Ik ben zwanger! Na vele onzekere testjes toch maar een test laten doen in het ziekenhuis, was negatief maar bleek een fout te zijn geweest van het lab (...) Maar anyway dus toch hartstikke zwanger!!! Mijn verhaal: In juli 2009 zijn we gestopt met anticonceptie, wij wilden een baby! Helaas een half jaar later nog steeds niets en mijn cyclus was ook helemaal in de war. Naar aanleiding hiervan door de huisarts doorverwezen naar de fertiliteitsarts. In januari 2010 is de diagnose PCOS gesteld. Ik werd direct aan provera gezet (waar ik heel slecht tegen kon, dagelijks overgeven) en aan clomid. Ondertussen is het zaad van mijn man ook onderzocht en bleek niet goed te zijn. Hierdoor moesten we de behandeling onderbreken en moest hij een varicocele ondergaan. Het zou 3 maanden duren voordat we het resultaat konden krijgen. Na 3 (lange) maanden eindelijk de uitslag: zaadkwaliteit was helemaal goed! We konden verder met clomid, 50 en 100 sloegen niet aan. 150 wel, echter na een paar keer al resistent. Toen clomid 150 met metformine, sloeg aan maar na 1 ronde weer resistent. Toen besloten om een LEO ingreep te ondergaan en tegelijkertijd een HSG (baarmoederfoto). Daarna weer clomid geprobeerd, sloeg helaas weer niet aan. Hierna moesten we de stap zetten naar hormoonspuiten. Ik heb 5 x puregon / pregnyl gespoten. Toen een pauze genomen ivm medische redenen / operatie. Daarna nog 1 x puregon / pregnyl. En toen over naar IUI. Bij IUI is alsnog gebleken dat er wisselingen waren in de kwaliteit van het zaad. Een grote klap natuurlijk. Gelukkig was het nog wel goed genoeg voor IUI. We hebben 6 x IUI gehad. De arts wilde eigenlijk stoppen na de 5e keer ivm zaadkwaliteit en we zijn al in gesprek gegaan over IVF / ICSI, bloedgeprikt, enz. Omdat er toch veel tijd overheen zou gaan wilde ik toch een 6e x keer IUI proberen, voor mezelf om het af te kunnen sluiten want ik had het er toch best wel veel moeite mee dat het IVF traject zo dichtbij kwam. We wilden sowieso hierna een pauze inlassen voordat we het IVF/ICSI traject in zouden gaan. En toen... geheel onverwachts was het bij de laatste IUI RAAK! Dolblij zijn wij en we kunnen niet wachten tot de echo zodat we een beetje gerust zijn en er echt van kunnen genieten! Sorry voor het lange verhaal
Wow! Wat een verhaal! Nou het is jullie zeker gegund! Gefeliciteerd! Een makkelijke en mooie zwangerschap toegewenst!
Gefeliciteerd!!! Geniet ervan!!! Wij zijn nu bijna 27 weken zwanger na 5 jaar proberen incl. 3,5 jaar MMM (bewust veel tijd tussen behandelingen), ik kan het nog steeds maar moeilijk geloven
Gefeliciteerd!!! Wat een onwerkelijk gevoel is dat he als het dan eindelijk raak mag zijn! Hier ook na ruim 4 jaar zwanger geraakt waarvan 3,5 jaar MMM.... het is hier nog iedere dag een onwerkelijk gevoel! Geniet er van meis
Gefeliciteerd! Wij zaten niet zó ver in het traject, maar ik kan me voorstellen hoe je je voelt. Nu lekker genieten en niet te druk maken.