Tips voor uitbakeren / afbouwen bakerdoek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door knor1981, 29 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Ons meisje is nu ruim 12 weken. Vanaf vier weken ben ik begonnen met bakeren met de swaddle me. Sindsdien is ze veel rustiger en gaat het slapen stukken beter. Je ziet gewoon dat ze meteen tot rust komt als ze de bakerdoek om krijgt. De kleinste variant is nu te klein. Heb de grotere gekocht en die past goed. Merk alleen de laatste weken dat ze steeds sterker word en haar armpjes eruit wurmt. Ze gaat dan echt schreeuwen en krijsen als de armpjes vrij zijn en is helemaal over de rooie. Zodra je ze weer ingestopt hebt slaapt ze weer als een roosje.

Heb wel eens geprobeerd om maar 1 arm in te bakeren of om het lakentje heel strak in te stoppen maar werkt allemaal niet, ze gaat totaal over de rooie.
    Ik las dat je het beste met vier maanden kunt stoppen met inbakeren in verband met het draaien.

Alle tips zijn welkom!

2. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Wij hebben bij de 1e de puckababy gehad, makkelijk want daar Kun je 1 arm uitbakeren.

Je kunt ook proberen het slaapje dat altijd het makkelijkst gaat proberen zonder bakerzak, maar wel in slaapzak.

3. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    En dan de armen niet in de mouwen doen van de slaapzak?

1 arm los heb ik geprobeerd, dat was drama.

4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Een stugge slaapzak.
    De lodger slaapzak is een vrij stugge... ze kunnen dan de armpjes wel buigen en omhoog en omlaag doen, maar het kost wat moeite.
    Maaien met de armpjes zit er dan niet in.
    Hier werkte het heel goed. Met de slaapzak sliep hij gelijk goed en na een maand werd de lodger te warm en ging hij in een mouwloze slaapzak van de prenatal en dat ging ook prima.

5. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Wat hier werkte is afbouwen in een hydrofieldoek, en later in een wat dikkere slaapzak met armen en dan straks inpakken! Dan kunnen ze zich ook al minder goed bewegen!

6. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Is het niet gewoon een teken dat ze klaar is met inbakeren? Wij hadden de puckababy en toen ze bijna uit de piep gegroeid was merkte ik ook dat ze onrustig werd. Had al bijna de grotere gehaald maar heb gewoon van de een op de andere dag een slaapzak aangedaan en dat ging goed! Ze gaf dus duidelijk zelf aan dat het genoeg was geweest ;)

7. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Ja maar het word wat warm nu voor dikke slaapzak en dan ook nog strak in stoppen. Ze heeft het altijd erg warm.

8. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Ze word hysterisch als ze niet ingebakerd is. Zeiknat van het zweten omdat ze zo overstuur is

9. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    De puckababy bakerzak (dus geen slaapzak) Kun je de ritsjes bij de armen open doen, dus we deden 1 kant open (arm eruit) en 1 kant gewoon dicht (dus half gebakert).

Maar als je 1 arm los geprobeerd hebt.... dan denk ik is het of bakeren tot je ziet dat ze om gaat rollen, met de kleine kans dat de allereerste keer in bed is, of in 1x helemaal niet meer bakeren en een week er voor uittrekken om opnieuw te leren slapen. Misschien wel juist op dr buik?

10. gemini020

gemini020 Actief lid

28 sep 2014
    444
    57
    28
    Kijk eens maar de Merlin Magic Sleepsuit. Heeft ons erg geholpen bij het stoppen met inbakeren. Hij lijkt erg warm maar valt erg mee en ze kan er eventueel alleen met luier in.

knor1981 vindt dit leuk.
  11. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

En anders deze, dan wordt ze al wat vrijer met der armpjes! Die hebben wij ook nog een tijdje gebruikt!

Bijgevoegde bestanden:

knor1981 vindt dit leuk.
  12. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
  13. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Zag al iets soortgelijks voorbij komen, hier hebben we de woombie gebruikt. Daarvan kan je de armopeningen nog dichtklikken met drukknoopjes. Was hier een fijne overstap.

14. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Super bedankt voor de tips, ik ga het eens allemaal bekijken

15. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Wat is daar precies het nut van? Armpjes zitten dan toch ook gewoon los of niet?

16. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Ja klopt, dat is dus voor als je het bakeren al echt heb afgebouwd. Dat hebben we dus eerst gedaan. Moet je ook even kijken op de site, daar leggen ze het uit.
    De snoozzz gebruik je als je het bakeren hebt afgebouwd maar je kindje een onrustige slaper (zegmaar niet-slaper) blijft. Geeft kindje toch een geborgen gevoel. Bij ons hielp het ook omdat onze zoon zich telkens ging omrollen, dan niet terug kon en dan hard ging krijsen. In de snoozzz kunnen ze wel wat op hun zij rollen maar niet volledig om.

knor1981 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina