Wat is jullie ervaring bij het kopen of verkopen van een woning wat betreft de financieringstermijn. Op tijd, te vroeg, te laat, niet? De kopers van ons huis hebben nog anderhalve week en vind het zo spannend. We horen niets namelijk.....
Wij moesten twee weken extra tijd vragen maar hadden wel een plausibel verhaal. Werd ook gegeven. En dus 1,5 week later betaald. Wel op tijd aan de verkopers verteld.
Onze kopers hadden uiteindelijk 1 maand extra gevraagd ivm financiering. (Zij hadden een deal dat zij ons huis kopen als de hunne verkocht werd, dat was ook gelijk zo echter hun kopers kregen financien niet gelijk rond en zodoende kregen hun het ook niet rond voor ons)
Wij hadden als koper 5,5 week. Binnen 3 weken was alles rond. Welke termijn staat er bij jullie in t contract?
Wij hadden 8 weken en die ook echt nodig. Allebei geen vast contract en dan moet het over zoveel schijven en met zoveel uitzonderingen..
Als ze een vrij standaard situatie hebben, dan gaat dat geen problemen opleveren gewoonlijk. Tenzij ze echt randje max lenen, dan is t altijd wat tricky. Ik zou me nog geen zorgen gaan maken hoor.
Wij moesten uitstel aanvragen. Bank wilde bepaalde stukken niet beoordelen voordat verkoop eigen woning rond was, die termijn verliep net paar dagen eerder.
Onze kopers hadden het financieel echt goed en toch hadden zij net extra tijd nodig en dus verlenging. Wij hadden het op precies de afloop datum rond, met 6,5 week. Dit was 2 maanden terug.
5 weken hebben de kopers van ons huis de tijd gekregen. Afgelopzn donderdag was het de laatste dag. en wij hebben ook weken de tijd gekregen, maar ons lening was al binnen 1 dag goedgekeurd.
De kopers van ons huis hadden 1 maand om uitstel gevraagd, wij hadden gelijk al goedkeuring van de bank. Begrijp hoe spannend het is!!
Onze kopers hadden het binnen 4 weken rond! Wij kregen bericht van de notaris dat de ontbindende voorwaarden (dus de financiering) waren verlopen en dat de afspraak is gemaakt voor 1 aug overdracht. Je zou ook even aan je makelaar kunnen vragen of hij mis kan checken of je verkopers al gehoord hebben of alles rond is.
Wij hebben 2 weken uitstel gehad. De financiele man bij het tussenkantoor had stukken kwijt gemaakt. Alles was verder prima qua financiering, echter bij hun op kantoor liep het spaak. Het hoeft dus niet altijd met de financiele situatie van je koper te maken te hebben. Nu hadden wij de bankgarantie (10%) van onze eigen rekening betaald. Dat scheelde waarschijnlijk ook wel.
Wat fijn jullie reacties. Ik was benieuwd of je het pas na de datum hoort. Het is kennelijk niet zo vanzelfsprekendheid om iemand te informeren als het nog loopt hoor ik in mijn omgeving
Wij hebben 2 weken verlenging nodig gehad (in totaal 9 weken). Dit lag niet aan ons, maar aan de verstrekker die iedere keer weer met iets nieuws kwam of dingen kwijtraakte