groentehapjes invriezen

Discussie in 'Voeding' gestart door EdN, 5 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113
    Hoe vriezen jullie zelf bereidde groentehapjes in? Al mijn diepvriesbakjes zijn veel te groot en nu zat ik te kijken naar de ijsblokjeshouders, maar dat is natuurlijk weer niet afgedekt. Ik neig er nu naar om dat hele ding te vullen met hapjes en dat vervolgens in een diepvrieszakje te proppen :D, maar misschien zie ik een heeeele handige manier over het hoofd!

En vriezen jullie wel eens fruit in? Lijkt mij niet lekker, eerlijk gezegd.

2. soortje

soortje Actief lid

2 nov 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb onlangs wat kleine bakjes bij de xenos gekocht. (platte vierkante bakjes) Je hebt ze in verschillende maten. Kunnen in de vriezer en magnetron...

Zijn erg gemakkelijk.

Ja, ik heb wel fruit ingevroren. Gaat goed, maar dan heb ik het eerst gekookt en gepureerd. (peer,appel en banaan mix)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wij hebben nooit groentehapjes ingevroren. Veel te veel werk. Ze aten so wie so al geen prut, maar gewoon stukken groente. Dus meestal vanaf het begin al met de pot mee.
    Daarnaast had ik gewoon wat zakken van Bonduelle met broccoli, bloemkool etc in de vriezer liggen. Aten wij groente die ze nog niet kenden dan ontdooide ik daar een roosje van.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik had voor het invriezen van groentehapjes bakjes van Nuby gekocht, gaan per 6, liggen oa bij de Etos en Kruidvat gewoon bij de babyspullen. Heel handig en niet duur.

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113
    Oke, bedankt dames, dan ga ik morgen eens even langs de Xenos of het Kruidvat om in slaan!

Dirksmama, in principe eet de kleine inderdaad ook gewoon 'met de pot' mee, maar wij eten toch wel een paar keer in de week groenten die nog niet geschikt zijn, en ik vind het dan wel prettig om hem toch ook iets vers te kunnen geven.

Overigens vind ik het juist wel fijn om groenten - zeker in het begin - te pureren. Ik ben niet echt een Rapley-fan, ik geniet nl zelf ook niet zo van mijn eten als ik dit al kokhalzend moet wegwerken (en heb dit vrij recent 9 maanden lang gedaan, dus ik weet waar ik over praat ;))! Het is nog zo'n nieuwe sensatie en techniek om überhaupt iets anders dan melk binnen te krijgen, op deze manier vind ik de overgang naar 'echt' eten wat soepeler. Maar goed, 'to each his own' toch? :)

6. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Ik gebruik deze bakjes. Erg handig, en niet te duur.
    HEMA)

Deel Deze Pagina