Één van de twee cavia's overleden. Tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door justme1974, 14 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Gisteren is, compleet onverwacht, één van de cavia's overleden. Wat een verdriet voor mijn dochter, maar ik vind het ook niet makkelijk. Deze twee mannen horen zo in ons leven en dan ineens is er eentje over. Het waren broertjes en ze zijn dus steeds samen geweest.

Ik ben in afwachting van wat uitslagen van een allergietest. De cavia's zijn hier ook in meegenomen. Als dT in orde is, komt er natuurlijk een nieuwe cavia. Als niet, daar wil ik nog niet over jadenken.

Ik maak me nu wat zorgen over de cavia die er nog is. Hoe lang gaat het goed in zijn eentje? Wat is het goede moment voor een nieuw maatje? Ik vind hem zo verloren. Al eet hij goed en ligt hij ook te chillen in zijn hangmat. Wellicht vermeng ik teveel menselijke emoties en valt het mee. Het klopt gewoon noet, dat arme ventje, ineens alleen..

Wie helpt me verder? Zou het duidelijk zichtbaar zijn als hij verdrietig zou zijn?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat het wel kan, even alleen. Als de uitslagen goed zijn zou ik dan wel snel een nieuw cavia halen. Wij hebben er destijds eentje bij een cavia opvang gehaald. Uiteindelijk toen die dood ging een tijdje 1 cavia gehad totdat die ook dood ging. En nu sinds een jaar weer 2 zusjes :)

3. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Even alleen kan wel, vooral als hij wat extra aandacht en knuffels van jullie krijgt. Maar hij zal zeker z’n maatje missen. Zelf zorgde ik ervoor dat de achtergebleven cavia niet langer dan een week alleen zat, toen ik nog cavia’s had. Mijn caafjes kwamen ook allemaal bij de opvang vandaan.

4. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Wij wilde op een gegeven moment stoppen nadat eentje overleed. Namen er dus geen 2e bij. De andere werd toen veel aanhankelijker naar ons, liet veel meer toe en genoot van aaien en op schoot.
    Toen toch besloten om cavia's te blijven houden en er eentje bij gekocht. Maar daar zat toen wel enkele maanden tussen.
    Koppelen ging prima en ze is even aanhankelijk gebleven. En de tweede is direct super makkelijk geweest.

5. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Bedankt alvast. Onze cavia's kwamen ook bij de opvang vandaan. Daar wil ik ook weer een andere vandaan halen. De uitslagen weet ik deze werk. Het ongelukkige toeval wil dat wij 27 april voor vijf dagen gaan camperen. Dus vóór die tijd lukt het niet. Het is wel sneu allemaal. Ik mis die kleine pluizenbol behoorlijk.

Deel Deze Pagina