Wij willen graag een spaarrekening openen voor onze dochter. Opa is al ongeduldig wanneer hij mag storten hihi. Maar we weten niet welke. Wie heeft er tips welke rekening gunstig is qua rente enzo?
Het is op dit moment beroerd met de rentestanden, maar op independer.nl kun je makkelijk de verschillende rentes met elkaar vergelijken. Let op met speciale acties voor (klein)kinderen, vaak is daar de rente helemaal niet gunstig.
Het is het meest gunstig om een spaarrekening op je eigen naam te openen. Spaarrekeningen voor kinderen en kleinkinderen krijgen beduidend minder rente dan gewone spaarrekeningen. Daarom hebben wij er geen op naam van onze kinderen geopend, maar een op onze naam waar we dan voor hun op sparen. En op 18 jaar maakt die rente wel een enorm verschil!
Ik heb voor Naomi een rekening bij de ING geopend. Ze kreeg er een leuke spaarleeuw bij en bij bepaalde verjaardagen krijgt ze extra rente. Het is bij haar toch niet rekening waar duizenden euro's op komen te staan dus veel rente zal ze toch niet krijgen.
ik heb paar dagen geleden online een rekening voor mijn meisje geopend bij ING.. want ik heb zelf ook ING dus leek me wel makkelijk.
Ohra online rekening. Op naam van kind en voordeel van deze rekening is dat rente best hoog is en dat grootouders er ook direct op mogen storten.
Wij hebben aegon rekening (internetsparen). Op de spaarrekening kun je verschillende spaarpotten aanmaken, met verschillende spaarafspraken waarbij de rente kan oplopen. Hier hebben we een aparte spaarpot voor onze zoon. Rente is op dit moment erg laag helaas. Hopelijk gaat ie snel weer omhoog! Hier dus ook niet een spaarrekening op naam van kind. Meestal zijn die namelijk niet zo voordelig qua rente.
ik heb voor allebei een kinderbonus sparen van de abn amro.. de rentes zijn 5% bij een leeftijd van 5,10,15 en 18 jaar als ik het goed heb... heb verder geen ervaringen met andere spaarbanken...
Niet alleen een aantrekkelijke rente maar ook investeren in een mooie toekomst voor de kleine Triodos - Kinder Toekomst Plan
nouja het is logisch dat je juist spaart voor hun toekomst en dan zijn hoge rentes erg mooi meegenomen!!
Bij sommige banken kan je alleen een spaarrekening openen als je daar zelf ook als klant bekend bent. Heeft met identificatie te maken. Het openen van een spaar rekening op je eigen naam heeft no een voordeel. Als je kind namelijk 18 jaar is wordt hij/zij als volwassen gezien en mag hij ook beschikken over het geld op de rekening zonder toestemming van de ouders. Dus als je een bepaald doel hebt met het geld en je niet wil dat je kind met het geld dat je hebt gespaard "lekker de stad ingaat" kan je het beter op je eigen naam hebben staan.
wij hebben voor onze zoon een rabobank regenboog spaarrekening. dit geld is voor hem en daar mag hij (uiteraard wel in overleg hoop ik) mee doen wat hij wil als hij 18 is. daarnaast hebben wij een extra spaarrekening geopend bij de ing op onze naam waarvoor we wel voor onze zoon sparen maar voor bijv. studie of zijn uitzet en wat er verder nog op zijn pad komt waarbij hij een financieel steuntje in de rug kan gebruiken
Wij twijfelen nog tussen deze en ASN-bank, maar wil sowieso een verantwoorde rekening openen voor de kleine. Mooie rente is meegenomen maar ik hoef niet voor een duppie op de eerste rang wat dat betreft...
Hhm, hele uiteenlopende ideeen dus. Denk wel dat we voor een "gewone" spaarrekening gaan. Bedankt voor de reacties!