Hallo, ik heb vannacht een lange en onzekere nacht gehad en ik ben benieuwd of iemand mij op de een of andere manier gerust kan stellen of advies kan geven. Allereerst zal ik in het kort wat voorgeschiedenis opschrijven. Mijn vriend en ik lopen nu een anderhalf jaar bij de gyn. Vorig jaar ben ik zwanger geweest maar dit is geindigd in een vroege miskraam. Mijn laatste menstrautie was 3 okt jl en afgelopen weekend heb ik positief getest. Donderdagavond kreeg ik last van krampen en heb ik wat licht roze bloedverlies, dat was schrikken naturlijk! Vrijdag (gister) ochtend de gyn gebeld en ik kon meteen bloedprikken om het hcg-waarde te bepalen. Vroeg in de middag kreeg ik hier de uitslag van en dit klopte qua hoogte goed met de duur van mijn zwangerschap. (gister precies 5 weken) S'middags mocht ik langskomen om een echo te laten maken, oow wat was ik zenuwachtig! Maar tot mijn grote verbazing zag alles er gewoon goed uit! Bij de meting was het precies de grote wat het moest hebben bij 5.0 weken. Gerustgesteld en happy weer terug naar huis. Maar ja, nu vannacht ... Rond een uur of twee werd ik wakker om naar de wc te gaan, ik had het koud en warm tegelijk en kreeg op de wc last van steken en misselijkheid. Terug in bed kreeg ik het zo ontzettend heet, mijn bovenbenen tintelden en voelde branderig aan. Volgens mij leek het op een soort koortsaanvallen? Telkens zakte het weer een beetje weg en dan kwam het in alle hevigheid weer opzetten? Om de paar minuten moest ik naar het toilet en zodra ik daar mee klaar was had ik het ijskoud. (klappertanden en rillen) Het rare warme, tintelende en brandende gevoel zat vooral in mijn bovenbenen en in de buikstreek. Uiteindelijk heb ik (ik wist niet of dit uberhaubt mocht als je zwanger bent, maar kon op een gegeven moment niets anders bedenken) een paracetamol ingenomen. Op een gegeven moment daarna ben ik uiteindelijk in slaap gevallen. Nu vanmorgen voel ik er nog maar weinig van? Ik heb gelukkig geen bloed of roze meer verloren, het slijm is mooi wit/doorzichtig. Ik hoop zo dat alles goed gaat met de baby! Dat het daar niets mee te maken heeft gehad?! Zolang ik geen bloed verlies, kan ik er dan vanuit gaan dat de baby nog gewoon goed gaat? En kan de paracetamol kwaad? Liefs en alvast bedankt voor een eventuele reaktie, een onzekere prille zwangere.
Hoi Moosie3, je hebt het goed gedaan die nacht. Paracetamol kan zover bekend geen kwaad en is het enige dat je eigenlijk op eigen initiatief mag slikken in de zwangerschap. Het klinkt niet als iets dat typisch bij de zwangerschap hoort, wellicht heb je toch iets onder de leden en als je dan zwanger bent kan je lichaam naders reageren. De dingen die je beschrijft hebben geen invleod op het vruchtje, die hobbelt wel mee en zorgt vor zichzelf. Moet jij ook gewoon lekker doen en even rustig aan doen. Kriuk tegne je benen ne je buik en inderdaad, zolang je geen bloed verliest en geen buikkrmapen hebt is de kans het grootste dat alles nog gewoon goed zit. Groetjes Brigitte
Hoi Brigitte, heel erg bedankt voor je reaktie! Het doet me goed dat te lezen. Ik heb gisteravond voor de zekerheid de huisartsenpost gebeld omdat het me toch allemaal niet lekker zat. Ging me er alleen maar erg druk om maken en dat bevorderd natuurlijk ook niet een goede nachtrust Ik kon het eigenlijk aan de arts alleen maar beschrijven alsof mijn bovenbenen en (onder-)buik alleen koorts hadden en de rest van mijn lichaam niet. Had bijvoorbeeld hele koude voeten en handen. Nu is het waarschijnlijk zo dat het de bloedcirculatie is die niet geheel lekker gaat op het moment dat ik lang zit of lig. Ik merk het ook dat het beter voelt en gaat als ik even wat beweeg/loop. Ook zij zei dat de warmte geen invloed heeft op het vruchtje dus dat stelt me zeker gerust. Ik zie het nu maar als iets wat er bij hoort en waar ik gewoon even mee om moet gaan. Je maakt jezelf op een gegeven moment ook alleen maar gek, maar het is moeilijk om niet ongerust te raken bij zoiets. Nogmaals bedankt voor je reaktie! Groetjesss