mmijn vriend heeft het de laatste tijd erg druk op zn werk, en t feit dat mijn dochter nog steeds niet goed doorslaapt snachts werkt ook niet heel erg mee, en hij is nu echt oververmoeid. met gevolg dat hij afgelopen weekend iedere dag om 19.00 op bed ligt, en sochtends goed tot 11 uur doorslaapt. ik begrijp best dat hij het nodig heeft, maar word er af en toe zo ziek van! ik ben toch degene die zwanger is en dan juist meer slaap moet hebben? vind het echt niet leuk meer om steeds in het weekend savonds alleen op de bank moet zitten omdat hij alleen nog maar wil bijslapen. weet even niet goed meer wat ik hier mee aan moet, iemand tips/ervaringen?
Ik ben bang dat echt alleen veel slapen en goed uitrusten helpt. Kan ie niet een weekje thuis blijven? Mijn man heeft het nu al 2x gehad en de ha had 'm echt dringend aangeraden thuis te blijven tot ie zich beter/minder vermoeid voelde, ivm het risico op een burn-out.
Ja moeilijk, maar als ik in jou schoenen zou staan zou ik hem nu wel even bij laten slapen. Straks ben je bevallen en krijgen jullie ook weer gebroken nachten. Straks zit hij er helemaal door heen. Het is voor jou absoluut niet leuk natuurlijk. Maar ik zou me er niet al te druk om maken. Misschien komt dat ook omdat ik gewent ben dat mijn kerel veel slaapt.
die van mij heeft volgens mij chronische vermoeidheid. ik word er ook echt niet goed van, zodra die in ligstand, bijv op de bank, is dan slaapt ie zo. ik kan me daar zo aan irriteren. misschien helpt het wel als ie vitamines inneemt voor meer energie? dat doet ie van mij ook en gaat al stukken beter
Maar als ie van 19.00u tot 11.00u 's morgens slaapt... Moet je dan niet even naar de HA voor de zekerheid? Checken of alles gewoon goed is? Bloed enzo? Of komt het echt alleen door de drukt denk je? Sterkte hoor iig!
Wil je aub niet zomaar met de term chronische vermoeidheid rondstrooien, want bij mensen met ECHTE CVS/ME werkt iets meer vitamientjes innemen helaas niet (ook slapen van 19 tot 11 uur niet) Ik zie mensen de laatste tijd ermee rondstrooien alsof het niets is, ik zeg toch ook niet dat ik wel reumatisch lijk als ik eens een keer ergens pijn heb dat steekt bij mensen die ECHT ziek zijn. En het zorgt ervoor dat andere mensen deze ziekte niet serieus nemen omdat het "alleen maar" moe zijn is en dat is het niet... @TS ik zou zoiezo zijn bloedwerk eens laten checken zijn algemeen bloedbeeld en B12 evt. daarnaast is juist ritme en regelmaat enorm belangrijk (als er niets medisch aan de hand is) dus TOCH opstaan om een normale tijd en evt tussen de middag nog een uurtje slapen ofzo, want zo lang in bed blijven liggen word je op den duur ook gewoon lamlendig van en das ook niet gezond. Beweging (sport of wandelen ofzo) goede voeding en dus een goed slaap/leefpatroon. Maar voor bovenstaande dingen geldt het dus als er medisch niets aan de hand is (maar kan zoiezo weinig kwaad om mee te beginnen. Met in bed blijven liggen kom je nergens ik heb CVS/ME en fybro en ben dus elke dag moe en heb elke dag pijn, het is wel goed onder controle sinds ik een goed dagschema volg, gezond eet, probeer toch te bewegen,en met vitaminespuiten van de dokter *B12* Ik heb door mijn ziekte ook extra streng moeten zijn in het schema van mijn kids maar hun functioneren ook veel beter met en zo kunnen we allemaal happy zijn... het gaat al veel beter als jaren geleden omdat ik voorheen dus vaak WEL eraan toegaf en in bed bleef liggen en nu MOET ik door dankzij mijn kids en dat gaat eigenlijk vanzelf, hoeveel pijn ik ook heb die dag ik doe het graag en dankzij hun heb ik eigenlijk weer eenbeetje mijn leven terug (ik denk dat het anders alleen maar erger had geworden, zoiezo heb ik er tijdens mijn zwangerschappen veel minder last van gehad) Maar goed lang verhaal kort, naar de huisarts en toch je levensstijl aanpassen....(als het niets medisch is) uitslapen is voor een keertje lekker maar als je het vaak doet erg ongezond voor je!
oja zodra mijn man thuiskomt savonds en hij heeft gegeten gaan trouwens ook de oogjes dicht maar dan heeft ie vaak 16 uur gewerkt (buiten aan de schop, grondwerk en lange tijden in de auto daarnaast) vind dat dan ook niet gek (mijn pa doet hetzelfde werk en is hetzelfde dus ik kijk niet vreemd ervan op..
Ik weet niet wat voor werk je vriend doet en of ie misschien iets meer een balans kan zoeken, maar misschien dat het een beetje helpt. Stel dat hij wat meer vakantie uren op neemt. Vrijdagmiddag om de week bijvoorbeeld. En inderdaad regelmatig leef en eetpatroon. Bloed laten checken kan sowieso geen kwaad. Mijn vriend is ook snel moe. Maar die vergt ontzettend veel van zichzelf en laat anderen dat ook doen. Die zou ook gewoon op tijd naar bed moeten en vaker nee moeten zeggen. Dan zit ik weer met een slapende vent op de bank. Dat vind ik ook niet gezellig want ik zie hem ook niet zo vaak en dan is ie er, gaat ie liggen slapen omdat hij gewoon voor anderen rent en vliegt. Dus ik kan begrijpen dat je het irritant vindt. Maar vermoeidheid is een teken van je lijf wat je wel serieus moet nemen vind ik. Dus ik zou hem ook ff langs de HA laten gaan. En misschien toch proberen wat begripvoller te zijn naar hem toe, ookal is dat moeilijk. Want je zo moe voelen is ook niet niks. Suc6 ermee!
De uren die hij slaapt is niet gezond en niet normaal. Iemand die gewoon gezond is, genoeg fruit en groente eet, zou zich met een paar uurtjes slaap extra al na een paar dagen veel beter moeten voelen! Zou toch even langs de huisarts gaan om bloed te laten controleren als dit al langer duurt. Straks is je baby er en dan heb je helemaal gebroken nachten, wat dan? Succes.
dat is ook het eerste wat ik dacht, naar de huisarts, bloed na laten kijken of iets dergelijks want zoveel slaap ELK weekend is niet normaal. sterkte!
Nou zo begon het bij mij ook, hele weekenden slapen. Nu zit ik ondertussen wel mooi thuis met een burn out omdat je voor de rest wel elke keer door moest gaan en iedereen alles van je verwacht..
@ Isademi: me is het gelukkig niet, mijn tante heeft dit en die zit op dit moment in een kliniek, dit zou ik wel herkennen als hij dit ook zou hebben. lijkt me wel zwaar voor je zeg, zeker met 2 kleine kindjes. ik ga zeker eens voorstellen dat hij langs de ha gaat, al ben ik bang dat hij dat niet doet. meneer is panisch voor huisartsen, maar ga toch maar eens proberen of ik m niet kan overhalen toch te gaan. hij werkt als manager in een callcenter, en dat is een stuk zwaarder dan het zo klinkt. hij heeft ±100 mensen die hij leiding geeft, zijn baas doet niks (behalve inmiddels al 3 x de mex griep gehad hebben?!) en hij moet alles oplossen. hij kreeg tijdens zn functioneringsgesprek te horen dat hij te veel overuren maakt, maar er is niemand anders omdat ze bezuinigen op personeel. sta er nu trouwens ook bij stil dat ik vind dat hij de laatste tijd weinig eten binnen kan houden. heb steeds gedacht dat dit kwam omdat hij te veel eet, maar vraag me nu toch wel af of dit niet met elkaar te maken kan hebben? ga m inderdaad maar even pushen naar de HA te gaan, dan doet hij het maar voor mij als hij het niet voor zichzelf wilt doen. (onder het motto: ik krijg iedere week een inwendig onderzoek, jij mag nu ook een keer iets doen wat je niet leuk vind.)
Goed om te lezen dat je jouw vriend gaat overreden naar de huisarts te gaan, want het 'klinkt' wel serieus. Dat het voor jou niet fijn is dat hij zo vaak afwezig is, kan ik me goed voorstellen. Ik vind het ook niet bepaald prettig als vriendlief naast me op de bank zit te snurken maar ja, ik bedenk me dan altijd maar dat hij het vast nodig heeft en dat hij ook niet aan mijn kop zeurt als ik op de bank in slaap val en hem aan zijn lot over laat Natuurlijk heb jij als zwangere ook behoefte aan rust en steun/hulp van je vriend. Daar heb je net zoveel recht op als hij aan zijn rust. Praten zonder de ander aan te vallen lijkt me dus wel op z'n plaats, zodat er over en weer begrip kan zijn. In ieder geval heel veel sterkte ermee en ik hoop dat je vriend snel weer de 'oude' is.
heb m net gemaild dat ik wil dat hij deze week een ochtend vrij neemt op naar de ha te gaan, en kreeg in de eerste instantie dat het allemaal wel meevalt en is niet nodig. heb m gezegd dat ik het niet lief vraag, maar verplicht, en kreeg als reactie dat hij dan wel wil gaan. voor hem om inderdaad toe te geven, heeft hij zelf ook wel door dat het niet helemaal normaal is.
Heee wat goed miffy11! Gelukkig erkent hij wel dat het 'anders' is de laatste tijd. Ik hoop dat er snel duidelijkheid mag komen en er een effectieve aanpak kan volgen.