hoi hoi nou het zit zo youame is geboren met een KS ivm stuit ligging nu wil ik graag een natuurlijke bevalling omdat ik dat graag een keer mee wil maken hoe dat is dat lijkt me zo bijzonder na dit kindje wil ik geen kindjes meer dus vandaar nu zegt ijn vriend weet je wel hoeveel pijn je gaat krijgen en straks moet je uiteindelijk toch weer een KS je hebt het toen zo makkelijk gehad je hebt niet hoeven persen enz en nu beginnen mijn vrienden ook allemaal van ja het gaat echt pijn doen bla blabla maar ik wil het echt heel graag die pijn vergeet je wel als het kindje op je buik ligt ik vondt het al zo moeilijk omdat ik toen een KS moest en mijn dochtertje is ook nog geboren met een schisis het lijkt net of niemand me wil steunen met een natuurlijke bevalling sorry maar moest het ff kwijt zat me echt dwars gr marline
Ik heb geen ervaring met bevallen (dit is de eerste) maar ik dacht altijd dat een natuurlijke bevalling veel beter hersteld dat een keizersnee (qua tijd dan) Ben nu ook een beetje verbaasd. Dus ik lees even mee...
He Marline1983, Heb ook nog geen ervaring met bevallen maar ik zou zeggen als jij natuurlijk wilt bevallen, ga er dan lekker voor. Laat je geen angst aanpraten door je omgeving, maar concentreer je op het bevallen. Angst maakt het bevallen alleen maar moeilijker denk ik. Natuurlijk voelt het niet fijn maar dat zul je dan zelf ondervinden. Wees niet bang Heb je weleens gedacht aan onder water bevallen? Het is minder pijnlijk en het schijnt vlotter te verlopen. Het schijnt ook nog eens minder schokkend te zijn voor je kindje. Nouja....ik wil dat zelf graag, geef het als optie, allicht heb je er wat aan!
hey melloncollie ik wou dat altijd wel heel graag maar dat doen ze niet hier volgens mij agnes ik weet niet hoe snel je geneest bij een natuurlijke bevalling na de KS liep ik de volgende dag alweer rond wel met pijn natuurlijk haha
Mag ik je dan een hart onder de riem steken? Ik vond bevallen echt niet zo heftig als het soms wordt voorgedaan. Ja, de weeën doen natuurlijk wel pijn, maar als je goed puft kunnen er ook een hoop endorfinen vrijkomen die de scherpte eraf halen. Het is mijn in ieder geval 100% meegevallen. En mocht het zo erg zijn, dan kun je natuurlijk ook nog de mogelijkheid van pijnbestrijding met je vk bespreken. Kortom, ik denk dat veel mensen het beeld hebben dat een ks zo makkelijk is, maar een vaginale bevalling hoeft zo vreselijk niet te zijn. Het herstel is ook een stuk korter. Bespreek je angsten met je vk.... zij hebben wel meer vrouwen die in jouw situatie hebben gezeten geholpen.
het doet idd wel pijn maar ja als je je kind in je armen hebt ben je de pijn gelijk kwijt en en ook weer vergeten. ik vond het nu ik er op terug kijk de pijn wel meevallen (nou heb ik ook een hoge pijn grens)
Gelukkig dat het meeviel! Ik zie het wel eens op tv en ik vind altijd dat ze zo hardhandig daar in om grutten. Zal wel moeten ofzo, maar ik denk altijd ooooh dat gaat pijn doen straks..
ja het gaat hardhandig aan toe maar je merkt er niks van door de ruggenprik de KS is me 100% meegevallen ik ben ook niet bang voor de natuurlijke bevalling maar mijn vriend is bang dat ik heel veel pijn ga krijgen ik zeg ook tegen hem het is mijn keus het kindje moet er toch uit en ik wil het zo en dan wordt ie boos
ik heb geen ks gehad dus spreek niet uit ervaring maar toen ik ging bevallen van jason vond ik dat niet zo heftig als dat je altijd ziet op tv ofzo tuurlijk vond ik de weeen vervelend maar wel tedoen en toen jason eruit was liep ik daarna alweer tehuppelen bij wijze van
Hij houd van je Uiteindelijk moet je het toch zelf doen op wat voor manier dan ook dus gewoon waar jij je het beste bij voelt (voor zover dat mogelijk is natuurlijk)
Ik kan het heel goed begrijpen hoor! Een gewone bevalling is gewoon heel natuurlijk en bijzonder... Kijk, nou zeg ik eerlijk, de mijne was gewoon HELS ! Maar ik weet toch al dat ik zeker nog een 2e wil... Ondanks mijn zware bevalling... Ik hoop voor je dat je normaal mag/kan bevallen! Succes, -xxx-
Tuurlijk doet "gewoon" bevallen pijn maarre... ik vond het echt geen wereld drama hoor. Binnenkort beval ik van de derde. Maak me er absoluut niet druk om. Het is een super ervaring!
ik heb bij darryl* een kz gehad na 12 uur pijnlijke weeen. omdat ik bij darryl* wel onsluiting had zat bijna op 10 cm, mocht ik bij dylano natuurlijk bevallen, wat ik zelf net als jij heeel graag wilden. en o wat ben ik blij dat ik daar voor gekozen heb. ik vond het kwa pijn 100% mee vallen, had zelfs minder pijnlijke ween als bij darryl* en de volgende dag mocht ik heerlijk naar huis, wat echt geweldig en wat bij een kz niet kan. ook herstel je veel vlotter. ik zou dus inderdaad gaan voor een natuurlijke bevalling als dit mogelijk is. heel bijzonder om beide te mogen er varen. ik hoop zelf dat ik ook nu natuurlijk kan en mag bevallen.
ik heb het zelf nog niet meegemaakt zoals je weet.. kan je dus niets over de pijn vertelle maar zoals velen hier wel zegge en ook de mensen om mij heen dat t achteraf altijd 100% meevalt.. de weg erna toe en je steeds druk maken over hoeveel pijn je wel niet kan krijgen is het ergst... je kan t beter over je heen laten komen en je lichaam zn gang laten gaan en jij volgt... zo is t mij verteld.. want je kunt niets tegenwerken in dit geval.. haha.. ik vindt t ook wel eng hoor als ik er soms eens aan denk want het gaat nu toch best dichtbij komen.. wil ook graag een natuurlijke bevalling.. mijn vriend is daar heel nuchter in en die zegt altijd tja denk dat je niet pijnloos kan bevallen.. haha.. maar hij zal me bijstaan. .. haha mannen die snappen er soms helemaal niets van.. enne succes bij de vk..! ik hoor t wel.. liefs Ghita..
Omdat je eerste een keizersnede is geweest wil niet zeggen dat je nu weer een keizersnede gaat krijgen. In Nederland ga je bij een volgende bevalling i.p vaginaal bevallen. Je kan wel en keizersnede vragen aan de gynaecoloog, maar meestal stemmen ze hier niet mee in. Vooral als de reden bij de eertse keer een stuit was en ditmaal de ligging wel goed zou zijn. Uit ervaring (eerste is ook een keizersnede geweest) kan ik je zeggen dat ik hoop dat ik dit keer weer vaginaal ga bevallen net als nummer twee. Keizersnede geeft toch meer beperkingen, met name als je al een kleintje rond hebt lopen. Wat je wel kunt bespreken met je gynaecoloog is dat er in je status een aantekening komt van laagdrempelig besluit voor keizersnede. En wat je vriend(en) ook zeggen volg je eigen gevoel. Kwebbel
Nou hier nog eentje die niet tegen de bevalling opziet, ik zou het dramatisch vinden als het door omstandigheden een KS zou worden. Tuurlijk doet het pijn, maar bij de ene is het erger dan bij de ander, en de ene heeft een hogere pijngrens dan de ander. Het is geen lekker gevoel, maar echt "helse" pijnen heb ik niet gehad..of ik ben een bikkel
Ik heb bij de eerste een spoedkeizersnee gehad met 36 weken, zonder dat ik ook maar 1 wee heb gehad. Nou, ik vond de keizersnee helemaal niet leuk, heb er erg lang last van gehad. Bovendien lijkt het me zo speciaal om een vaginale bevalling mee te maken. dat ik het echt helemaal zelf doe zeg maar. Daar heb ik heel veel pijn enzo voor over. Mijn moeder zegt altijd, je moet het een keer meegemaakt hebben. Haar vaginale bevalling van mij was ook een hel, maar ze zou het zelfs nu zo weer over doen. Dus meid, als ik jou was zou ik ook voor een vaginale bevalling gaan, een keizersnee kan altijd nog als daar een reden voor is. Wel lief van je vriend dat hij zich zorgen om je maakt, maar hij moet ook jouw kant van het verhaal kunnen inzien. Kan het zijn dat hij bang is voor een vaginale bevalling? Dat hij er bijv. niet tegen kan ofzo?
Mijn eerste bevalling was er ook 1 met (spoed)ks. De ontsluiting kwam niet op gang en onze dochter kreeg het benauwd. Hoewel het herstel naderhand me op zich nog wel mee viel, hoop ik deze keer toch liever een vaginale bevalling mee te mogen maken. We hebben wel in het vooruitzicht dat deze kleine mogelijk 2 weken eerder zal worden gehaald, maar of dat dmv weeën opwekken zal zijn of een ks, dat zullen we nog wel horen. Maar of het nu vaginaal wordt of weer een ks. Het belangrijkste is dat het kindje gezond en wel op deze wereld komt.
Volgens mij zit het in (zwangere) vrouwen ingebakken hoor dat ze toeleven naar een normale bevalling. Net zoals je er je hele zwangerschap fysiek voor klaargemaakt wordt, zo denk ik dat je er geestelijk ook naar toe leeft. Ik ben zwanger van de eerste, dus geen ervaring, maar ik zie niet op tegen de bevalling en wil absoluut een natuurlijk bevalling. Natuurlijk, als dat niet kan en het wordt een ks, dan zijn we alleen maar hardstikke blij dat dat ook kan, zodat we toch een gezond kindje krijgen. Het herstel van een ks duurt vaak stukken langer, en je hoort meer vrouwen hoor, die na een ks zeggen dat ze bij een volgende een natuurlijke bevalling willen omdat dat er "bijhoort", of dat ze iets "gemist" hebben. Ik denk dat je vriend onzeker is? Het is ook niet zo heel gek misschien? Ten eerste zijn denk ik veel mannen best een beetje onzeker over een natuurlijk bevalling, wat er allemaal gaat gebeuren, en wat hun rol is. En ten tweede weet hij nu dat een keizersnede succesvol was, voor jou en de kleine, en dat het niet de gevreesde (denk vooral gevreesd door mannen) pijn gaf (hoewel een ks achteraf behoorlijk wat pijn kan geven hoor, en het herstel zwaar kan zijn, wil niemand voor het hoofd stoten!). Misschien goed om je (en in het speciaal je vriend) beter te laten inlichten door een vk of zo over de gevaren, voordelen etc van een natuurlijke bevalling? Succes!
Heb 2 vaginale bevallingen gehad. En ik moet er echt NIET aan denken dat t nu niet zo zou gaan. Ik wil echt geen ks...echt niet. Ik wil mn kindje er zelf uit persen en dat alle stofjes in mn lichaam die er horen vrij te komen op zon moment ook vrij komen. En niet dat ik daar op n tafeltje lig en iemand aan me prutst en dan ineens n kindje langs komt brengen om te vertellen dat dat nou mijn baby is. brrr....lijkt me zo onwerkelijk allemaal. Doe ik nog liever de eerste bevalling over en die was echt wel heftig... en uiteindelijk met vacuum pomp. Meid als jij t zo wil moet jij t zo doen. Het is JOU bevalling en t kan maar 1 x