Ik heb in dit huis een vlooienplaag gehad van mijn vorige bewoners nog. Hier heb ik de bestrijder moeten laten komen omdat de huis/tuin en keukenspray totaal niet werktte. HIj zei ook.. kon beter met de spuitbus op grond liggen wachten en de vlo ermee kapotslaan.. werkte effectiever.. de grapjas. Nu zuig ik heel goed, en stoom daarna alles uit.. afkloppen, maar alles is vlovrij. De huisdieren kam ik, en heb een of ander flesje met pipetje.. weet alleen niet hoe het heet
wij doen ze altijd in april een vlooienbandje om.. vlooien kunnen geloof ik niet van mensen alleen leven dus dan krijg je ze ook niet. een keer hebben we een enorme plaag gehad, duurde eeuwen voor ze allemaal weg waren. waren ook op vakantie geweest en mijn benen zagen zwart van de vlooien toen we terugkwamen! eindeloos gespayd en veel vlooienbandjes later waren ze weg.
Afwasmiddel is slecht voor de huid van de hond. Je wast namelijk zijn natuurlijke huidvet weg met afwasmiddel dus je kan beter hondenshampoo kopen Gelukkig hebben wij maar 1 keer last gehad van vlooien.
je maakt me erg nieuwsgierig! hoe is de verpakking? is het een flesje zodat je zelf kan doseren of is het een pipetje voor eenmalig gebruik?
het is een gele (hond) en een blauwe(kat) verpakking.en daar zitten gewoon van die pipetjes in.ik ben er echt super tevreden over ik zou ook niet meer andreas willen omdat deze ook de eitjes dood.
als ik Pratique google kom ik helaas niets tegen maar zal het zeker gaan halen ipv frontline, is dit ook gelijk tegen wormen toevallig?
Ik heb er hier thuis van de week ook 2 kapot geslagen! 1 boven en 1 hier op de tafel Bah! Overal kreeg ik de kriebels. Ik kan echt niet tegen zo'n vieze beesten. Heb meteen druppels gehaald voor de katten en heb het huis grondig met de stofzuiger gezogen. Daarna de zak weg, nieuwe zak erin met anti-vlooien spul, alle bedden afgedaan en lakens in de was gegooid en alle hoeken/kieren/mandjes/tapijt met spray behandeld. Tot nu toe niks meer gezien gelukkig.
nee je komt het op internet niet tegen omdat dit echt alleen doot dieren artsen word vekocht.wormen doet het wel wat voor maak ik zou toch even een tabletje mee nemen. DOODSLAAN NOOIT DOEN! dit omdat een vlo eitjes in een zakjes heeft die kapotspringt als er druk opkomt en word het overal verspreid. daarbij moet je de lakens enzo in vuilniszakken doen minimaal een week want ze kunnen tegen de was machiene
afwasmiddel helpt ook tegen vlooien los van de gekookte azijn dus ik heb ze samengevoegd om zeker te weten dat hij geen vlooien meer ozu hebben normaal was ik hem met vlooienshampoo uiteraard
Als je vlooien uit je bank en tapijt wil halen moet je s'nachts je huisdieren uit die kamer laten en in een diep bord een schoteltje op z'n kop zetten en in het bord water doen op het schoteltje brand je een waxine lichtje en zo zet je er 2 a 3 door de kamer heen zit er s'morgen geen vlooien in het water is je huis vlo vrij. Wij doen dit al jaren, hebben vroeger een hond gehad die alergisch was voor clooien.
ik begrijp het niet helemaal. doe je dit om de vlooien te bestrijden of om te checken of er nog vlooien zitten? en moet je dan niet een beetje afwasmiddel in het water doen? anders zakt de vlo toch niet in het water?
klopt, frontline werkt niet meer echt. Ik koop ook altijd dat spul van de dierenarts, en dan meteen waarin ook ontworm middel zit en wij hebben hier nooit last van vlooien. zelfs niet als de beestjes een tijd in een pension zijn geweest. (1 hond en 4 katten)
Hmm ik dus vanavond (koopavond) naar de dierenspeciaalzaak met alle handige tips van hier op zak (géén Frontline). Kom ik daar, verkopen ze alleen Frontline Toen ik zei dat ik van meerdere mensen had gehoord dat het niet goed werkte was de medewerkster verontwaardigd. Dan passen ze het niet goed toe zei ze, ik garandeer je voor 100% dat het werkt. Aangezien ik morgen moet werken en dus voor maandag niet meer bij winkels in de buurt kom, heb ik besloten toch maar dat spul mee te nemen. Ik wil die krengen zo snel mogelijk het huis uit! Daarbij een spray voor het huis genomen. Daarna afrekenen.....43 euro nog wat Das duur! Nou ja, als het werkt dan ben ik blij. Als het niet werkt, dan ga ik terug naar die zaak om mijn geld terug te halen. Ze heeft mij niet voor niets 100% garantie gegeven. Ohhh ik hoop zo dat het werkt! Zal laten weten of het gelukt is.
hey hey leuk is dat he als ze zo verontwaardigd doen in alles vak bladen heeft het gestaan het word zelf niet meer gemaakt door de fabrikant.en als je echt goede druppels wil hebben even bij de dierenarts halen kost nog minder ook edit: er zijn zelfs dierenartsen die de de vooraad die ze nog hadden gewoon gratis weg hebben gegeven of hebben vernietigt.het is zelf bekend dat frontline epileptiese aanvallen kan veroorzaken
duhuh, wat een muts. at kun je daar nu fout aan doen? En tuurlijk zegt ze zoiets als ze alleen dat verkopen. Anders had je niks gekocht. Ze gaan hun eigen produkt niet afkraken.
frontline werkte hier altijd wel, maar inmiddels niet meer. hond plus katten zijn dus lekker resisent (of zo iets ) geworden tegen dat spul. Heb toen iets vd dierenarts gehad, geen idee hoe het heet, waren druppels, maar niet te vreden er over. er stond bij dat de kat dan geen teken ou mee brengen meer, nou 2 dagen na gebruik had een kat van ons die NOG NOOIT een teek had gehad een teek. En ook de vlooien waren (en zijn ) niet weg. GA dus maar eens kijken naar die middeltje met een q er in. Sprayen in huis wordt bij kleine kinderen en zwangeren afgeraden, is dus hier geen optie, want wij kunnen niet 24 uur elders verblijven. De tip met het water en kaarsje om te controleren vond ik wel een goeie ga ik dus eens uitproberen.
Toen ik nog katten had kregen ze eens per half jaar een injectie met iets (weet de naam niet meer, iets met Pro erin). Ik ben hier mee begonnen toen ik inderdaad na een vakantie mijn huis vol vlooien had. Door die injectie worden de vlooien steriel als ze op hond of kat hebben gezeten. Daarna NOOIT meer een vlo gezien in huis. Ideaal spul!