Hoe pakken jullie het aan als je thuis komt met je kleintje? Zelf ben ik sinds 3 maanden moeder van een zoontje en een vraag zoals dit onderwerp is een van velen geweest. Om die reden ben ik een blog begonnen, om dit soort dingen te delen met andere (bijna) moeders. Uiteraard doet iedereen het op zijn eigen manier en jouw manier is altijd de beste natuurlijk, want jij bent de mama. Maar op dit forum kun je mooi ook met zulke vragen terecht, leuk! Je kunt mijn blog hier bekijken als je dat leuk vindt of je kunt mij volgen op Twitter @HugoBabyBlog Hugo Baby Blog | Wat je niet over je baby hoort of in de boeken leest
Wij hadden een familiebed. Toen ze heel klein waren lagen ze in een wiegje of cosleeper of eigenlijk gewoon op onze buik. Toen ze wat groter waren kwamen ze gewoon in het grote bed. En dat was gewoon hun eigen bed, en tegelijkertijd ook mijn eigen bed Leuk blog trouwens! Heel herkenbaar, al heb ik nooit kraamhulp gehad.
Mijn kinderen slapen de eerste 4 a 5 maanden naast mij in een wieg. Als ze min of meer doorslapen, of uit de wieg groeien dan gaan ze naar hun ledikant in eigen kamer. Ik vind dat de fijnste manier.
Bij mij heeft jongste eerste drie maanden bij mij in bed geslapen. Hij slaapt nu nog naast me in z'n ledikantje ivm slaapkamer gebrek. Gaat straks bij broer op de kamer en zusje komt naast mij en ws in t begin in bed bij mij.
Heb dezelfde gedachte. Ik nam (en nu nog soms) ze bij mij in bed of in een bedje naast mij het eerste jaar.
hier vanaf het begin af aan in eigen bedje op eigen slaapkamer. daarvoor heeft hij een eigen slaapkamer.
Mijn dochter heeft de eerste drie maanden bij ons in deslaapkamer gelegen, wel in eigen ledikant. Maarr... Ik vind een baby van 3 maanden niet meer een pasgeboren baby hoor, dan denk ik aan een babietje van hooguit twee weken ofzo.
Hier heeft ze zeker wel het eerste jaar bij mij in bed geslapen. Daarna was het op en af en met 2 grootste deel in dr eigen kamer. Nu is het eigen kamer en ach, zo af en toe komt ze er nog is gezellig bij. Persoonlijk gaat het tegen mn gevoel in om zo'n hummeltje wat 9 maanden in je buik heeft gezeten en nog niks snapt koud in zn eigen bed te leggen.. En met de borstvoeding is het ook handig!
Hoezo koud, ze hebben toch dekens over of een slaapzakje aan mag ik hopen. Zo ging dat hier tenminste wel en ze had het lekker warm (in het begin gewoon in haar eigen bedje naast ons bed). Ik zou me er niet prettig bij voelen om haar in m'n eigen bed te hebben, al helemaal niet de eerste periode. Heb dat eens één keer gedaan omdat mijn man dat graag wilde (ze was toen grieperig) maar ik schrok om de 5 minuten wakker.
Ja ik bedoelde niet letterlijk koud haha. Je legt er zelfs vaak een kruikje bij. Ik bedoelde dat als... Tsja hoe moet ik dat omschrijven... Afstandelijk, kil, ongezellig. Maja dat is mijn mening he. Zat moeders die dat anders zien en dat is ook prima.
Ja, ik snap het. Niet letterlijk koud dus. Ik zou het ook niet fijn gevonden hebben als ze gelijk in een aparte kamer had gelegen. Maar in haar eigen bed naast mijn bed voelde veilig voor mij en ik was dichtbij haar.
Hier tot 4,5 maand naast ons in een wiegje. Daarna sliepen de kindjes zelf beter op een eigen kamertje in een ledikant ( bovenin eerst) Ik vind 3 maanden ook niet meer pasgeboren.
Vanaf begin af aan lagen ze beiden in hun eigen bed.. Zoontje had eerste nachten wel wat problemen en toen heb ik veel met hem beneden gezeten of hij lag op mij op een gegeven moment hadden we hem ook op een verschoonkussen tussen ons in.. Maar na 1,5 week gewoon in zijn eigen bed
Ik heb de eerste week nog in het ziekenhuis gelegen en daar lag me zoontje in zijn babybedje naast mijn bed. Toen ik na een week eindelijk naar huis mocht heeft me zoontje gewoon elke nacht in zijn eigen bedje op zijn eigen kamer geslapen (overdag in de box die opgemaakt was als bedje) De kraamzorg probeerde me nog over te halen om de kleine bij mij en me man te laten slapen snachts maar dat wouden me man en ik niet. (Dan zouden me man en ik niet kunnen slapen en aangezien ik slaapwandel leek het mij niet verstandig)
Eerste nacht kinderwagen bij ons op de slaapkamer gezet, vanaf de 2e nacht gelijk in het ledikant in zijn eigen kamertje.. gaat helemaal perfect! Hij gaat 's middags en 's avonds met een big smile naar zijn bedje
Hier tot ongeveer 6 maanden bij ons in bed. Tussen mijn man en mij in. Daarna naar eigen kamer in ledikant. Hij heeft toen nog wel tot 8 maanden soms nog tussen ons in gelegen, maar dat wil Hij nu echt niet meer. Mis t wel, maar vind t ook fijn om weer lekker met mijn man in bed te knuffelen. Nu ben ik weer zwanger en komt de kleine dadelijk weer bij ons liggen. Vindt t zielig om m gelijk naar zijn eigen kamer te leggen, zo net nieuw op de wereld.