je erop gaat bijten want dan kan je au krijgen en dat wil je toch niet en vervolgens straf gegeven.
    Nu kom ik erachter dat hij toen ik de baby aan het douchen was op de kabel van de laptop heeft lopen kauwen terwijl me laptop aan het opladen was. Hoe kan ik hem dat afleren want daarlijk krijgt tie een stroomschot. Nu is het probleem durf het ook niet met zijn vader te bespreken want die gaat me meteen verwijten maken dat ik niet goed oplet en dat soort dingen daar is tie heel goed in en dan ga ik aan mezelf lopen twijfelen. Wie o wie heeft de gouden tip voor mij om het af te leren

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.976
    3.989
    113
    Wat dacht je van er voorlopig voor zorgen dat hij er niet bij kan? Leren luisteren zou ik liever uitproberen met iets wat niet levensgevaarlijk is...

3. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Nee zeg daar dacht ik niet aan ik laat hem ook expres erbij dat hij er op kan kauwen zeg. Hij luister over het algemeen wel gewoon. Meneertje gaat er zelf heen het is niet dat ik het zo laat liggen dat het uitdagend is.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.506
    113
    Vrouw
    Met ikke97 eens. Heel simpel, Zorgen dat hij er niet bij kan. Dus hem niet alleen laten en beter opletten of zorgen dat kabels weg geborgen zijn. Persoonijk vind ik dat er bij kleine kinderen helemaal geen snoeren los moeten liggen...
    Hij luistert misschien over het algemeen wel maar het is en blijft een kind van 3. En die zijn nooit te vertrouwen.

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Als hij er zelf naar toe kan is het voor hem dus wel uitdagend genoeg ;)

Voorlopig maar even ervoor zorgen dat hij er niet bij kan. Dus je laptop elders opladen, tot hij goed begrijpt dat hij niet op de kabels mag bijten.

6. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Nou de dag erna de hele dag geoefend met me kleine mannetje over de kabels.
    Ieder uurtje zitten en zeggen: Schatje jij mag niet aan hier op bijten want dat is gevaarlijk jij wil toch geen au want als je het toch doet dan moet jij naar de dokter en dat wil jij toch niet. En dat heb ik een dag gedaan en nu is het iedere dag met hem over veiligheid praten wat wel en niet kan. En ik heb hem geen ene keer meer aan de kabels zien komen.

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik zou ook eens beginnen met normaal tegen hem te praten het klinkt lelijker als ik het bedoel.

Maar als jij in een koetsie koestie taal tegen hem gaat praten neemt hij je echt niet serieus.misschien nu nog maar ze hebben heel snel door hoe en wat

En gewoon zorgen dat er geen draden vrij liggen dat ze allemaal of weg gewerkt zijn of hoog.

8. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    Inderdaad. Een kind van 3 moet op een normale manier aangesproken worden als ze iets niet mogen. Anders klinkt het niet alsof je het serieus meent maar als een spelletje

9. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Als ik op een andere manier hem toespreek dan helpt het niet en dan blijft hij het doen. Het is hetzelfde als een kind die op de bank loopt te springen je kan zeggen ...NIET DOEN of ....DAT MAG NIET of ....OPHOUDEN maar als ik dat zeg dan blijft hij het doen en als ik dan zeg Schatje ik wil dat je op de bank gaat zitten dan doet hij het meteen en doet hij het niet snel weer. Als we het over iets serieus hebben moet ik een beetje op zijn manier praten want dan komt het binnen. De kleine man heeft geen makkelijke tijd gehad dus daarom is het beter om op deze manier met hem te praten ipv heel streng. En by the way hij is niet het enigste kindje die capriolen uithaalt en waar een moeder zo tegen praat maar als moeder zijnde kom je zelf achter de manier hoe je met je kind moet praten en van een ander die alleen maar 1 ding weet is het makkelijker te praten over hoe ik met hem moet praten en omgaan zonder verder te weten hoe de kleine man is.

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ik bedoel het ook niet slecht maar als je gewoon tegen hem praat net als je tegen hem praat zoals je tegen je man moeder etc doet is hij straks wel veel beter opgewassen tegen de juf op school bijv want die gaan echt niet zo praten.

Ik heb het ook niet over stem verheffen oid. Maar gewoon op een normale toon en normale woorden.

Op de bank springen : piet ik wil niet hebben dat jij op de bank springt, de bank is om op te zitten. En dan herhalen en na.3 keer van de bank af zetten en ergens anders bij zetten.

Met de draden ook duidelijk zijn.piet Je mag niet op de draden bijten want als ze kapot gaan dan heb je pijn en moet je naar het ziekenhuis.

Dingen als au zijn voor nu misschien makkelijk maar ter voorbereiding op de.psz en straks de basis school erg lastig voor een kind als een juf hem anders aan spreekt.
    Stemverheffing of schreeuwen is helemaal niet nodig dat is een laatste redmiddel in nood. Bijvoorbeeld als mijn 4 jarig besluit van de 2 meter hoge glijbaan te willen springen hahaha.

11. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Krijgt hij wel genoeg eten?

Sorry flauw grapje. Ik zou zoals de dames hierboven ook al hebben gezegd op een andere manier hem aanspreken en straf geven.

12. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel

Op de psz komt hij gewoon mee hoor dat is geen probleem en het is dat ik in het algemeen tegen hem zeg pijn ipv au. Als hij valt of iets anders dan komt hij gewoon zeggen mama ik heb pijn hij snapt "volwassen" taal al dat is het niet maar ik bekijk het per geval of ik au of pijn zeg tegen hem en als ik het op deze manier zeg tegen hem dan weet hij ook dat het serieus is. Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor. Dat een juf anders tegen hem gaat praten dat weet ik wel hoor maar het is per geval hoe ik met hem praat.
    BV als hij zijn broertje gaat helpen en wat hardhandig is dan zeg ik gewoon .... je mag op deze manier met je broertje spelen want nu doe je hem pijn. Dus het verschilt per geval op wat voor manier ik tegen hem praat

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    *vraagt zich af waarom je een peuter van nog geen 3 jaar alleen laat als je je jongste gaat douchen?*

Deel Deze Pagina