Het zou wat zijn dat jij en je kinderen niet op papa's verjaardag zijn omdat papa oma verkiest boven zijn vrouw? Toen je man met jou trouwde heeft hij voor jou gekozen in voor en tegenspoed. Hij moet in dit geval voor jou kiezen. Het is oma's keuze om jou niet te willen accepteren dan mag zij voor de gevolgen opdraaien en niet jij! Wat een nare situatie zeg, kan me voorstellen dat je hier verdrietig om bent. Je mag echt je grenzen aangeven hoor, ook naar je man toe. Sterkte.
Moeilijk ook voor de relatie tussen je man en jou Als mijn man in deze niet voor mij kiest en naar zijn leugenachtige achterbakse oma blijft gaan zou ik hem dat niet in dank afnemen en flinke ruzie door krijgen Zijn oma maakt je uit voor van alles en nog wat, steukt overige familieleden tegen je op, en je man blijft tóch naar haar toe gaan Heeft oma precies wat ze wil. Haar kleinzoon blijft komen en van jou is ze verlost Nee, ik zou dat niet kunnen accepteren denk ik. Ik zou mijn man niet dwingen, maar hij zou toch zelf in moeten zien dat hij voor mij en zijn gezin moest kiezen ipv dat leugenachtige stokerig mens
OMG. Ik zou daar niet eens langs kunnen gaan omdat ik echt een steen in mijn maag zou voelen dan. Maar... aan de andere kant zou ik het met je man en kids bespreken en zou ik haar keihard terugpakken. Ik zou gaan en zorgen dat man, vrouw en kids mevrouw .... tegen haar gaan zeggen. Als ze iets tegen je man zegt kan hij zeggen (hij moet hierin wel achter je staan natuurlijk!) Tja, als mijn vrouw niet geaccepteerd wordt dan hoef ik ook niet geaccepteerd te worden. *bedenkt zich ineens weer hoe gezegend ze met haar lieve schoonouders is*. Ik heb ongeveer hetzelfde gehad als jij. Maar ik heb alle contact destijds verbroken. Waren godzijdank geen kinderen in het spel maar ik zal je eerlijk zeggen, ik vind dat je kinderen nooit van hun opa / oma moet weghouden maar in die situatie (die van mij) had ik dat zonder twijfel gedaan. Sterkte. Want ik weet hoe kut dit moet voelen.
Kom er net achter dat mijn man zijn stiefmoeder mij nu ook heeft verwijderd van facebook..niet dat ik het super erg vind..maar in ieder geval heeft oma dus lekker gestookt. maar goed stiefmoeder van mijn man is net zo kortzichtig om gelijk alles te geloven.. ik denk dat ik gewoon beter helemaal niet meer met die kant van de familie (familie vn zn vader). scheelt me een hoop stress. alleen mijn man vind het wel heel erg vervelend dat hij de kids niet mag meenemen naar haar maar ze heeft totaal geen respect voor mij en denk maar niet dat ze nog gezellig mag doen met mijn kids terwijl ze mij zo behandeld.
Klinkt exact als mijn schoonmoeder... heb geen tips voor je, ik heb het gewoon opgegeven. Hopeloos en erg zielig die mensen!
En gaat bij jou je man nog langs? en de kinderen? ben blij dat het mijn schoonmoeder niet is want dan is de situatie nog lastiger.. heb nu nog steeds wel een hoop woede in me echt erg..wist niet dat ik zo kwaad op iemand kon worden..en dan me gewoon uitlachen aan de telefoon. grrrrr..dit is niet goed voor mijn bloeddruk.. mijn man heeft het wel voor me opgenomen dit keer maar toch blijft hij contact houden wat ik al eerder zei ga het hem niet verbieden maar zo lang dat mens leeft zal dit altijd wel tussen ons in blijven staan want ik ga ook niet blij zijn als hij er langs gaat.
geen idee hoe oud oma is maar lekker laten gaan en maar zo denken over een paar jaar is ze der niet meer (dat is natuurlijk een sarcastisch grapje) heel vervelend meis. geen energie in mvr huppeldepup steken en lekker zelf je ding gaan doen.
Zij is gek Nou, niet meer naar toe gaan hoor, en als je man dat wel graag wil doen omdat het z'n oma is, dan gaat hij toch gewoon alleen? Dit gaat verder dan 'elkaar niet zo erg liggen', zij is gewoon ronduit een heks tegen je. Ik zou haar nooit meer willen zien, niet eens meer uit fatsoen. Is zij even betoeterd zeg! Maar het blijft wel lastig voor je gezin denk ik. Wat een vervelende situatie voor je! Succes meid!
Hij moet in deze wel degelijk achter jou staan. Niet een beetje maar als een rots. Zeker als hij heel goed weet hoe het er werkelijk aan toegaat. Mag je best tegen hem zeggen. Jullie zijn nu zijn leven en dat heeft zij maar te accepteren en hij heeft jou maar te steunen. Jij zou hetzelfde doen als het andersom was. Tenminste dat neem ik aan.
Het nare is wel dat als je man daar alleen heen blijft gaan ze zal blijven stoken tegen hem. Ben benieuwd hoe ie daar mee omgaat straks. Sterkte meis. WAt een kutsituatie.
Mijn man en ik hebben een oplossing gevonden. want hij begrijpt mij wel. Hij gaat zijn oma bellen om te zeggen dat hij het toch niet normaal vind wat er nu allemaal is gebeurd en dat hij voorlopig geen contact meer met haar wil ook niet via de telefoon oid. en over een paar maanden kijken we verder of ze veranderd is of niet.
Heb niet het hele topic gelezen. Ik zou er dan idd niet meer langs gaan.. gewoon het contact verbreken met haar! Laat je man er dan maar alleen heen gaan.
Nope ze is helemaal gezond, fietst nog hele grote stukken enzovoorts.. haar karaktereigenschappen zijn gewoon dominant en bemoeizuchtig.
Goed zeg dat je man nu ook openlijk voor jou kiest. Want zo hoort het ook! Ze mag dan oma zijn maar dat betekend niet da ze jou maar als bagger kan behandelen. Zelfs al zou je man uiteindelijk voor wel contact kiezen, dan nog zou ik de kids niet mee laten gaan, omdat die dan gehaaid opgestookt gaan worden door haar.
mja.. mijn oma deed dus zulke dingen ook en die bleek later stiekem toch wat dementer dan we dachten die zei dat ik elke week een andere vent had en dat ik een hoer was.... terwijl ik het enige kleinkind was dat dus de moeite deed om langs te komenelke week en ze dan hartstikke leuk en aardig was. ik las haar de brieven van haar fosterparents kindje voor.. (toen waren die nog enkel in engels en dat sprak ze niet). ik draaide cdtjes voor haar en keken samen gtst. (wat prima te volgen is als je 1x per week kijkt.. ) en omdat ze verder heel mobiel was.. ging ze naar al die ochtenden in het lokale bejaardenhuis.. bordjes schilderen, kletsen, plantjes verzorgen etc.. dus echt heel het dorp wist dat ik een enorme hoer was. (terwijl ik in feite gewoon samenwoonde met een vriend die ook regelmatig mee kwam op de koffie 's avonds) Maar ik denk dat ik het met veel mensen hier wel eens ben.. wat je man doet moet hij zelf weten.. (het is tenslotte wel zn oma.. ) en ik zou dan ook nog wel je kinderen mee laten gaan evt... maar ik zou daar echter mezelf niet voor lenen.. ze zoekt het maar uit