heel warm tijdens zwangerschap gevaarlijk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Emama, 18 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    hoi

ik heb het s nachts echt belachelijk warm/heet (onder dekbed) maar ik lees op internet dat in het begin van de zwangerschap hitte kan leiden tot aangeboren afwijkingen

ik wou weten is dit echt zo of valt het wel mee?

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

In warme landen worden toch ook niet allemaal kinderen geboren met aangeboren afwijkingen?

En als je het onder je dekbed zo heet hebt ga je er boven liggen, probleem opgelost.

Emama vindt dit leuk.
  3. jeshh

jeshh Niet meer actief

Zal wel meevallen, denk dat het echt gaat over een super heet bad ofzo. Als je er last van hebt gooi je je dekbed toch aan de kant en pak je een laken? Problem solved!

Emama vindt dit leuk.
  4. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Nee joh... niks aan de hand hoor :) en idd als je het warm hebt deken van je af.

Emama vindt dit leuk.
  5. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Neejoh! Ik was op vakantie in curacao en lag gewoon in de zon te bakken met 40 graden. Kind heeft er niks aan over gehouden Haha

Boommm en Emama vinden dit leuk.
  6. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Ik zweet me sinds de zwangerschap 's nachts ook het bed uit. Ik word dan helemaal doorweekt wakker. :rolleyes: Ik zou me er geen zorgen over maken.

Emama vindt dit leuk.
  7. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Dat komt door progesteron. Heel normaal om het heel warm te hebben.

Emama vindt dit leuk.
  8. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ze bedoelen meer de warmte van de sauna ;) omdat je dan een soort kunstmatige koorts creëert. Dat kan lijden tot afwijkingen of een miskraam.
    Dit haal je lang niet als je het warm hebt ‘s nachts.

Emama vindt dit leuk.
  9. Emama

Emama Bekend lid

13 jun 2016
    792
    118
    43
    ben er een beetje angstig door omdat ik het echt heel heet heb(zwetend wakker worden) en probeer zoveel mogelijk zonder het dekbed te slapen maar na een tijdje geb ik het ook weer ijskoud dus wil d3kbed ook niet weg doen

maar miss wel slim om iets dunners erbij te pakken

10. poekien

poekien Niet meer actief

Ik had het ook mn hele zwangerschap en daarna ook nog vrij lang, maar dan vooral overdag. Gek werd ik ervan! Iedereen heeft koud en zat ik weer met t zweet op mn voorhoofd op mn werk, bij de kapper etc etc. Soms heel ongemakkelijk maar ja, hormonen hè :eek:

Ik zou idd snachts een luchtig dekentje erbij pakken en ik had vooral veel laagjes aan. Zodra ik het voelde opkomen (soort opvliegers denk ik) trok ik wat uit. Maar vervelend is t wel! :rolleyes:

Emama vindt dit leuk.
  11. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113

Ze bedoelen dat je bijvoorbeeld niet 30 min een sauna van 80 graden mag...
    Je lichaamstemperatuur wordt echt geen 80 graden onder een heet dekbed ;)

Emama vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina