Hallo! Ik zit in een dubio. 5 maanden geleden zijn wij ons kindje verloren met 20 weken zwangerschap. De verloskunige heeft ons gewoon gesteund. Zij praat wel erg snel allemaal en soms kan k het maar net volgen. Laat ik het zo zegge gewoon een nuchter persoon. 3 maanden later was ik we zwanger en kreeg ik een miskraam. Ik belde vaak toen het bloedde was gestopt wegens me verleden en het leek alsif ze het een beetje vervelend vond. De miskraam was achter de rug en ze kwam kijken. Toen ze er was kreeg ik opeens zon een rug pijn ik viel er bijna flauw van ware nog wat na krampen van de miskraam maar ze gaf er geen kick naar k ben na boven gerent en gezegt dat ze de deur wel weet te vinden. Nu na 2maanden ben k weer zwanger.. Deze keer een blijvertje hopen we.. Maar nu zit ik dus met een dubio. Het liefst wil k een wat liever zacht aardig persoon, maar zij heeft zo bij ons verlede gestaan en weet alles van de 2 andere zwangerschappen.. Zou ik toch voor een andere geaan waar k me prettiger bij voelt of de zelde die je verleden kent? Groetjes
Hoi, Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat vervelend wat je hebt meegemaakt. Ik heb het gevoel dat je liever voor een andere gaat. Ze kent wel je verleden, maar je kan je verhaal ook aan een andere vertellen. Het is zo belangrijk dat je vertrouwen hebt in je verloskundige. Succes met je keuze en natuurlijk met je zwangerschap.
Heey margjem. Dankje wel! Ja het zijn erg moelijke tijden geweest. Gelukkig kan k nu weer een beetje dromen over de toekomst. Ook al doe k dat voorzichtig en probeer ik zoveel mogelijk leuke dinge te doen. Ja ik denk dat ik het liefst naar een ander gaat maar het voelt dan als of k haar veraard door stiekem naar een ander te gaan. Strax belt zij mij van en hoe gaat het nu met je? Dan moet ik uitlegge dat ik bij een ander zit. Erg he, heb ik 2 x slechte ervaring meegemaakt. Zou je moeten denken dat je voor je zelf wel zou kiezen. Toch vin ik het erg lastig
Kies voor een ander als je je er nu al slecht bij voelt. Zij is wel degene waar je de hele zwangerschap bij komt en ook de bevalling. Je bent helemaal vrij in je keuze! Een vriendin van mij heeft bij de 2e zwangerschap ook een andere vk gekozen omdat het haar geen goed gevoel gaf. Niet schuldig voelen en een vk gaat je heus niet zomaar bellen als je je niet weer opnieuw hebt aangemeld dat je zwanger bent lijkt mij.
Je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor. Zij zou zich slecht moeten voelen. Als je toch bij haar blijft, zou ik wel vertellen hoe jouw ervaring was. Ik heb ook een keer een mindere ervaring gehad, maar wij hebben het wel meteen uitgesproken. Anders blijf je ermee zitten.
Als ik het zo lees durf je niet voor een andere VK te kiezen omdat je bang bent dat je deze VK voor d'r neus stoot.. Als dat de reden is dan zou ik voor een ander kiezen. Je moet je wel bedenken dat ze je straks gaat helpen om je kindje op de wereld te zetten en daar moet je je wel prettig bij voelen.
Jullie hebben gelijk! Ik ga een andere bellen, moet toch hele zwangerschap mee doen... En mischien is wel goed bij een ander een nieuw begin ...
Maak het bespreekbaar met deze verloskundige! Vertel wat je dwars zit, dan is het aan haar om wellicht het e.e.a. uit te leggen of excuses te maken. Valt dit gesprek erg tegen kun je alsnog overstappen natuurlijk.
Je hebt je beslissing al genomen las ik. Ik kan me helemaal vinden in je beslissing, het is jou zwangerschap! En juist als je eerder vervelende ervaringen hebt gehad zou ik voor mezelf kiezen. Ik zou het wel even bespreken met je nieuwe VK, dan weet je zeker dat ze niet per ongeluk dezelfde fouten zal maken