heeft iemand tips voor me?! en/of hetzelfde gehad?!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mejon, Nov 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mejon

mejon Bekend lid

Apr 12, 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    hoi,

ik ben 16-11 bevallen van onze tweede dochter.
    de oudste wordt volgende maand 2 jaar.
    de oudste werd eerst ook een paar keer op een nacht wakker, maar dan was het even goed leggen, knuffelen of wat drinken voldoende.
    nu wordt ze al "hysterisch" wakker.
    ze wil dan ook helemaal niks en papa mag al helemaal niks doen, alles is mama.
    maar als ik 's nachts de jongste aan het voeden ben en ik hoor haar zo tekeer gaan, wordt ik daar erg onrustig van.
    dan wil ik ook naar haar.
    zal dit nu komen omdat er een baby in huis is, de situatie die veranderd is.
    heeft iemand ook zoiets meegemaakt toen er een kleine bij kwam.
    en hoe lang duurde het voordat de oudste "gewend" was, weer deed als normaal.
    wat kan ik hier nu mee?

mijn man is chauffeur en moet er iedere nacht rond 4 a 5 uur uit, dus ik kan ook niet van hem verlangen dat hij ook naast zijn bed staat tot alles rustig is, want dat kan lang duren.
    hij moet toch goed geslapen hebben voordat hij ongelukken maakt.
    maar ik kan me ook niet in tweeen splitsen.
    pfff, vindt het erg moeilijk.

alvast bedankt.

mejon

2. Phemme

Phemme Actief lid

Aug 29, 2007
    452
    0
    0
    Hier slaapt de oudste ook een stuk minder sinds de jongste er is, ik hoor dat van meer mensen om me heen. Geen tips dus, hoop dat het een fase is!

3. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Ik denk echt dat het stress is voor die kleine, het is ook echt een wereldverschuiving voor haar, opeens een kleintje erbij die heel veel aandacht vraagt en krijgt in plaats van dat zij het middelpunt was.
    Het is een fase, gaat vanzelf over.
    Probeer je er niet te druk over te maken en af en toe iets met haar alleen te doen, als de kleine slaapt overdag lekker tutten samen en iets leuks doen, waarbij ze kan helpen, bijv taart bakken, gezellig filmpje kijken, lekker knuffelen.
    Succes!
    Enneuh: NOG GEFELICITEERD!

4. mejon

mejon Bekend lid

Apr 12, 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ze is nu 2 nachtjes bij opa en oma geweest en de eerste avond ging perfekt en sliep ze door tot half 7.
    gisteravond werd ze daar ook hysterisch (7 min) en was toen stil en even later heeft mijn vader haar goed gelegd.
    ze heeft doorgeslapen tot half 8.
    eerst sliep ze nooit nachten door....
    nu is ze weer thuis en ze heeft weer 5 min hysterisch staan gillen enzo.
    toen was het opeens stil.
    ben nu niet meer gaan kijken, maar ben zo bang dat ze straks weer wakker wordt, onze jongste heeft nog wel wat voedingen te gaan.
    de avondvoeding en dan maar kijken hoe vaak ze anders vannacht nog komt.
    ben zo bang dat de oudste dan weer wakker wordt en het dan ellende is.
    maar ik moet natuurlijk proberen rustig te blijven, maar voel me van binnen zo onrustig.

Share This Page