Heel zacht matras (of dekmatras?) tips

Discussie in 'De lounge' gestart door Cathelijne1986, 25 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Mijn man en ik hebben stevige matrassen van de Ikea. Zijn prima, maar sinds ik 70 kilo ben afgevallen en maat 34 heb ligt het echt niet fijn meer. Ik wil iets zachters, maar ook betaalbaars.
    Kan een dekmatras een oplossing zijn?
    En hebben jullie allemaal hetzelfde matras als je partner? Mijn man heeft een stevige nodige maar dan lig je dus met twee verschillende matrassen in bed en eventueel hoogteverschillen.
    En wie weet er een zacht betaalbaar matras of dekmatras? Gewoon 90x200 cm.

2. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Optidee heeft van die heerlijke matrasopleggers

3. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    wij hebben verschillende matrassen maar wel dezelfde topmatras.
    de oude vond mijn man te zacht.
    had ik in een aanbieding bij jysk gekocht en ik vond hem heerlijk.
    nu met het nieuwe bed dus wel verschillende matrassen.
    de mijne is zachter dan die van mijn man maar we hebben er dan wel weer een stevig topmatras op.
    voor mij voelt de kant van mijn man net een stuk beton maar hij vind het heerlijk.
    we konden ook beide nog weer een verschillende topper nemen zodat mijn kant nog zachter lag maar ik vind het nu prima liggen en had ook geen zin in een naad tussen de matrassen.
    je kan dus wel alleen voor een zachte topper kiezen maar als je man het te zacht vind werkt het nog niet echt..
    of je krijgt hoogteverschil doordat je zelf een topper neemt en je man niet..
    of gewoon alleen voor jezelf een nieuw matras

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Gewoon weer naar de ikea voor een nieuw matras, meeste matrassen zijn wel redelijk gelijke hoogte, het is echt niet raar om 2 totaal andere matrassen te hebben! Ieder lichaam, je bouw, gewicht etc. is anders! Er is niets zo vervelend als slechte nachtrust omdat je matras niet fijn ligt!

5. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.803
    781
    113
    Wij hebben ook twee verschillende matrassen, met daarop een dekmatras (boxspring), dat is helemaal niet gek. De dekmatras doet niets qua ondersteuning (is mij toen verteld) en is er alleen voor het comfort, dus ik zou zeker op zoek gaan naar een nieuw matras voor jezelf!

6. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een zachte van de jysk vandaan. een met traagschuim en koudschuim. Hij was 300 euro voor de maat 90 bij 200

slaap er heerlijk op

7. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Ik heb een dekmatras van de ikea. Van traagschuim en ligt heerlijk zacht. Mijn matras was ook te hard en voor mijn vriend prima. Hebben nu een kleine hoogte verschil (3 cm ofzo) maar we hebben er geen last van hoor.

8. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Oké bedankt voor jullie reacties! Ik ga het dekmatras kopen van traagschuim van de Ikea :)

Deel Deze Pagina