heel zwaar werk!

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by sylvie1988, May 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sylvie1988

sylvie1988 Actief lid

Mar 23, 2008
    150
    0
    0
    haarlem
    hallo
    ik heb een vraaje..
    Ik ben net 6 weeken zwanger en nu vraag ik me dus af hoe dat nu moet met mijn werk straks.Ik werk op een paarden pension stal dit betekent dus 4 x per week 30 stallen uit mesten loopen met zwaare kruiwagens .
    paarden van en naar de landen brengen etc.
    Ik werk hier 6 ochtende per week maar dit werk ik gewoon te zwaar om te blijven doen.
    Hoe word dit nou opgelost? Moet ik stoppen met werken krijg ik geen geld?
    Ik snap er niks meer van ... mijn werk kan niet makelijk aangepast worden omdat er gewoon weinig lichte dingen zijn.
    wat moet ik doen?

2. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Misschien gedurende je zwangerschap een andere functie binnen de manage te vragen, en anders een andere baan te zoeken. Neem aan dat je kindje voor je werk gaat dus als het te zwaar is/word zal ik zeker wel actie ondernemen.

3. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

Apr 20, 2007
    3,151
    0
    36
    Als jij het niet meer vol houd omdat het te zwaar is zijn ze in principe verplicht jou aangepast werk te geven.
    Doen ze dat niet of is er geen aangepast werk of tijden? Als het werk niet meer voor jou te doen is dan zul je als ze geen oplossing vinden uiteindelijk in de ziektewed komen.
    Je werk krijgt dit volledig vergoed en jij krijgt ook gewoon loon.
    Dit word vaak berekend door wat jij het afgelopen jaar hebt verdiend en daarvan af hangt dus jou maandloon.

4. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Ben je in vaste dienst of op tijdelijke basis?

5. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    tsja, werk 'in de paarden' is zwaar. fysiek zwaar werk, lange dagen, weinig loon.

ik weet niet op welke basis je werkt (ben je in loondienst), en of je ook lesgeeft bijv.?

vervangend werk zal niet meevallen, maar heb het er eens met je werkgever over. misschien heeft hij/zij al vaker dit soort situaties meegemaakt?

sterkte! enne... proficiat met je zwangerschap hoor! :)

Share This Page