Welke spaarrekening openen voor dochter?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DeeLighT, 10 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Wij willen graag een spaarrekening openen voor onze dochter. Opa is al ongeduldig wanneer hij mag storten hihi.

Maar we weten niet welke. Wie heeft er tips welke rekening gunstig is qua rente enzo?

2. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Het is op dit moment beroerd met de rentestanden, maar op independer.nl kun je makkelijk de verschillende rentes met elkaar vergelijken. Let op met speciale acties voor (klein)kinderen, vaak is daar de rente helemaal niet gunstig.

3. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Het is het meest gunstig om een spaarrekening op je eigen naam te openen. Spaarrekeningen voor kinderen en kleinkinderen krijgen beduidend minder rente dan gewone spaarrekeningen. Daarom hebben wij er geen op naam van onze kinderen geopend, maar een op onze naam waar we dan voor hun op sparen. En op 18 jaar maakt die rente wel een enorm verschil!

4. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    Ik heb voor Naomi een rekening bij de ING geopend. Ze kreeg er een leuke spaarleeuw bij en bij bepaalde verjaardagen krijgt ze extra rente. Het is bij haar toch niet rekening waar duizenden euro's op komen te staan dus veel rente zal ze toch niet krijgen.

5. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    ik heb paar dagen geleden online een rekening voor mijn meisje geopend bij ING.. want ik heb zelf ook ING dus leek me wel makkelijk.

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Rabo Regenboogrekening

7. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    hier ook de rabo regenboogrekening!

8. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Ohra online rekening. Op naam van kind en voordeel van deze rekening is dat rente best hoog is en dat grootouders er ook direct op mogen storten.

9. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hier het KinderBonusSparen van de ABN Amro. Ik ben er heel tevreden over.

10. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Wij hebben aegon rekening (internetsparen). Op de spaarrekening kun je verschillende spaarpotten aanmaken, met verschillende spaarafspraken waarbij de rente kan oplopen. Hier hebben we een aparte spaarpot voor onze zoon. Rente is op dit moment erg laag helaas. Hopelijk gaat ie snel weer omhoog! Hier dus ook niet een spaarrekening op naam van kind. Meestal zijn die namelijk niet zo voordelig qua rente.

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    wij sparen voor beide jongens bij de triodos bank.

12. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik heb voor allebei een kinderbonus sparen van de abn amro..
    de rentes zijn 5% bij een leeftijd van 5,10,15 en 18 jaar als ik het goed heb... heb verder geen ervaringen met andere spaarbanken...

13. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
  14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nouja het is logisch dat je juist spaart voor hun toekomst en dan zijn hoge rentes erg mooi meegenomen!!

15. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Ik bedoelde buiten de financiele toekomst om ;)

16. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Bij sommige banken kan je alleen een spaarrekening openen als je daar zelf ook als klant bekend bent. Heeft met identificatie te maken.

Het openen van een spaar rekening op je eigen naam heeft no een voordeel. Als je kind namelijk 18 jaar is wordt hij/zij als volwassen gezien en mag hij ook beschikken over het geld op de rekening zonder toestemming van de ouders. Dus als je een bepaald doel hebt met het geld en je niet wil dat je kind met het geld dat je hebt gespaard "lekker de stad ingaat" kan je het beter op je eigen naam hebben staan.

17. DWA

DWA Lid

7 jun 2009
    85
    0
    0
    wij hebben voor onze zoon een rabobank regenboog spaarrekening. dit geld is voor hem en daar mag hij (uiteraard wel in overleg hoop ik) mee doen wat hij wil als hij 18 is.

daarnaast hebben wij een extra spaarrekening geopend bij de ing op onze naam waarvoor we wel voor onze zoon sparen maar voor bijv. studie of zijn uitzet en wat er verder nog op zijn pad komt waarbij hij een financieel steuntje in de rug kan gebruiken

18. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Wij twijfelen nog tussen deze en ASN-bank, maar wil sowieso een verantwoorde rekening openen voor de kleine. Mooie rente is meegenomen maar ik hoef niet voor een duppie op de eerste rang wat dat betreft...

19. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    kan aan mij liggen hoor maar snap niet zo goed wat je ermee bedoeld...?:p

20. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hhm, hele uiteenlopende ideeen dus.
    Denk wel dat we voor een "gewone" spaarrekening gaan.

Bedankt voor de reacties!

Deel Deze Pagina