O, leuk topic! Hier ook een hobbybakster! Ik maak sowieso (bijna) al ons brood zelf. Maar ook regelmatig lekkere dingen. Het werkt enorm ontspannend voor me. Ik vind joy of baking (heeft ook een youtubekanaal) altijd erg duidelijk, als ik met iets nieuws wil beginnen probeer ik altijd eerst haar recept.
Wauw, ben ook helemaal in de ban van die versierkoekjes, kan ook uren filmpjes kijken op Instagram, zo relaxing . Hoe maak je die ‘frosting’? Gewoon lopende bloemsuiker (met veel water)?
Heb voor mn 30ste verjaardag een echte KitchenAid keukenrobot gekregen, leukste cadeau ooit! Gaat het pronkstuk worden in de nieuwe keuken ...Dus na de verhuis hopelijk ook volop bakken. Hier een cheesecake van een tijd terug, favoriet van de vriend...
Ik bak elke avond wel iets. Of voor mijn werk, of voor m’n man z’n werk of als we ergens op bezoek gaan. Ik ben echt geen hele goeie mooie bakker maar ik vind het gewoon zo ontspannend om te doen en ik haal er energie uit. Ik bak niet alleen zoet, maar ook hartig. En niet alleen taarten maar ook cake’jes, quiches, etc.
Ik bak wel eens wat.. Niet veel bijzonders hoor. Slagroomtaart, Banoffeetaart en Bananen tarte tatin zijn enkele voorbeelden.
Leuk dat dit topic er weer is. N.a.v. het topic van vorig jaar ben ik ook gaan bakken. Kan er niks van, maar leuk is het wel. Vind jullie baksels zo mooi! Voor degenen die in de archieven willen duiken: https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/heel-zwangerschapspagina-bakt.684154/
Wat zien jouw meringues er netjes uit zeg. Kleuren lukt mij nog wel maar ze hebben bij mij allemaal een ander formaat
De bruine gewoon met pure of melk chocolade waar ik wat ongeklopte slagroom aan toe voeg. De rode heb ik gemaakt met decomelts van funcakes. Was de eerste keer maar beviel goed!
Het water loopt me in de mond bij al dat lekkers! Ik maak verjaardagstaarten voor de kinderen gaan zelf. En af een toe koekjes, taart, hartige hapjes... Toevallig eergister een chocoladekruidnoten cake gebakken. Lekker makkelijk uit pakjes en zakjes Zal kijken of ik foto's van de verjaardag taarten op mijn telefoon heb.
Vanavond toevallig een hartige taart gemaakt. Ik neem eigenlijk altijd zo'n verspakket daar voor. Maar die zijn er momenteel niet. Dus ik heb zonder zakjes/pakjes (alleen een pakje bladerdeeg) geprobeerd er eentje te maken en hij was prima gelukt. Spekjes, ui, prei, winterpeen en mozzarella. 4 geklopte eieren er over heen, beetje geraspte kaas er boven op, héérlijk!