Ik vroeg me af. iemand die wij kennen gaan volgende week trouwen. We hebben verder geen uitnodiging. Nu stond er vandaag een stukje van ze in de krant van wij gaan trouwen. In de stukje zetten ze dus ook een dat ze een receptie hebben. Mag je hier dan ook heen als je geen uitnodiging hebt? Of is dat niet de bedoeling?
Bij mijn weten mag je in principe zonder uitnodiging naar zowel de huwelijksvoltrekking als de receptie. Maar ik weet 't niet 100% zeker..
volgens mij is dat de reden dat je het in de krant zet inderdaad. Dat ook mensen die je geen kaart stuurt toch kunnen komen feliciteren. Wij hadden ook een advertentie in de plaatselijke krant en er kwamen best heel veel mensen die we geen kaart gestuurd hadden.
Tja, wij hebben geen advertentie in de krant staan als we gaan trouwen, maar zitten dan ook niet te wachten op gasten die zomaar zelf ff bedenken langs te komen, terwijl ze niet uitgenodigd zijn..
Wij hadden het ook in de krant gezet, om idd mensen, die geen kaart hadden gehad ons toch konden feliciteren op de receptie. Na de receptie begon het feest en dan bleven alleen de genodigden achter.
Wij hebben wel een advertentie gezet in de krant met de tijd van de receptie erbij, wij hebben een bedrijf en we konden onmogelijk alle klanten een kaart gaan sturen dus op die manier gedaan. Er zijn een aantal klanten op de receptie geweest en ook een aantal die bloemen hadden gestuurd.
Wij hadden geen advertentie in de krant, maar wel een berichtje in het kerkblad dat mensen welkom waren voor de dienst en de receptie erna, dan hoef je niet iedereen een kaart te sturen. De ceremonie zelf is sowieso openbaar dus daar mag iedereen heen.