Ja dat schoot dus ook door mijn hoofd. Maar ze zei dat het dan waarschijnlijk niet is gebruikt in combi met een huisspray. En dan is het te weinig om alle vlooien in huis weg te krijgen. Tja daar kan ik niets tegen inbrengen. Maar goed, ik zat klem, ik moest iets hebben op dat moment. Maar als het niet werkt vraag ik zeker mijn geld terug!
Nee ik ook niet. Maar zij raadde aan de woonkamer te sprayen voordat we naar bed gaan. Volgende ochtend alles goed ventileren. En slaapkamers te doen direct na het slaapje van Kim en haar dan een halve dag beneden houden. Ze had het niet over 24 uur je huis uit, maar een paar uurtjes er niet komen en dan goed ventileren. Pfff wat een gedoe allemaal.
Dit is handig als je de vlooien in je huis wilt bestrijden(nadat je je huisdier heb behandeld.)Maar op die mannier kan je ook checken of ze nog in je huis zitten. En er hoeft geen afwas middel in , vlooien komen s'nachts op het licht af en door het water verdrinken ze.
Nee hoor, uit water springen ze gweoon uit. Vroeger toen ik nog geen goed vlooienspul ontdekt had, kamde ik mn beesten altijd en liet dan de vlooien in een bak heet water vallen. Ze tjoepen er gewoon uit dan, en dus niet als je er n druppel afwasmiddel in doet. Dat verandert de waterstructuur en daardoor zinken ze.
Een hele goede huismiddel tegen vlooien is, gewoon doodoordinaire knoflook dor de vlees heen doen. Met water een knoflook sausje aanmaken dat op de drempels van de voor en achterdeur doen, goed laten drogen daarna met handveger erover, niet te hard. Zo houd je de troep buiten huis enkelop de drempels en stinkt amper. TEven kun je de manden, dekens en dergelijke uitwassen met een mespuntje knoflook in de wasmiddel. Ruik je niet, wert erg goed. Ik ga nooit aande slag met middeltjes, vele zijn schadelijk en werken niet. Ook heb je schapenvet met knoflook, bij de dierenwinkel voor ongeveer 2,50 te kop, ook zeer effectief.
Je kunt ook biergistpillen geven aan je beesten. Heeft alleen geen nut om t op de drempel te smeren :-D
Wij hebben 2 katten en 3 honden en gebruiken geen chemische troep tegen vlooien, wormen en teken. De honden krijgen hier regelmatig knoflook en karnemelk tegen vlooien en teken. Wij hebben al jaren geen vlooien meer gehad. Ook ontwormen wij de dieren niet. Onze dieren krijgen alleen vlees waardoor hun maagzuur zodanig zuur is dat wormen het haast niet overleven. Als wij ze ontwormen is het door middel van kruiden en zaden/pitten. Helaas is het zogenaamde elk half jaar ontwormen een marketingpraatje.... De ontworming werkt alleen op het moment dat je het geeft, een half uur later kan je hond alweer wormen oplopen. Daarbij kan een ontwormingskuur zelfs gevaarlijk zijn voor je hond/kat, menig dier is er (bijna) aan overleden. Als je eenmaal last hebt van vlooien zou ik de beesten regelmatig kammen en de vlooien vangen en verzuipen. En daarbij de leefruimte aanpakken d.m.v wassen van kleedjes en bijv. vloerbedekking behandelen.
Ik hoor hier helaas een heleboel onzin... Knoflook geven, karnemelk, wassen met afwasmiddel, biergisttabletten...allemaal hartstikke leuk, maar tegen vlooien doet het niet veel! Al je hier goede ervaringen mee hebt durf ik te stellen dat het dier ook vlo-vrij zonder deze middelen zou zijn geweest! Ik denk dat het allerbelangrijkste wat met men niet beseft is dat er per definitie van een besmetting van je huis/leefomgeving van het dier sprake is op het moment dat je al levende vlooien aantreft. Dat wil zeggen dat er overal al vlooieneitjes liggen. Deze ontwikkelen zich na een larvaal stadium tot nieuwe generaties volwassen vlooien. Wil je dus van de vlooien af, dan is eenmalige behandeling van je dier onvoldoende. Het beste is een middel te gebruiken wat zowel levende vlooien doodt, alswel de verdere ontwikkeling van eitjes en larven voorkomt. Goede voorbeelden hiervan zijn de Stronghold of de Frontline Combo. Dat Frontline niet meer zou werken is onjuist en de bewering dat het niet meer geproduceerd wordt en epileptische aanvallen kan veroorzaken is evenmin waar (tenzij je het bij konijnen toepast, maar daar is het dan ook niet voor geregistreerd). Een dergelijk product moet: 1- op de juiste manier worden opgebracht (gaat heel vaak fout: moet echt op een scheiding in de vacht worden aangebracht zodat het echt op de huid terecht komt. Zie je een natte plek in de vacht dan zit het middel op de haren en daar werkt het dus niet!) 2- alle contactdieren moeten worden behandeld (dus ook de hond van de buurvrouw die gezellig 2x per week even mee binnen komt op de koffie...) 3- ivm de overlevingstijd van de eitjes in de omgeving moet minimaal 3 maanden achtereen strict worden behandeld, ook als er geen LEVENDE vlooien meer worden gevonden!
Maar wat versta je onder 'behandelen' want vlooienbestrijdingsmiddelen voor de woonomgeving (dus niet Frontline voor op je dier) mogen niet gebruikt worden in een leefruimte waar kinderen onder de 4 jaar komen. Ik heb het zelfs nog bij de dierenarts nagevraagd, maar er is volgens hem NIETS dat je voor je huis kunt gebruiken als je kinderen onder de 4 hebt.
De twee middelen die ik noemde werken dus zelf al op de omgeving: 1 van de werkzame stof komt in de huidschilfers van de hond/kat terechts die van het dier in de omgeving op de grond vallen. De vlooienlarfjes eten deze schilfers op en krijgen zo dus het middel binnen en ontwikkelen zich niet verder. Om deze reden is het dus ook zo belangrijk dat je je dier 3 maanden doorbehandelt ook als je geen levende vlooien meer aantreft. Sprayen van je huis is dus niet nodig, wel op de juiste manier en lang genoeg behandelen met een ervoor geschikt middel.
Dat zegt de reguliere geneeskunde ook van de homeopathische geneeskunde.......En toch werkt homeopathie voor veel dingen. Zoveel mensen zoveel bevindingen. Ennuh..volgens mij staat nergens dat je je beest moet wassen met afwasmiddel. Wel dat, als je vlooien vangt met een kam, dat je ze in n heet bakje water met afwasmiddel moet laten vallen, anders verzuipen ze niet.
Klopt en zolang het het dier niet schaadt moet iedereen ook lekker doen waar hij zich goed bij voelt! Mijn ervaring als dierenarts is alleen dat dieren dieren van knoflook alleen ontzettend uit hun bek gaan meuren en de vlooien met onverminderd enthousiastme rondspringen, sommige dieren van (karne)melk ongelofelijk aan de diarree gaan en wassen met allerlei daarvoor niet bedoelde producten (inclusief "mensen"shampoo en babyshampoo) tot ernstige allergische reacties en andere huidproblemen kunnen leiden en ga zo maar door. (wassen met afwasmiddel staat echt ook in het lijstje, door iemand die eerst het dier met gekookte en dan gekoelde azijn oid insprayd en dan met afwasmiddel nawast!). Hoe dan ook: gezien bovenstaande gebruik ik liever een product waarvan de zowel de veiligheid als de werkzaamheid zijn onderzocht en bewezen. Als anderen goede ervaringen hebben met andere methodes vind ik dat prima, als die honden en katten maar vlo-vrij zijn!
Frontline nadelen : prijs, longen gan bij mij pijn doen, stinkt, veel werk , kan NIET met kleine kinderen en met knagers. Voordelen : zijn die er dan? Knoflook: mag met kleine kinderen, kan ook voor knagers gebruikt worden , doen geen pijn aan me longen, kun je veel dingen mee doen, weinig werk. Dierenarts advies dat ik kreeg, zelf gaan experimenteren met peper en knoflook, heeft je hond vlooien alsnog, doe maar in bad met beee citroensap, daarna wel wassen met een sterk geurende babyshampoo zols zwitsal. Ik gebruik schapenvet met knoflook, ze krijgen het 1 x per week, ben sindsdien al vlo vrij, heel af en toe waagt een teek het nog wel/
Ach, voor mijn part strooi je je hele kruidenkastje over je hond uit! Als jou hond vrij is met schapenvet en knoflook zou ik ook geen duur middel gebruiken (ik durf alleen te beweren dat jou hond dan ook zonder schapenbvet en knoflook vlooienvrij zou zijn!). Voordelen van Frontline: het werkt! Mag wel degelijk gebruikt worden met kleine kinderen in huis, is veilig voor de diersoorten waarvoor het geregistreerd is (konijnen dus niet; lijkt me in het algemeen dat je alleen een middel voor je huisdier gebruikt dat voor dat diersoort geregistreerd is?), weinig werk (opbrengen van een pipet gaat sneller dan het pellen van een knoflookteen...). Ik denk dat jou dierenarts zich gek lacht omdat hij dik verdient aan het behandelen van dieren met vlooienallergie (en dan moet je juist soms middelen inzetten om het dier te helpen die voor je huisdier nadelinge bijwerkingen kunnen hebben!). Ook het gebruik van citroensap en babyshampoo (je hond/kat is nog steeds geen baby: hij heeft ECHT een andere huid!) is gewoon onjuist. Niet ieder dier zal er last van krijgen, maar deze middelen kunnen door de ontvettende werking en verkeerde ph weer voor huidproblemen zorgen. Wel weer leuk dus voor je dierenarts! Veel succes overigens aan iedereen die zijn katten met citroensap en andere middelen moeten gaan wassen... Maar nogmaals: als die dieren maar vlo-vrij zijn maakt het mij niet uit hoe!
Ik snap het niet helemaal, ik heb net de verpakking van de Frontline er nog eens bijgepakt, maar er staat dat kinderen niet met de dieren mogen spelen tot het behandelde plek droog is. Het is toch niet zo moeilijk om de dieren en de kinderen ff van elkaar te scheiden. Ik doe het 's morgens als mijn dochter naar het KDV gaat en als ze 's middags terug komt mag ze gewoon weer met de katers spelen. De prijs, ja als je geen 6 euro per maand over hebt om je huis en dieren vlo vrij te houden dan is het idd duur. Ik heb toevallig weer een 6-pack gekocht en ik was denk ik 35 euro kwijt of zo. Ik let er niet eens op, ik vind het voor de dieren en voor ons zelf gewoon heel erg belangrijk dat ze vlovrij en gezond blijven (ik ben ook iedere maand zo'n 40 euro aan voer kwijt en nog eens 25 euro voor de verzekering, ja dieren houden is duur, maar als je dat er niet voor over hebt, begin er dan ook niet aan denk ik dan.). Ik ben heel blij dat er tegenwoordig zoiets als Frontline bestaat, beter dan die vieze stinkende vlooienbanden (over stinken gesproken, ik ruik helemaal niets als ik Frontline gebruik)
zoals hierboven is gezegt de frontline moet je gewwoon de knaagdieren en de kinderen even van de kamer houden ga bijvoorbeeld gewoon ff half uur weg in laten trekken deur open zetten en ga dan ff paar uur weg ofzo en knagers mogen best op een andere kamer dan wacht je gewoon met die kamer om in te spuiten ik had 12 ratten ja en deed ze altijd op een andere kamer tot alles goed gelucht was en toen terug en toen pas die kamer waar zij stonden heb tevens ook 2 katten die sluit ik dan ook op
ontwormen onzin? nou leuk als je beest word opgegeten door wormen en ondertussen je kinderen ook wormen oplopen bah vlooien zitten vaak niet op het dier maar in zijn leefomgeving dus het is zeker aan te raden een middel te nemen wat ook de woonomgeving aanpakt. bij advantage of stronghold heb je geen huisspray nodig en ben je er zo vanaf, bij stronghold incl. de wormen. want een dier met vlooien heeft vaak ook wormen. en huissprays schijnen niet te helpen, het kost je alleen veel geld en is slecht. vroeger had je zelfs sterkere sprays maar die zijn uit de handel genomen wegens gevaar voor gezondheid
Ik ben het helemaal eens met Whabbit. Ik denk dat we geen beter advies kunnen krijgen dan van een dierenarts.