Toch voorspel ik morgen of van de week een topic met wie wil er 3 katjes overnemen' Aangezien er bij voorbaat al over het wegdoen van de dieren gesproken wordt terwijl de arts nog niet eens bezocht is...
hoi ikzelf ben ook allegisch voor katten geweest ,toen een paar geleden weer getest en toen allegish voor mijn hond en de 2 cavias ik kan ermee leven ,maar van dokter moesten ze weg. echt niet. in iedergeval sterkte
al zal ze dat doen.. zal ze ze zeker niet hier neer zetten of je moet een heel kippehok over je heen willen
Ik vind sommige reacties echt schandalig. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit topic kan sluiten of moet ik dan een mail naar de moderator sturen? De mensen die tips hebben gegeven bedankt. Voor de rest tja wat moet ik ervan zeggen.. heel triest dat jullie zo mensen over 1 kam scheren :x
je moet het niet uit zijn verband trekken! Ik geef voorbeelden!Ook DIE ziekte kan je OPEENS krijgen,maar dat geldt dus ook voor allergie!
Wat een lullige reacties weer zeg jeetje. Een allergie bouw je op, en kan dan opeens komen. Ts echt erg zeg, ik hoop dat er een oplossing is meis. Mijn katjes zijn ook alles voor me. xx
Zolang je het afkunt met goed stofzuigen (met HEPA-filter) en dagelijks een cetirizine-pilletje, zou ik het daarbij laten. Ik ben zelf niet allergisch voor katten, maar wel voor pollen en loop dus standaard 4-5 maanden per jaar met dezelfde klachten als jij. Het is vooralsnog geen optie om alle bomen en grassen te verwijderen in mijn omgeving , dus ik hou me staande met cetirizine (en daarnaast 2 soorten astma-medicatie, maar dat is ook buiten het pollenseizoen). Mocht je dagelijks ventolin nodig hebben, en het dan nog benauwd krijgen, dan zou ik overwegen de katten toch uit huis te doen. Ik vind jouw gezondheid belangrijker dan een paar katten.
ja zeker kan een allergie opzetten zo was ikeerst allegisch voor katten en een paar jaar later weer niet voor katten maar voor honden en cavias ik vindt ook raar maar ja de bloedtest geeft de uit slag. groetjes
kan ook....Helaas heb ik mijn vader verloren aan ACUTE leukemie...dat betekend dat hij dat OPEENS had.Vandaar dat dat me door mijn hoofd schoot!
Nou, dan kan ik je de hand schudden: mijn vader ligt ook in z'n graf door acute leukemie, maar juist daardoor vind ik dat geen vergelijk met 'n allergie, (ondanks dat het allebei ineens komt opzetten).. Maar goed, laten we weer OT gaan. Voor leukemie zijn er andere topics.
Ik ben opgegroeid met honden, vanaf baby af aan, en vanaf me 15e kreeg ik overal maar dan ook overal jeuk! Ik krapte me letterlijk open en de jeuk stopte niet. En dan zeggen ze dat jeuk erger is dan pijn, nou dat is ook zo kwam ik toen achter. Ik heb eerst bloed moeten prikken, hier kwam niks uit. Door gestuurd naar de dermatoloog en testen gehad op me armen voor allergieën.. Ik vond het vreselijk toen ik merkte dat er een reactie ontstond op de plek waar de druppel vloeistof voor honden en katten zat. Gelukkig heb ik geweldige medicijnen gekregen, namelijk 1 mini tabletje per dag van xyzal, en dit werkt prima bij mij. Ik woon nu al heel wat jaren op mezelf, en heb zelf ook een hond genomen destijds toen ik op mezelf ging en we hebben nu nog steeds een hond en nergens geen last van, alleen heel soms zere/jeukende ogen (maar dit is altijd als ik bij de hond van me oma ben geweest die is langharig). Het is dus wel zo dat ik bij langharige honden eerder last krijg dan bij kort harige honden. Maar met medicijnen is het dus prima te doen en dan hoeven je katten ook niet weg! Vind de reactie van je man wel echter wel heel erg bot, vind dat hij wel wat beter na mag denken voor die zulke dingen roept. Anyways, succes er mee!
ja het werkt erg algemeen.. manlief krijgt er wel een hele droge keel van.. dat is een beetje jammer.
Fexofenadine krijg je alleen op recept. Is namelijk een sterk middel. Ik functioneer alleen maar op dit middel en ik heb geen katten en andere beesten. Wel allergie
Ik ben ook enorm allergisch, eigenlijk alles voor wat wat haar heeft. Maar ik heb gemerkt dat ik bijvoorbeeld aan katten moet wennen. Als ik een paar dagen weg ben bij mijn eigen katten nies ik me weer een ongeluk, maar na een paar dagen bij ze in de buurt en het is weer weg. Het is net zo met andermans katten, daar heb ik altijd last van. Ik gebruik nu door mijn zwangerschap tavigyl, anders telfast.
Rot voor je Hugbear, kattenallergie komt wel vaker opzetten tijdens zwangerschap. Ik ben ook zo allergisch als wat, o.a. voor pollen en slik minimaal 2x daags een pilletje daarvoor. Ik sluit mij echter bij Bri aan...je eigen gezondheid en die van je gezin is belangrijker dan je katten, hoe verdrietig het ook is. En die pillen zijn geen snoepjes, is toch chemisch spul met eventueel nare bijwerkingen. Om die nou nog tien jaar te gaan slikken omwille van een paar katten zou ik, zelfs als groot dierenliefhebber, niet doen. Schrale troost: katten zijn meestal goed te herplaatsen omdat ze minder aan baas hechten dan honden. Als je een goed huis voor ze zoekt komt het helemaal goed met je katten, jij zult de beestjes een hoop meer missen dan zij jou. Heel veel sterkte!