Sinds 1,5 maand gebruik ik foliumzuur. Ik had voorheen lange cyclussen. Nu op dag 8 van mijn cyclus en al rekbaar slijm, nog niet helemaal helder. Dus ook alvast begonnen met ovulatietesten en al relatief donker, ik weet dat dit niets zegt over de eisprong en hij pas positief is als hij even donker of donkerder is. Ik had deze test normaal nooit zo donker zo vroeg in mijn cyclus. Nu vroeg ik mij af of foliumzuur je cyclus kan verkorten of dat dit gewoon toeval is?
Je bent bijna een jaar bezig met zwanger worden en je slikt net pas foliumzuur??? Beetje heel laat? Nee foliumzuur heeft geen invloed op je cyclus. Je hebt meerdere korte cyclussen gehad dus rekbaar slijm ( niet echt betrouwbaar) op dsg 8 is niet gek. Ern positieve ovu test betekend eisprong binnen 58 uur. Tel er 14-16 dagen bij je luteale fase en je hebt een cyclus van 24-26 dagen. Niet heel gek hoor gezien je eerdere cyclussen.
Mijn cyclussen zijn normaal erg kort (tussen de 19-21 dagen) en dan volgen er altijd een paar bizar lange cyclussen om de boel weer te compenseren ofzo. Maar dit ligt niet aan foliumzuur, dit is enkel een vitamine die ervoor zorgt dat je kindje zich gezond kan vormen. Uiteraard heeft het andere positieve effecten, maar op je cyclus heeft het, zover mij bekend is, geen invloed.
@zonnetje2015. Jeetje niet zo verwijtend reageren aub. Ik gebruikte hiervoor al mamafit, maar al lang last van misselijkheid en buikpijn. Op advies van huisarts gestopt hiermee en nu proberen met alleen foliumzuur. Ik ben dus niet nu pas met iets begonnen. Ik heb dit misschien niet duidelijk genoeg vermeld, maar we zijn hier voor advies en niet voor verwijten toch? De korte cyclussen waren de eerste drie na het stoppen met de pil, dus ik dacht eerder dat dat daar nog door kwam. @ vlinder84. Bedankt voor je duidelijke antwoord. Het was ook meer een hersenspinsel dat het daar door kwam, maar wordt zo onzeker van mezelf omdat het na een jaar proberen nog niet is gelukt dat je dingen gaat zoeken. Ik ken de werking van foliumzuur,maar dacht dat het misschien wel onbewezen positieve effecten zou hebben, haha
Sorry hoor er staat dat je pas net bent begonnen. Daar schrik ik van.. Als ik je dan een tip mag geven gebruik vitaminen op natuurlijke basis die neemt je lijf veel beter op dan synthetische. Ze zijn wat duurder maar verl beter. Ik plaste sltijd groenig op synthetische maar nu op die van solgar niet. Alles wordt opgenomen. Solgar prenatal nutrients. Er is ook losse foliumzuur. Foliumzuur heeft geen effect op je cyclus. Wat zei je huisarts over je cyclussen? Tarwekiemolie misschien eens opzoeken. Dat schijnt wel te kunnen werken op je cyclus masr heb ik geen verstand van
Ik snap wel dat je dat denkt, omdat ik er niet bij had gezet dat ik mama fit gebruikte waar dat ook allemaal in zit. Wilde juist goed beginnen waardoor ik voor mama fit koos ipv alleen foliumzuur. Toen ik naar de huisarts ging zat ik in mijn lange cyclus van 105 dagen en hij wilde dat ik het gewoon afwachtte tot juni, dan zijn we een jaar bezig. Volgens hem zou het ook 'gewoon' een keer kunnen. Ik ga eens kijken na de natuurlijke variant, bedankt voor je tip! Hopen dat deze ronde raak is en we niet naar de gynn hoeven voor onderzoek.