Hoihoi, binnenkort (aanstaande donderdag al) gaan wij weer de MMM in voor onze 2e wens voor een wondertje. Maar goed, nu hebben we dus een dochtertje en eigenlijk wil ik nog niet dat mijn moeder weet dat we weer gaan dokteren, dus die kan niet oppassen. Mijn vriendin die het wel weet, die kan niet. En eigenlijk hoeft mijn man niet mee, want dat kost hem een vakantiedag en die hebben we nog nodig Dus... zal er niks anders opzitten dan Isa mee te nemen. Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik zie wel meer kinderen daar op de poli, maar ik heb er toch nog geen fijn gevoel bij. Ze is ruim 9 maanden, dus krijgt niks mee van het hele gebeuren, maar toch.... het wachten, en als ik de echo krijg zal ze in de buggy moeten.. Zie ik teveel beren op mijn pad, of niet?? bedankt alvast! Taliaa
Ik heb ook een zoontje dat een antel keren gedwongen mee is gewwest naar mijn afspraken. De mijne is al 3 en ziet dus wel wat er gebeurd. Ik vond het eerst ook vervelend, maar heb gewoon aan hem uitgelegd dat de dokter even bij mama moet kijken en dat accepteerd hij over het algemeen goed. Zorg ervoor dat je een koekje, wat te drinken en een speelgoedje bij de hand hebt, dan valt het best mee. Veel succes en ik hoop dat je snel weer zwanger bent. Groetjes Winnie.
Ik heb nog geen kindje, maar vind het zelf niet prettig als er kinderen in de wachtkamer bij de fertiteitsarts zit. Bij mij in het ziekenhuis hebben ze met opzet fertiliteit en gynaecologie apart van elkaar gedaan zodat vrouwen waarbij het niet lukt zo weinig mogelijk met zwangeren en baby's in de wachtkamer geconfronteerd worden... Ik zou tegen je moeder zeggen dat je met een vriendin hebt afgesproken/ff moet werken/een boodschap wilt doen zonder kind ofzo en vragen of ze ff wil oppassen... Begrijp me niet verkeerd: als jij je kind wel meeneemt, respecteer ik je heus nog wel om je keuze, maar ik heb het zelf wel moeilijk mee als iemand een kind meeneemt naar die afdeling, en ik denk wel meer mensen. In iedergeval veel succes gewenst!!
hoi, je kan je dochter gewoon mee nemen hoor ze is nog maar negen maanden.. ze weet toch niks er van en inderdaad neem gewoon genoeg drinken mee en een speelgoedje en misschien een broodje of een koekje of haar speen en dan komt het best goed..
Voor het kindje zelf maakt het natuurlijk niks uit. Maar in ons ziekenhuis zitten de patienten van de gewone gyn en de fertiliteitsafdeling in dezelfde wachtkamer. Ik vond zelf babietjes, kleine kindjes of zwangere buiken soms heel erg confronterend. Zeker als je voor een naar onderzoek of behandeling kwam. Daarom neem ik onze meid niet mee naar het ziekenhuis, ik weet hoe confronterend het voor een ander kan zijn. Ik voel me zelf dan ook niet helemaal op mijn gemak.
Bij ons zit ook alles door elkaar (zelfs de stadsverloskundigepraktijk deelt helaas dezelfde wachtkamer) en persoonlijk vind ik het erg confronterend als er veel babies en jonge kinderen in de wachtkamer zitten. Idem dito overigens met dikke buiken. Ik probeer altijd zoveel mogelijk in een hoekje weg te kruipen zodat ik het zo min mogelijk zie. In de privekliniek waar we nu sinds kort komen, hebben ze bewust aangegeven dat er geen kinderen meegenomen mogen worden. Met als reden dat ze gemerkt hebben dat dit voor veel patienten moeilijk is. Ik vind dat ontzettend prettig en zie daardoor veel minder op tegen de bezoekjes. Dit is puur hoe ik het ervaar en ik begrijp ook wel als je geen oppas hebt dat het soms niet anders kan. Ik hoop niet dat je dit vervelend opvat, want zo is het niet bedoeld.
nee hoor, ik begrijp het wel! Ik heb daar immers ook gezeten, kijkend naar de dikke buiken en de kinderen. Bij ons hebben we geen fa, maar gewoon alleen de poli gyn. Dus alles zit bij elkaar. En daarnaast zit de poli dermatologie en nog 2 andere poli's, samen 1 wachtkamer. Incl speelhoekje. Dus tja, kinderen zijn er toch wel... En ik heb er ook met mijn dikke buik gezeten, tja, die kon ik ook niet thuislaten. Dus (en ik hoop weer niet dat jullie dat verkeerd oppikken) wat dat betreft neem ik haar als het echt niet anders kan, mee. Maar het ging me meer om haar.. Maar goed, ik ga er niet om liegen, dus ze zal maar gewoon mee moeten. Idd een koekje en een speeltje, en dan kan ze gewoon in de buggy blijven... Ik zal wel ergens achteraan gaan zitten, in het hoekje van een andere poli, dan hebben mensen het minste last van me / het zien van mn kindje... Dank voor jullie eerlijke antwoorden!!! ik doe het ook alleen als het echt niet anders kan!!! maar goed, dat weten de mensen in de wachtkamer niet he... ik vind het heel goed dat ze in die kliniek dat aangeven!!! En dat ze in veel ziekenhuizen fa en gyn scheiden, maja, in een streekziekenhuis is het toch lastig... Liefss, Taliaa en bedankt he!!
he meid, Ik neem mijn zoontje bijna altijd mee. Ik kan niet makkelijk terugvallen op familie dus heb je geen keuze. Mijn zoontje was 2 toen hij voor het eerst mee ging en stond uiteraard wel eens mee te koekeloeren....dat is in het begin best ongemakkelijk haha. Ik snap dat het voor vrouwen best moeilijk kan zijn. Ik heb er ook 4 jaar over gedaan voordat ik zwanger was van mijn zoontje dus ken ik de gevoelens. Voor je kind zou ik inderdaad wat lekkers meenemen en een speelgoedje. Succes ermee en hopelijk ben je snel zwanger. Liefs Maaike
Bij ons in het ziekenhuis is er apart een afdeling gyn en apart een afdeling fertiliteit. Soms moet ik ook bij de gyn zijn en tja dan zit ik toch echt met kindjes en dikke buiken te wachten. Ik vond dit altijd confronterend, maar dit wordt wel steeds minder. Soms zitter er op de fertitliteitspolis ook dikke buiken of moeders met kleinde kinderen. Dit is naar mijn idee het zelfde. Je komt er bijna allemaal met dezelfde wens. Als het niet anders kan gewoon je kindje mee nemen.