mn kids zijn steeds rond half zes wakker en nu zelfs om 4.40!! dit is toch niet normaal meer.. iemand tips? ik word gek hier.. we hebben twee slaapkamers voor de kids, martijn en emma slapen samen en sophie alleen. we hebben martijn en emma al een extra dekbed gegeven. emma slaapt sinds kort ook graag met het licht aan anders is ze bang. help!
de klok is ook een uurtje eerder nu Hier ook half 6 vanmorgen... Kan je verder geen tips geven. Zo slapen onze kinderen tot 800 en zo zit ik m half 6 al beneden. Heb bij de oudste gemerkt dat het fases zijn zo is het weer over en zo niet. Misschien een wekker?
Jaaaa, verschrikkelijk! Hier ook om 05:30 alles al in action en beweging. Hebben ze er al drie uur rennen en springen opzitten voordat school/opvang überhaupt begint. Ik hoop van harte dat dit zich heel snel gaat aanpassen, haha. Ik probeer ze laten in bed te leggen en meer kan je niet doen vrees ik. Je kan ze moeilijk dwingen te slapen. Misschien wel uitleggen/vertellen dat het nog heeeel vroeg is en iedereen nog slaapt en dat ze nog even in bedje moeten blijven, boekje lezen, flesje drinken etc...? Zou het ook niet weten.
Hier mogen ze voor 7u gewoon t bed niet uit en in t weekend voor 8u niet. Dit hebben we altijd zo gedaan en de dames slapen dus meestal tot die tijd of langer...als ze wel wakker zijn dan lezen ze boekjes in bed. Vind t zelf echt van de zotte om rond zes uur of vroeger beneden te gaan zitten met je kind, is gewoon nog nacht toch?
Ojee, dr zullen er wel veel zijn met hetzelfde probleem momenteel vrees ik Dochter was vanmorgen om 645u wakker (normaal 730u). Ze moet van ons tot 730u op dr kamer blijven (heeft een wekker). Vindt ze niet leuk, maar ik verwacht dat t hooguit een paar dagen doorzetten is en dan gaat t wel weer beter. Toegeven aan het vroeg wakker worden, houdt t alleen maar in stand hier. Gewoon normale tijd naar bed en dan past zich dat geleidelijk wel aan. Gisteren hadden we geluk, werd ze pas om 715u wakker.
Wij zitten met een zoontje die nu al 2 dagen om 04.15 uur wakker is en echt niet meer gaat slapen Vanaf hoe oud kun je ze eigenlijk duidelijk maken dat ze nog even op de eigen kamer moeten spelen? Hier verbouwt meneer heel de boel (incl. krijsen en stampen) en dan is echt iedereen wakker dus...
Tja, dat verschilt per kind (de reactie) en wat je als ouders wil proberen om je doel te bereiken Wij hebben dr vanaf 11 maanden al geleerd om tot een bepaalde tijd te slapen. En dat ging helaas ook niet zonder slag of stoot (lees: ze krijste de hele buurt bij elkaar). Maar ja, dat deed ze anders ook wel en het hielp wel heeel goed. Vanaf 3 jaar gebruiken we een wekker en dat gaat prima, af en toe een beetje verzet. Tussen 2 en 3 jaar sliep ze uit zichzelf erg goed, maar anders had t ook wel al eerder gekund met speciale slaaptrainers of een lampje.
Hier hetzelfde sinds een paar weken!! Eerst was het altijd 7 uur, maar de laatste tijd vaak 6 uur en vanmorgen zelfs 5 uur!! nou schiet mij maar lek!! Als ik zeg dat ze moet gaan liggen en slapen want het nog heel vroeg is en iedereen nog slaapt zet ze het op een gillen en krijsen. En gaat ze van alles verzinnen om mijn aandacht te trekken. Helaas heeft Naomi geen eigen slaapkamer (nog niet, komt eraan) dus slaapt bij ons, maar dat al 2 jaar dus ze weet niet beter. Maar ja ze komt wel zelf haar bed uit en komt dan bij ons in bed en dan is het hommeles.. Het enige wat hier dan helpt om haar rustig te houden is de iPad te geven en het zandkasteel of bumba aan te zetten bij ons in bed. Mja dat mag natuurlijk ook geen gewoonte worden En tussen de middag slaapt ze 9 van de 10 x al niet meer!
werken jullie ook met zo'n kinder wekker? met een lampje? als het beestje slaapt blijf je in bed ook al ben je wakker dan is het slaaptijd en als het beestje wakker is (lichtje verspringt dan) dan is het tijd om op te staan. Mijn zoon heeft jaren 1 gehad en werkte hier goed. Kidssleep heet dit geloof ik... dit heeft mijn zoon geleerd dat hij in bed moet blijven, hij mag wel spelen in bed dan als hij maar zachtjes doet i.v.m. de buren Mijn zoon heeft nt weer fase gehad van vroeg wakker worden, ik zag de wintertijd echt slecht in dus maar hij doet het geweldig nu! 7 uur wakker nieuwe tijd ipv 5 uur want dit had ik verwacht haha.
Zo is het hier ook. Als hij eerder komt zeg ik gewoon dat het nog geen tijd is om op te staan en dat hij terug moet naar bed. Soms moppert hij dan wel maar gaat dan toch weer terug naar bed en slapen. Ritme aanleren is naar mijn idee niet alleen bedtijd maar ook tijd om op te staan.