Heellppppp een dominant vriendje die de dienst uitmaakt!!!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamaikke0604, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaikke0604

6 feb 2011
    75
    0
    0
    in de zorg
    Deventer
    Hallo
    Ik zit ergens verschikkelijk mee,en weet niet wat ik er mee moet doen!!!!Het is het volgende:

In ons rijte(huis)woont een vriendje die een half jaar jonger dan mij zoontje 4jaar.Nu fokt(ruit)weet niet hoe je het schrijft me zoon steeds op.Doe maar,Mag wel,he??,Nee,hey en dan steeds me zoon erbij betrekken.Met resulaat dat mij zoon meer naar hem luistert als naar mij!!!!

Als mij zoon niet doet wat hij zegt dan zegt hij domweg dan ben ik je vriend niet meer!!!!waar me zoontje erg gevoelig voor is.Omdat hij hem blijkbaar wel leuk vindt.Ook als mij zoon niet met iets wil spelen,waar dat vriendje wel mee wil spelen.Dan waarschuwt hij me zoon.(wat hij zegt kon ik niet horen.En dan zegt hij ik ga naar huis,me zoon helemaal in de war,natuurlijk.Ik weet dat het kinderen zijn,maar mij zoontje doet ALLES wat het zegt,doet.En dat vindt ik niet goed.ook als mij zoon iets niet mag,dan zegt hij:Ik mag dat wel van mij moeder!!! Jaa,Hallo,ik ben jou moeder niet,bij mij thuis zijn andere regels.

Het lijkt wel of hij me niet hoort!!!
    Hoe moet ik hier mee omgaan??zonder eerst naar de ouders tegaan???Ik heb het ook met me zoontje besproken,maar die snapt het nog niet.Logische hij is nog te jong.Maar weet niet wat ik met zon dominiant/stiekem ventje aan moet.

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    niet mee omgaan

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hoe oud is je zoontje?

Ik zou hem in ieder geval alleen met hem laten spelen waar jij bij bent en dan dat jongetje corrigeren. En als het niet verbetert, zou ik ook het contact een beetje afhouden. Tegelijkertijd zou ik ook je zoontje weerbaarder maken, maar hoe je dat het beste kunt doen weet ik zo snel niet.

Lastig zeg. Vervelend zo'n vriendje.

4. mamaikke0604

6 feb 2011
    75
    0
    0
    in de zorg
    Deventer
    hahahha,me zoontje is 4 jaar.Ja ik vindt het zelf ook erg moelijk.Want ze zoeken elkaar toch steeds op.En me zoontje zegt ook wel dat hij niet wil maar uit eindelijk dan doet hij toch wat het vriendje zegt,pfffff

Elke dag is het weer een strijd en daar wordt je zooo moe van,bleee

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zeg ook, echt vermijden dat soort "vriendschappen". In elke buurt zijn wel kinderen waar je gewoon liever niet wilt dat je eigen kinderen mee spelen. Jammer voor die andere kinderen dan, maar anders wordt je eigen kind precies zo. Ze moeten leren hun vriendjes uitzoeken. Ik denk dat hij op een leeftijd is dat hij dat ook redelijk begrijpt als je hem verteld dat je niet meer wilt dat hij alleen met hem speelt.

En als dat jochie niet naar jou luistert in je eigen huis, dan zou ik hem niet meer toelaten in je huis. Dat soort kinderen zou ik hier echt niet binnen willen hebben!

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Je kunt het misschien wel gebruiken als een leermoment. Dat dit soort vriendschappen niets toevoegen en dat je zoontje zulk gedrag niet hoeft te tolereren. Heb je hem al eens gevraagd wat hij ervan vindt als dat jongetje zo doet (waar het jongetje dus niet bij is)?

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik zou het kind niet direct weren want ook van dit soort gastjes kan je zoon leren. En daar kan jij invloed op uit oefenen door op je strepen te gaan staan als hij bij jou is en zich niet aan jou regels denkt te hoeven houden. Mama's wil is wet en dat kan je je zoontje laten zien door de andere te corrigeren zodra hij denkt dat dat voor hem niet geld. En dat mag je meteen doen als hij jou zoontje opjut tot verkeerde ideeën.
    Laat maar zien dat er consequenties zitten aan verkeerd gedrag.
    En je kan ook met je zoon over die chantage praktijken praten. Leg hem je gevoelens er over uit en vraag hem hoe hij zich op zulke momenten voelt. En vertel hem dat t niet zo leuk is wat t joch doet. Want hij laat je zoon zich niet fijn voelen maar hem kiezen tussen wat hij hoort te doen en wat zijn vriendje wil dat hij doet. Vertel hem dat vrienden zo niet doen tegen elkaar. En wat hij op zulke momenten zou kunnen doen.

Wij hebben het zelfde gehad maar dan met mn zoon van 8 a 9. Was iets moeilijker want dit jongetje was een van de popu kinderen in de klas. Maar uiteindelijk zag mijn zoon dat hij telkens met iedereen ruzie had omdat hij zich zo gedroeg en snapte mijn zoon dat dit geen echte vriend was. En dat hij om een vriendschap te kunnen behouden nooit zichzelf hoefde in te leveren want dat is die vriendschap niet waard!

8. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    herkenbaar! erg lastig ook!

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hier ook de oudste die niet weerbaar is. Gelukkig werken ze op school er goed aan met hem. En hun en wij zien echt verbetering.
    Paar keer vriendjes hier te spelen gehad. In het begin liet ie alles over zich heen gaan maar sinds een maandje begint ie ook weerwoorden te geven en doet ie dingen niet wat ie niet wil.

Werkt niet altijd natuurlijk. Zo een meisje hier in de straat die erg dominant is. Ik houd haar enorm af ( moet ook wel anders dan staat ze continue bij je binnen )
    En als ik hoor dat ze mn zoontje aan het opdrachten geven is dan zeg ik gewoon tegen Erik dat ie niet naar dr moet luisteren en niks moet doen wat ie niet wil.
    En dan doet ie het ook niet. Meisje is dat niet gewent schijnbaar dat mensen niet doen wat zij zegt en dan is ze snel weg. :)

10. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel bekend, hier ook zo'n buurjongetje. Dan hoor je dat joch soms stoken van "vraag dan, vraag maar of het mag.." Dan is het bij mij al bij voorbaat NEE. Vorige week speelden ze bij ons in de tuin en stond die van ons met z'n handen op z'n rug. Moest omdat hij de dief of zo was en de ander politie. Zag gewoon dat hij het niet leuk vond. Ik heb hem een keer boos aangekeken(onze spel-boze-blik) en hij gaf me toch ineens z'n buurjongetje van katoen.
    Ik praat wel met hem over wat ze doen en zeggen. Vertel hem dat hij best mag zeggen als hij iets niet leuk vindt en dat begint hij nu op te pikken. Hij zegt bijvoorbeeld ook als buurjongen aan de deur komt dat hij geen zin heeft om te spelen. Loopt ie echt te zuchten van 'Nee, he niet hij weer', als ie naar de deur loopt. En buurjongetje krijgt hier in huis/tuin wel van me te horen dat dingen die hij zegt of doet hier niet de bedoeling zijn. Dan kijkt ie vuil en vertrekt regelmatig weer naar huis.
    Zo'n kind moet ook leren dat er ergens anders andere regels gelden, is op school ook. Ik weer 'm niet maar laat wel duidelijk merken wat mijn regels zijn en dat hij zich daar aan moet houden. Zo niet jammer dan.

11. mamaikke0604

6 feb 2011
    75
    0
    0
    in de zorg
    Deventer
    Ik denk dat mijn zoontje dat gedrag nog niet door heeft.Want hij vindt dat normaal en snapt niet waarom ik dan NEE zeg of iets anders zeg dan wat er verwacht werdt.Ik praat er ook met hem over en zeg ook dat vriendjes dat niet tege elkaar zeggen en dat dat niet samenspelen is!!! Maar hij lijkt het niet te begrijpen en gaat er toch zteeds weer mee spelen!!!!

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    Helemaal mijden zou ik het kind niet, want in zijn leven zal hij nog genoeg dominante of geniepige types tegen komen, het is juist goed om ook met dat soort types om te kunnen gaan en te leren dat ze zich niet alles maar hoeven te laten vertellen door zo'n kind.
    Ik zou hem wel vooral met dat kind laten spelen als jij er bij bent, dat je ook op tijd kunt ingrijpen of helpen.
    Mijn dochtertje was ook lang veel te lief, die liet zo over zich heenlopen, pas sinds een paar maanden bijt ze ook goed van zich af.

13. mamaikke0604

6 feb 2011
    75
    0
    0
    in de zorg
    Deventer
    Nu spelen ze niet meer hier,maar bij dat vriendje!!! Volgens mij heeft het vriendje door dat ik hem daarop aanspreek.Want als ze hier zijn en ik spreek hem ergens opaan.Dan moet meneer ineens weg of wil hij naar huis en niet meer spelen.Hij is nu ook bij dat vriendje spelen.Daar kunnen ze boven spelen,ik zit met een baby die boven ligt tespalen.Dus ik mijd het boven spelen nog even totdat hij wat ouder is.En het is prachtig weer dus lekker buiten spelen,rennen en fietsen.Ze kunnen de hele winter nog binnen spelen!!! Of zie ik dat anders???

Deel Deze Pagina