Eindelijk!!! Na ruim 4 jaar MMM!!!!!!!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door BrownEyedMommy, 4 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BrownEyedMommy

BrownEyedMommy Actief lid

2 feb 2010
    105
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik ben zwanger! Na vele onzekere testjes toch maar een test laten doen in het ziekenhuis, was negatief maar bleek een fout te zijn geweest van het lab (...) Maar anyway dus toch hartstikke zwanger!!!

Mijn verhaal:

In juli 2009 zijn we gestopt met anticonceptie, wij wilden een baby! Helaas een half jaar later nog steeds niets en mijn cyclus was ook helemaal in de war.

Naar aanleiding hiervan door de huisarts doorverwezen naar de fertiliteitsarts.
    In januari 2010 is de diagnose PCOS gesteld.

Ik werd direct aan provera gezet (waar ik heel slecht tegen kon, dagelijks overgeven) en aan clomid. Ondertussen is het zaad van mijn man ook onderzocht en bleek niet goed te zijn. Hierdoor moesten we de behandeling onderbreken en moest hij een varicocele ondergaan. Het zou 3 maanden duren voordat we het resultaat konden krijgen. Na 3 (lange) maanden eindelijk de uitslag: zaadkwaliteit was helemaal goed! We konden verder met clomid, 50 en 100 sloegen niet aan. 150 wel, echter na een paar keer al resistent. Toen clomid 150 met metformine, sloeg aan maar na 1 ronde weer resistent. Toen besloten om een LEO ingreep te ondergaan en tegelijkertijd een HSG (baarmoederfoto). Daarna weer clomid geprobeerd, sloeg helaas weer niet aan.

Hierna moesten we de stap zetten naar hormoonspuiten. Ik heb 5 x puregon / pregnyl gespoten. Toen een pauze genomen ivm medische redenen / operatie. Daarna nog 1 x puregon / pregnyl. En toen over naar IUI. Bij IUI is alsnog gebleken dat er wisselingen waren in de kwaliteit van het zaad. Een grote klap natuurlijk. Gelukkig was het nog wel goed genoeg voor IUI.

We hebben 6 x IUI gehad. De arts wilde eigenlijk stoppen na de 5e keer ivm zaadkwaliteit en we zijn al in gesprek gegaan over IVF / ICSI, bloedgeprikt, enz. Omdat er toch veel tijd overheen zou gaan wilde ik toch een 6e x keer IUI proberen, voor mezelf om het af te kunnen sluiten want ik had het er toch best wel veel moeite mee dat het IVF traject zo dichtbij kwam. We wilden sowieso hierna een pauze inlassen voordat we het IVF/ICSI traject in zouden gaan.

En toen... geheel onverwachts was het bij de laatste IUI RAAK!
    Dolblij zijn wij en we kunnen niet wachten tot de echo zodat we een beetje gerust zijn en er echt van kunnen genieten!

Sorry voor het lange verhaal :)

2. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Gefeliciteerd!! en geniet ervan

3. Fendi

Fendi Lid

3 jun 2013
    86
    0
    0
    Bussum
    Wow! Wat een verhaal! Nou het is jullie zeker gegund! Gefeliciteerd! Een makkelijke en mooie zwangerschap toegewenst! :)

4. Chrissiej

Chrissiej Actief lid

9 mei 2012
    128
    0
    0
    Gefeliciteerd!!!

5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd meid! Onwerkelijk he als het dan eindelijk zover is :)

6. Mama Rebecca

Mama Rebecca Actief lid

15 feb 2014
    219
    0
    0
    Gefeliciteerd!!

7. Chubbie

Chubbie Actief lid

28 feb 2013
    470
    0
    16
    Arnhem
    Wauw wat een wonder! Gefeliciteerd!

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Fantastisch.

Van harte gefeliciteerd!!!

9. Emma79

Emma79 Actief lid

11 feb 2013
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wauw!! Ontzettend gefeliciteerd, fantastisch!
    Veel geluk en geniet ervan!

10. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.035
    113
    Gefeliciteerd!!! Geniet ervan!!! Wij zijn nu bijna 27 weken zwanger na 5 jaar proberen incl. 3,5 jaar MMM (bewust veel tijd tussen behandelingen), ik kan het nog steeds maar moeilijk geloven :)

11. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

17 aug 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Wat bijzonder! Gefeliciteerd :)

12. Crocus

Crocus Niet meer actief

Gefeliciteerd!! Wat heb je lang moeten wachten :( Hopelijk kun je nu lekker genieten!

13. lady29

lady29 Actief lid

30 sep 2013
    269
    2
    18
    Gefeliciteerd!!:):)

14. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Gefeliciteerd!!!
    Wat een onwerkelijk gevoel is dat he als het dan eindelijk raak mag zijn!
    Hier ook na ruim 4 jaar zwanger geraakt waarvan 3,5 jaar MMM.... het is hier nog iedere dag een onwerkelijk gevoel!
    Geniet er van meis :)

15. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Gefeliciteerd met jullie wonder!!! Prachtig!

16. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Fantastisch zeg van harte gefeliciteerd!! Ik wens je een goede zwangerschap toe!

17. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    gefelicteerd, wat een fijn nieuws

18. Benco

Benco Lid

20 mrt 2014
    19
    0
    0
    NULL
    Wageningen
    Gefeliciteerd! Wij zaten niet zó ver in het traject, maar ik kan me voorstellen hoe je je voelt. Nu lekker genieten en niet te druk maken.

19. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Heel bijzonder hè na zo'n lange weg in de MMM, ontzettend gefeliciteerd en heel veel geluk!

20. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Gefeliciteerd!!!

Deel Deze Pagina