2x per jaar ontwormen als zogenaamde preventie is inderdaad onzin. En dat weet die dierenarts Whabbit of wie dan ook zeker wel, ze komen er alleen niet eerlijk voor uit. Hangt toch een leuk financieel plaatje aan als iedereen braaf steeds langs komt voor een kuurtje Mijn dieren hebben geen wormen en worden dan ook zeker niet van binnen opgegeten Ook mijn zoon van bijna 5 jaar heeft geen wormen en nooit gehad ook. Als je graag wilt weten of je dieren wormen hebben vang je simpelweg wat ontlasting op en vraag je of de dierenarts dat even onder de microscoop wil bekijken. Hebben ze geen wormen, prima dan hoef je ze ook niet te behandelen. Hebben ze wel wormen, dan weet je ook gelijk welke worm het is en kun je gericht behandelen. Je moet niet zomaar blind iemand volgen omdat ze een opleiding hebben. Het is goed om ook zelfs eens onderzoek te doen en vooral na te denken. Het is algemeen bekend dat een wormmiddel alleen werkt op het moment dat je het geeft. Je hoeft dus geen genie te zijn om dan te bedenken dat het dus niet een half jaar werkt. De mensen die dus 2x in het jaar ontwormen zijn net zo veilig af als wij die niet ontwormen Alleen lopen onze dieren geen onnodige risico's door de chemicaliën die je in je dier stopt.
Hoe denk jij te weten dat jouw huisdieren geen wormen hebben? Zo'n ontlastingonderzoek kan inderdaad, is alleen vele malen duurder dan regelmatig ontwormen! Maar vind ik ook prima hoor! En het is onjjuist om te denken dat "die chemicalien" slecht zijn voor je dier. Het onbehandeld laten van een wormbesmetting kan bij het dier o.a. leiden tot (voedsel)allergien, problemen aan maag, darm en longen, verslechtering van de algehele conditie en om nog maar eens een leuke dwarsstraat in te slaan: ook bij je zoontje kunnen er problemen ontstaan (bijvoorbeeld een zwervend larfje wat in het oog terecht kan komen en in ernstige gevallen zelfs tot blindheid kan leiden)! En daarvoor hoef je echt in zijn ontlasting niets aan te treffen! Waar je dan weer wel gelijk in hebt is dat een wormmiddel geen half jaar werkt. Daarom is het advies dan ook (en tevens EU-richtlijn) om 4x per jaar te ontwormen, voor sommige dieren in sommige gebieden zelfs nog vaker. Ikzelf ontworm liever mijn huisdier geregeld dan dat hij en ikzelf onnodig risico loopt! Ben verder zeker niet van mening dat iemand met een opleiding per defenitie gelijk heeft en daarnaast groot voorstander van mensen die zich uit interesse zo goed mogelijk langs diverse wegen proberen te informeren (want met zelf onderzoek doen neem ik niet aan dat je zelf een wetenschappelijk onderzoek hebt uitgevoerd?). Helaas blijkt lang niet iedereen de weg naar artikelen over goed uitgevoerde onderzoeken te vinden. De informatie die ik hier heb gegeven is op basis van opleiding en ervaring. Ik vind het jammer dat ik nu indirect als leugenaar bestempeld wordt, maar ieder mag zelf zijn/haar mening vormen.
Ik ontworm 1 x per 3 maand. maar das met hoofdoorzaak omdat ze hier 1 x pper week pens krijgen. Wij hebben hier een hond met lever en nier problemen en een pup. De hond met de lever en nier problemen heeft dat beetje nodig, dus ook een extra wormenkuur. op zijn medicatie red hij het helaas niet :s
ik weet nog een leuke discussie: over hondevoer Welk voer is het beste voor je hond? Geperste of geëxpandeerde brokken? En dan kunnen we daar ook nog het barfen aan toevoegen.
ze krijgen bij mij gewoon brokken, madame krijgt puppyjunior brokken 16,95 per 4 kilo van de jumper, dus erg aa de prijzige kant. Meneer krijgt senior nierdieet, is ook heel prijzig, ze krijgen verder normaal 2 x per dag brokken 1 x vlees en elke zondag pens van plaats vlees. Ze krijgen 2 koekjes per dag, as ik weg ga naar me werk en als ik terug kom. Voor de rest eet madame wel mee met de pot als er wat over blijft, en er zit geen kruiden op. Meneer niet ivm zijn dieet. De kat krijgt 2 x per dag eten, smogens brokjes, savonds vlees. Ze krijgt voo het slapen gaan een kattensnoepje. De knagers krijgen 1 x per dag voer, de hamsters krijgn hamstervoer, de muizen krijgen mengeling van knaagdier , hamster en muizenvoer. Ze krijgen savonds of een droog broodje, een cracker, op warme dagen krijgen ze smiddags fruit.. Zo weer wat wijzer over mij
hier krijgen ze voer net waar ik geweest ben hoor van prins eukanuba enzo tot eigen merk.en ze eten mee met de pot voor de katten net zo die krijgen ook nog wat vlees in de avond.maar verder niets bijzonders maar ja met 15 katten en 4 honden moet je even zoeken
gaat bij jullie dus ook echt in de prijzen zitten. Ben soms jaloers op mensen die geen dieren hebben, die houden zoveel over he... Maar tegelijktijd ( kijk ondertussen me slaapkoppen even aan hoor!) wil ik ze ook nooit meer kwijt, werk wel voor ze, is me veel dierbaarder.
presies die beestjes zijn veel voor me.als ze dat weer gek aan het doen zijn ik zou het niet willen missen hoor echt niet.
Hier zelfde probleem , kan nt zonder dat gestuntel. Kan neit zonder die rotzooi die ze maken, en kan het niet missen, om zo uitbundig begroet te worden met thuiskomst.
ja hoor ik ga niet ontwormen omdat iemand hier zegt dat het onzin is, of omdat je er te zuinig voor bent. doe wat je wil, maar ontwormen 4 x per jaar is geen overbodige luxe, en ik ga echt niet wachten tot ze er eenmaal zijn. jij gaat je beestjes zeker ook niet laten inenten? vanwege de chemicalieen? of vanwege de kosten? laat jij je kinderen ook niet inenten? vanwege de chemicalieen? iedereen zijn eigen keuze, maar ga niet doen alsof dierenartsen er zitten voor de centen, en de dieren van alles voorschrijven omdat het ze geld oplevert want ik geloof nog altijd dat je dierenarts word omdat je het het beste met het diertje voor hebt. en als diereneigenaar ga je vanwege het zelfde naar de dierenarts. je hebt het beste met je diertje voor.
ik laat mijn dieren niet inenten.de rede daar voor is dat wij thuis in het begin 2x een hond hebben gehad die krgen alle spuiten ieder jaar en de een is 5 geworden en de ander 7. mijn opa en oma hebben de zus van die 2 die is inmiddels 15 en als je die ziet is het een pup.vind de vee arts dat de beesten hier erg gezond zijn.nu komt er wel bij dat met 3 honden en 15 katten en nog wat vee (paarden enz) ontwormen gebeurd wel hier maar daar gaat 2 dagen werk aan voor af alle beesten moeten dan in een stal en dan moeten we zorgen dat ze gespoten worden.ja wij spuiten ze want ik heb me vingers nog nodig.
wij hebben een tijdje terug een kat in huisgehaald die onder de vlooien zat (en dan heb ik het niet over een paar, maar letterlijk honderden!), misschien hebben we extreem veel geluk gehad, maar met dat wij al onze huisdieren ontvlooid hebben met Stronghold, en na 2 maanden nog eens, zijn alle vlooien weer verdwenen, ook in huis! als je ff op google zoekt naar stronghold, zul je zien dat het een middel is dat heel lang werkt en ook in de huidschilfers zit die je dieren verliezen etc. daardoor schijnt het ook in huis zijn uitwerking te hebben. ik koop het altijd bij www.de-dierenarts.nl in de webapotheek omdat mijn eigen dierenarts veel te duur is in dit middeltje!
voor wie er echt geinteresseerd is in de hele discussie rond wel/niet vaccineren en zo wel, hoe vaak: http://www.schnauzervereniging.nl/vaccineren.htm