Tsja, zij zal zich toch bij de keuzes van haar volwassen kleinzoon moeten neerleggen, en hij kiest voor jou. Als oma heb je mi nog wat minder in te brengen in die dingen dan als moeder. Maar je vriend mag ook wel wat meer voor je opkomen! Durft hij de moeder van zijn kinderen niet te verdedigen tegenover haar??? Overigens zou het nooit in me opkomen mijn oma of schoonoma bij de voornaam te noemen. Opa en oma voldoet, ook voor mijn man. We noemen elkaars ouders ook papa en mama. Nu heb ik nog maar 1 stel, maar vroeger was het ook opa en oma achternaam. Mevrouw is dan wel weer erg formeel.
Nee mijn man durft zich niet te verdedigen. omdat zeceen deel van zijn leven hem heeft opgevoed en daar dankbaar voor hoort te zijn denkt hij en hij durft niet de waarheid te zeggen dan krijgt hij ruzie. Ik noemde haar trouwens net als de rest oma (voornaam).
Je man mag dan wel deels door haar opgevoed zijn, maar jij bent nu zijn vrouw en de moeder van zijn kinderen! Dankbaar zijn voor de dingen die ze in het verleden gedaan heeft is prima, maar dat geeft haar nog niet het recht om misbruik te maken van de situatie en achterbaks te gaan doen. Dankbaarheid en respect zijn 2 verschillende dingen. Zij toont geen enkele respect naar jou toe. Ik geef je groot gelijk dat je de kids ook niet meer mee laat gaan. Zie het al voor me, gaat ze je kinderen ook nog tegen je opstoken! Ik heb het aan mijn man laten lezen, zijn reactie was, dat zijn dankbaarheid daar gestopt zou zijn en hij zou voor zijn vrouw en kind gekozen hebben. Misschien zou hij nog wel alleen bij Oma gekomen zijn, maar geen slecht woord over zijn vrouw getolereerd hebben!
Heeft die oma een klap van de molen gehad?? Ik ben ook niet meer welkom bij de oma van mijn vriend omdat wij problemen hebben met de moeder van mijn vriend. Oma staat hier volledig buiten, hebben wij bewust gedaan, maar zij trekt partij voor zijn moeder zonder het hele verhaal te kennen. Min vriend heeft aangegeven dat als ik niet welkom ben, hij en de kinderen ook niet welkom zijn. En zo hoort het te zijn, je man moet voor je opkomen!! Gaat over de moeder van zijn kinderen!! Die laat je niet zo behandelen!
Pff ik zou er ook niet meer heengaan.. Laat me zo toch zeker niet behandelen.. Vriendje kon voortaan lekker alleen gaan
Ik vind het ook vervelend dat mijn man dus onpartijdig wil blijven. en gewoon vind dat ik nog langs moet gaan uit respect voor hem. Ik weet ook niet hoe ik hier met hem uit moet komen. Ik heb hem ook verteld dat hij aan mijn kant hoort te staan en zeker omdat hij dondersgoed weet dat ik niets verkeerd heb gedaan. Ik vind mijn man ook nu een beetje respectloos tegen mij. ik heb niet het gevoel dat hij het voor mij op gaat nemen. Hij zegt overal ja en amen op tegen zijn oma.
Jij moet respect hebben voor je man????? hell no als hij geen respect heb voor jou mening en gevoel in deze situatie. Wat denkt hij wel niet zeg loser. Nou als mijn man zo reageerde had hij helemaal de boom in gekunt. Ik heb mijn eigen gevoel en mijn eigen mening en die heeft mijn man maar te respecteren zeg. Dit is niet zomaar iets kleins maar gewoon het in de grond trappen van jou en daar mag je best je eigen maatregelen voor nemen.
Sorry dat ik het zeg, maar het is echt een slappe zak!! Hij moet achter jou staan, jullie zijn een gezin samen. Jullie moeten samen sterk zijn tegenover haar. Mijn vriend gaat heel incidenteel bij z'n moeder langs, afgelopen half jaar 1 keer. Ik hoef van hem niet eens mee en de kinderen blijven dan ook bij mij. Schoonfamilie vraagt niet eens naar de kinderen, dan hoeven ze ook niet mee om dan wel ineens interessant te zijn.
Ik zou je man dit laten lezen en de meningen van ons allemaal, misschien begrijpt hij jou dan beter. Ps geen goed woord voor zijn oma en nu ondertussen ook niet meer voor hem. Hij hoort voor zijn vrouw op te komen de moeder van zijn kinderen. Respect moet je verdienen en zoals hij nu reageert heeft hij het niet verdiend. En zijn oma, moet maar eens laten zien dat ze respect heeft voor haar kleinzoon en zijn keuzes.
Vind dat je man niet onpartijdig is als ik reacties zo lees, als hij vindt dat jij gewoon langs moet gaan uit respect voor haar, kiest hij voor mijn gevoel voor zijn oma! Dat hij contact wil houden met oma, is daar aan toe, maar van jou hoeft hij dit niet te verwachten!! Als hij onpartijdig zou zijn respecteert hij jou keuze en kiest zelf wat hij wenst te doen. Sterkte!
Andersom zou ik ook niet accepteren als er kwaad wordt gesproken over mijn vriend door mijn familie...ze hebben nu niet meer alleen mij, maar ons...dus dat verwacht ik andersom ook bij mijn vriend. En dan zijn we nog niet eens getrouwd Vind de verwijten van oma in dit geval ook te ver over de scheef gaan, dat je niet met een keuze eens bent is prima, maar wie is zij om dan zo onrespectvol richting jou te reageren? Waarom moet je dan andersom wel respectvol reageren? Jammer dat je man je in dit geval niet steunt...Maar ik zou mevrouw achternaam schrappen van de lijst...jammer dan, je hebt het geprobeerd!
tja deels opgevoed door haar of niet, dan mag hij het zeker nog wel oneens zijn met haar opvattingen en gedrag en dat zou hij ook best moeten kunnen zeggen, de relatie tussen die 2 is totaal niet gelijkwaardig als ik alleen al lees dat zij geen weerwoord dult. Ik vind ook dat hij wél partijdig is en idd voor haar kiest om haar zoet te houden. Tuurlijk zal hij best van haar houden als familie zijnde, maar met jou heeft hij nog een heel leven en toekomst te gaan. Zou zo zonde zijn als hij niet wil inzien wat dit met jou en dus zijn gezin doet en het daamee naar de .... zou helpen, alleen omdat hij oma ( die vast niet zo heel lang meer meegaat) niet voor dr zere been wil stoten.
Je zou bijna denken dat mevrouw achternaam een tikkie heeft gehad recent. Is ze altijd zo geweest of is het iets van de laatste tijd? Geen idee hoe oud ze is, maar je zou bijna denken dat als ze vroeger niet zo was ze nu aan het dementeren is. Hoe dan ook: je man behoort volgens mij gewoon voor zijn gezin te kiezen. Niet alleen door dat tegen jou te zeggen maar ook door een statement naar buiten toe te maken...
Helemaal mee eens. Dat zij nu achterlijk doet is idd tot daar aan toe maar dat je bloedeigen vent niet achter je staat.......ik zou wat onderbroeken inpakken kan hij lekker een nachtje bij oma gaan logeren
Hier precies hetzelfde, je bent toch samen 1? als iemand iets naars over mijn man zegt tegen mij word ik boos. Als iemand iets naars zegt over mij tegen mijn man is hij soms zo verbaasd dat hij even niet weet hoe hij moet reageren.. dat heeft ook even geduurd hoor die wilde ook alles langs zich heen laten glijden.. maar tegenwoordig pikt hij het niet meer. Jullie zijn nu een gezin! En ik zou het niet pikken van Mevrouw achternaam.. maar weetje.. ik zou het nog minder pikken van mijn eigen man! ben je nou helemaal jantje betoeterd! als mijn man zo tegen hem zou laten praten zoals jou man dat heeft toegelaten.. had hij niet Bijna ruzie.. dan had hij ruzie! en best ook.. net zo lang totdat hij in zou zien hoe kwetsend dit soort dingen zijn.. en langs je heen laten glijden en doen wat jij zelf het beste vind is wat anders als iemand gelijk geven. Langs je heen laten glijden is gewoon afkappen, geen reactie meer geven, zeggen dat je het er niet over wil hebben. Ik heb rare bemoeizuchtige schoonouders, en ik ben vaak te happig, en samen met mijn man hebben we een strategie aangeleerd dat we zeggen dat we er anders over denken en dan gewoon ergens anders over beginnen, of dat we knoeter hard zeggen van jo "dat hoeft van ons niet zo, en daarom doen we dat niet zo" klaar.. uit.. geen discussie .. en vrolijk verder naar het volgende onderwerp. geen ruzie geen niks.. mijn god.. als je dat toelaat met hoeveel mensen zit je dan wel niet in je relatie! Jullie relatie jullie thuis jullie gezin jullie keuzes .. en een mooie dooddoener trouwens.. je moet je niet laten kennen. Hij laat zich juist heel erg kennen door niks te durven zeggen.
Ze zit met 1 been in de kuil kijk waar ze mee bezig is, hekel aan zulke types, zij hoort er juist niet meer bij als ze zo doet, ze moet juist aardig doen miscchien heeft ze jullie straks nodig
Say whaaaattt??? Met wie is je man getrouwd? Met jou of zijn oma? Sorry hoor..maar hij behandeld je in feite niet anders dan dat mens.
Ik ben het nu maar aan het negeren..hij weet in ieder geval dat ik en de kids er niet meer langs gaan. Ik heb alle reacties gisteren laten zien..t enige antwoord ja maar hun kennen mijn oma niet ze kan ook lief zijn. (tuurlijk van mn man zn erfenis (een deel) wat zij in beheer heeft gehouden heeft ze er door heen gedraaid door te beleggen maar mijn man moet zn mond er maar over dicht houden en het leukste is nog dat ze het zo terug zou kunnen geven) En ik ben gewoon op zijn verjaardag weg als dat mens komt. Ik kan het toch niet aan zijn verstand krijgen dat hij het op moet nemen voor mij want hij is bang voor ruzie en dan stookt ze de hele fam op. (dat laatste is ook wel zo maarja daar zou ik dus ook niet wakker van liggen) En tis maar goed dat het mens gelukkig een eind verder woont nu we verhuisd zijn. Volgens mij is ze nu bijna 80..helaas heb ik het gevoel dat ze nog wel 100 word ook...maar als ik haar niet zie of niets meer over dr hoor komt t helemaal goed. Het zal nog wel tussen mij en mn man instaan. En ik geloof ook dat de rest van de fam zich er mee gaat bemoeien maar ze doen maar lekker. en er nog eens dan iets gebeurd wat niet door de beugel kan en mn man neemt het niet op voor mij dan ga ik wel ff een paar daagjes logeren bij iemand want ik weet dan echt niet meer wat dan met de situatie aan moet.
Wat een nare situatie zeg en wat een slappe kerel is die man van jou. Sorry dat ik dat zo moet zeggen. Z'n oma gedraagt zich heel asociaal en naar tegen jou en hij vindt dat je dat maar moet pikken en mevrouw (huppeldepup) tegen haar moet zeggen??? Met wie heeft hij nu een relatie? 'Ze kan ook lief zijn.....' Ja hoor!! Alleen zo jammer dat ze daar jou niets van laat merken. Pffff ze kon het bij mij bekijken en zag me nooit meer!! Maar gelukkig heb ik ook een man die dat gedrag nooit van zijn leven zou pikken. Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat je man snel het licht gaat zien.
True. Afgezien van het feit dat die oma echt heel erg naar tegen jou doet heb ik ergens ook wel het gevoel dat je man er deels gelijk in heeft als hij zegt dat je je niet moet laten kennen. Maar alléén daarin geef ik hem gelijk, in eerste instantie had hij toch wel achter jou moeten staan, eigenlijk. Ik zou de eerst volgende keer haar overdreven aanspreken met Mevrouw Achternaam. Gewoon vragen of het zo wel goed is. "wil u een kopje thee Mevrouw Achternaam? Is het wel goed als ik u zó noem?" Wedden dat er vraagtekens ontstaan bij familie? Die merken dan vanzelf wel dat ze dat van je eist. Als ik het goed begrepen heb mag de rest haar allemaal anders noemen, dus dat valt nogal op. Zien ze vanzelf dat Mevrouw Achternaam onderscheid maakt. Zijn er vragen over? Gewoon antwoord geven. Spreek je toch ge waarheid? Lijkt me dat niemand dan jóu daarop kan afrekenen, ZIJ is immers degene die dat onderscheid nodig vind.. (of denk ik nu eigenlijk ietwat gemeen? )