Hoihoi, Hebben jullie nog leuke ruimtebesparingstips voor in de babykamer? Wij hebben namelijk niet echt een aparte kamer voor de kleine straks, we gaan waarschijnlijk een deel van de studeerkamer afzetten met een kamerscherm of met paneelgordijnen... Niet veel ruimte dus!
Er bestaan commodes, waarvan je het blad omhoog kunt klappen. Hieronder zit dan een badje. Geen idee of het handig voor je is, maar ik zag het toevallig bij de babydump.
Lijkt mij niet zo handig, als je je kleintje dan uit het badje haalt, kun je m nergens neerleggen om af te drogen. Ik zou in ieder geval zorgen voor een ruime kast, waar een hoop in kan. Misschien wat meer de lucht in? Plankjes e.d. Wij hebben zelf zo'n plank boven de commode (ben de naam kwijt ) Heel handig.
Wij hebben die comode met badje in de badkamer staan. Als je de kleine uit bad haalt kun je het blad met een simpele beweging dicht doen. Ik heb het natuurlijk nog niet gebruikt, maar het lijkt me wel handig en de kraamzorg had er ook goede ervaringen mee zei de vrouw die de intake deed.
Bij de Xenos hebben ze van die leuke kamerschermen. Als je zoiets neemt, en neerzet, is het toch al gauw een echte 'afscheiding' zegmaar. Het idee dat er twee kamertjes/gedeelten in een kamer zijn! Wiegje of ledikantje geborgen neerzetten, rekening houdend met het optimaal gebruiken van de ruimte. Als ik jou was zou ik een commode nemen zo groot als de ruimte het toelaat, met een plank erboven voor extra ruimte. Kleertjes in de commode of bij jullie in de kledingkast. Het badje gewoon met standaard en al in de badkamer zetten, is ook makkelijk met leeg laten lopen! Zo kom je denk ik al een heel eind! Liefs Sinnamon
Bedankt voor alle tips! Helaas is het badje in de badkamer niet mogelijk, omdat onze badkamer minder dan twee vierkante meter groot is (een douchekabine, een wasbak en dat was het dan wel...) maar die kan ik dan weer op de wasmachine kwijt! Vrienden van ons vinden eigenlijk dat het niet kan, dat je kindje geen eigen kamer heeft... Ze zijn nogal materialistisch ingesteld, alles moet duur en design en op elkaar afgestemd en laatst zeiden ze zelfs dat als wij kinderen zouden krijgen dat we dan toch echt wel zouden moeten verhuizen! Nou ja zeg! Dat van dat kamerscherm had ik ook al over nagedacht, daarmee maak je een afscheiding zonder dat het meteen een complete wand wordt! De ramen zitten namelijk aan 1 kant van de kamer dus als we een hoge wand zouden plaatsen zou 1 van de kamers zonder daglicht zitten...
Je hebt ook van die kamerschermen die halfdoorzichtig zijn, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel... waar je niks doorziet, maar die wel daglicht doorlaten... Melkglas of hoe heet dat?
Kan je de studeer kamer anders niet in n andere kamer onder brengen? Bvb op je slaapkamer ofzo. Of gedeeltelijk in de woonkamer? Ligt er natuurlijk aan wat je allemaal hebt staan en hoe groot die kamers zijn. Is even een rigoreuze vehuizing van spullen maarja. Ik heb bvb mn bureau achter in de kamer en alles past net. N vriendin van me heeft n klein hoekje in dr slaapkamer als studeer plek zeg maar. Zo doen studenten dat toch ook? En dat lijkt me makkelijker ruimte besparent opzetten als n baby kamer, eerlijk gezegd. Succes in ieder geval!
Hmmm dat is inderdaad een idee! Dan doe je de studeer kamer weg, zegmaar. Zet je een bureau (of eventueel een dressoir dat je uit kunt klappen voor extra ruimte, als je eraan werkt) in de woonkamer. Alle boeken en dingen in de boekenkast/op een plank.. Heb je toch weer een kamertje! Ik vind het opzich wel een beetje hard van je vrienden dat ze dat zo zeggen. Maar aan de andere kant, als je kindje dalijk een jaar of 3 is zal het zeker ook een eigen kamer willen, en dan moet je Alsnog verhuizen! Liefs Sinnamon
Helaas, ruimtebesparing in de studeerkamer zit er ook niet echt in, we hebben in de woonkamer absoluut geen ruimte meer om drie boekenkasten en een bureau neer te zetten.... Bovendien werken we regelmatig thuis, en een goede werkplek is dan wel belangrijk! Een kamerscherm is inderdaad een leuk idee, ik denk dat we dan al met al wel zo'n tien vierkante meter vrij kunnen maken, dat is eerst wel genoeg toch? Verhuizen zal op termijn inderdaad wel moeten, maar we wonen hier nog geen jaar dus voorlopig blijven we lekker waar we zitten! Als het kind een eigen kamer wil dan zien we dan wel weer hoe we dat op gaan lossen, daar ga ik me nu nog niet druk over maken!