Wat een overdreven reacties zeg! Ok, het is niet het einde van de wereld, maar zo zijn er altijd ergere dingen aan de hand. Mag je dan niet uitspreken dat het even rot voelt om jaren lang tegenslagen te krijgen? Moeten we dan in staat zijn om altijd maar te kunnen relativeren omdat er altijd ergere dingen zijn? Je inleven in een ander en er begrip hebben is blijkbaar ook een kunst. Triest eigenlijk.
Maar jij vindt jezelf wel zielig blijkbaar en dat is wel OK???? Want je zou zo met 'r willen ruilen, met andere woorden: ze heeft het beter dan jij?
Nou, inderdaad. Ik kan mezelf op momenten gewoon ook even mega-zielig vinden. Helpt niets, word ik helemaal niet beter van, maar ik ben maar een mens en zit er af en toe gewoon even doorheen. Dan klaag je even lekker van je af en dan geef je jezelf vervolgens weer een schop onder je reet om weer op te staan en door te gaan. En die schop onder m'n reet is regelmatig even stilstaan bij hoe het allemaal nog slechter zou kunnen, (en het zou nog veeeeeeeeeel slechter kunnen, is dan ALTIJD m'n conclusie). Maar soms moet je wel echt even van je af klagen om dat weer even te kunnen doen. Even stoom afblazen en de druk van de ketel en dan weer verder. Ik mag aannemen dat iedereen die hier commentaar heeft op TS, helemaal nooit klaagt dus?
Ik vind inderdaad dat je altijd moet relativeren en van iedere situatie het beste moet maken. Je mag jezelf best heel even zielig vinden maar daarna hup schop onder je kont en gaan. En zeker wanneer het materieele zaken zijn want dat is allen oplosbaar... ..Maar goed, ik weet dat niet iedereen zo werkt....
Volgens mij heeft TS in volgende berichten al aangegeven dat er heus ergere dingen zijn en dat ze ook echt zichzelf wel weer een schop onder d'r kont geeft...
Je hoort mij nergens zeggen dat ik mezelf zielig vind. Maar met een kind met kanker en een dood zieke moeder, daarentegen wel een giga mooi huis, twee goede banen en alles wat materieel te wensen valt.... Ja ik zou willen ruilen. En nee, ik hoef niet zielig gevonden te worden. Maar klagen doe ik ook niet. En sorry, maar als ik zo een topic lees kan ik alleen maar denken "tja, is dat alles" omdat ik niet begrijp dat je je daar zo druk over kunt maken. Mensen zijn allemaal maar zielig, overspannen en weet ik veel wat. In mijn ogen is dat iets wat je je zelf toestaat. Maar goed, ga vooral weer ontopic ladies
Dat vind ik ook, maar dat rechtvaardigd de reacties op de TS toch echt niet. Wie zegt dat ze de hele dag door klaagt? Misschien wilde ze de hele zooi van zich afschrijven en dan dan weer met frisse moed weer verder. Ze ziet zelf toch echt wel weer lichtpuntjes, zo te lezen. Ik vind het ronduit bot om en het getuigt van ontbreken van inlevingsvermogen.
Dat is verschrikkelijk voor je/jullie en dit verdient niemand. En ik snap dat je zo had willen ruilen. Maar het is precies wat ik eerder schreef; je gaat pas relativeren als je erger hebt meegemaakt. Je kunt gewoon niet van een ander verwachten dat ze eigen tegenslagen maar weglachen omdat het erger kan. Ik hou zelf ook absoluut niet van klagende mensen, maar kom op, even spuien omdat het al jaren meeziet moet toch kunnen als men er behoefte aan heeft.
Ooo zie al dat er weer nare dingen geschreven worden. Trek je er niets van aan! Inbraak gaat je niet in je koude kleren zitten en vechten tegen een verzekering is ook niet niks!
Pffht, de mensen die denken dat een inbraak alleen maar materiële schade inhoudt, hebben denk ik nog nooit een inbraak meegemaakt Gewoon het idee dat er iemand zomaar in je huis en in je privé heeft lopen snuffelen, kan jarenlang bij je blijven. Veel mensen die een inbraak hebben meegemaakt geven aan dat ze zich niet meer veilig voelen in hun eigen huis. Je krijgt er zelfs slachtofferhulp voor aangeboden, als je wilt! Dat doen ze echt niet als het geen ingrijpende gebeurtenis is, hoor! En ja, er zijn altijd wel ergere dingen. Nou, zullen we het forum dan maar opdoeken?
Dat is allemaal heel erg, maar juist door te reageren zoals je doet, zit je jezelf wel te etaleren als zielig, want TS heeft geen recht van klagen volgens jou. Nou, als je alles weg kunt relativeren, dan kan ik nog wel veel ergere scenario's bedenken dan een kind met kanker en een doodzieke moeder. Ik vind het echt ontzettend respectloos om tegen iedereen die het in jouw ogen beter heeft, maar te roepen dat ze niet mogen klagen. Als je je daar zo aan stoort, kun je beter verdwijnen van een forum als dit.
Ergens ben ik het me je eens, maar vindt je reactie wel erg hard hoor! Van wat ik zie in sidmick haar reacties heeft ze het op dit moment erg moeilijk en reageert ze uit emotie. Jouw reactie is net zo ongevoelig als haar reactie naar ts toe, vindt ik! Ja voor ts zijn de afgelopen jaren moeilijk geweest en ik gun haar heel veel voorspoedige jaren. Toch is een situatie als die van sidmick een heel stuk erger en dat kan iedereen beamen, ts heeft dat zelf ook gedaan. Of het nodig is om dat duidelijk te maken, nee!
Volgens mij gaat het hier niet om wiens situatie erger is maar om het feit dat de ts VOOR HAAR moeilijke jaren achter de rug heeft en dat gewoon een keer wil delen. De reacties die erop volgen over nog wel ergere zaken is volstrekt onzinnig. Iedereen heeft zijn eigen referentiekader en beleving.
Ja, maar dat lokt sidmick dan toch echt zelf uit. Vond haar reacties echt ongelovelijk respectloos naar TS toe. Mijn reactie is hard, maar niet respectloos.
TS, natuurlijk mag je even lekker klagen en het van je af schrijven. Het is niet niks wat je allemaal mee maakt. Natuurlijk zijn er ergere dingen, maar dat is niet wat je wilt horen. En dat begrijp ik. Wat ik je wel wil adviseren is om niet te blijven hangen in het baal en 'waarom wij' gevoel. Ik heb die neiging ook wel eens. Maar ik merk dan dat er alleen maar meer vervelende dingen gebeuren. Net of het negatief zijn, nog meer negativiteit naar je toe trekt. En verder zou ik de politie eens naar je huis laten kijken. Drie keer ingebroken, dan komen ze wel erg makkelijk binnen blijkbaar. Dus ik zou zeker investeren in goed hang- en sluitwerk en de politie laten meekijken hoe je je huis wat inbraakveiliger kunt (laten) maken.
1reactie was inderdaad tegen respectloos aan, maar die heeft ze verwijdert. Ben het niet met je eens dat ze een reactie als die van jouw uitlokt. En doel ik op het stukje over haar situatie, Marguérite(moet MAAR zijn) dat is mijn mening Sorry voor het off topic gaan