Lieve dames, mijn vriend en ik zijn nu bijna 1,5 jaar samen. Ik heb al een dochter van ruim 4 en wilde ntzettend graag samen met hem een kindje, dit ook omdat mijn dochter steeds ouder word. Voor dat ik zwanger werd, vlogen de vonken er vanaf en konden we niet van elkaar af blijven tot het moment dat ik zwanger raakte! De 1ste weken van de zwangerschap ging het nog wel, maar na een week of 5/6 heb ik helemaal geen zin meer in intimiteit, knuffelen, zoenen, vasthouden etc. Ik vind dit erg vervelend omdat ik het wel graag wil, maar het lijkt of mijn hormonen mijn lichaam hebben overgenomen.. Wie heeft dit ook en heeft tips om misschien toch echt samen zwanger te zijn en niet alleen ik, want ik mis echt dat "samen" en lief zijn etc.. Alvast bedankt! Liefs
hoi t is toch helemaal niet erg als t niet lukt of als je t niet wil , t zijn je hormonen , t komt allemaal wel weer goed hoor. miss zelfs wel over een aantal weken . praat er met je man over hij zal t vast wel begrijpen. zelf is t bij ons andersom ik wil wel maar mijn vriend niet , hij vind die buik maar lastig en is bang dat ie t kind beschadigd . heb al 100x uitgelegd dat dat niet kan , maarja ik kan hem natuurlijk ook niet dwingen . ik mag dus ook afwachten
Bedankt voor je reactie. We hebben het er samen al wel overgehad, maar het is voor hem best moeilijk omdat er gewoon heel weinig van mij afkomt. We waren eigenlijk nog heel verliefd toen we zwanger raakte, en nu nog hoor alleen komt het gewoon niet uit mijn lijf. En dan is 9 maanden toch wel erg lang.. Liefs
Oh, lastig, zeg! Ik heb wel gedurende de hele zwangerschap geen (of bijna geen) zin in seks gehad, maar knuffelen enzo deed ik des te liever... Vond en vind het heerlijk om gewoon een beetje te zoenen & aaien enzo, zolang het maar niet verder hoeft te gaan dan dat Maar als je daar ook al geen zin in hebt, wordt het inderdaad moeilijk...! Misschien kun je af en toe zin maken? Klinkt misschien lullig, maar ik heb aan mezelf ook gemerkt dat ik na een keertje zin maken de volgende keer ook makkelijk zin kreeg. Valt altijd te proberen, toch...? Heel veel succes ermee! Ook voor je vriend.
Nou ik heb sinds ik zwanger ben ook echt 0,0 zin in sex. Voordat we zwanger waren deden we het zo'n 5x per week, dus mijn man moet echt even afkicken nu met een karige 1x per week, haha. Ach, hij heeft er begrip voor hoor, maar knuffelen wil ie nu ook niet te vaak, want dan wordt ie weer zo opgewonden. Ik heb gelezen dat de zin in sex weer terug kan komen na het eerste trimester, maar dat zal ook wel per persoon verschillen. Mijn man hoopt er in ieder geval op .
Of ga samen lekker een wandeling maken, lekker praten intussen en misschien dat het dan wel lukt, om in elk geval te knuffelen. Het lijkt me heel lastig zowel voor je vriend als voor jou
ik heb vanaf het begin ook veel minnder tot niet zin in sex. voor ik zwanger was sloegen we geen dag over soms wel 2 keer op een dag. nu moeten we blij zijn dat het er 1 keer in de week van komt. het is hem ook allemaal wel best. en maakt zich er niet druk om hij zegt komt wel weer terug. je lichaam en geest hebben het nu te druk om dat dan ook nog te doen. en hij is in zijn hoofd ook te druk dus ja. ach ja we zien het over een paar weken wel. misschien is dan alles weer terug. en misschien wel niet als we samen maar gelukkig zijn. en idd knuffelen moet je dan gewoon maar doen ook al heb je geen zin. vind een partner altijd wel lekker even. dus gewoon even toe zetten zo erg kan dat toch niet zijn zo lang hoeft dat niet te duren hihi
Heel herkenbaar. Ik heb er ook totaal geen zin in. Mijn man betrekt alles op zichzelf, dus hij zegt nu dat ik hem zat ben (zucht). Probeer dat er maar eens uit te praten. Onze relatie wordt er in ieder geval niet leuker op. Moet er wel bij zeggen dat mijn man een beetje pusherig is wat betreft seks. Dat werkt ook averechts!
Hier ook hoor! Alleen ik vind knuffelen dan nog wel fijn. Zodra het op sex uitkomt dan haak ik af.. ik heb er gewoon geen zin aan. Gelukkig begrijpt mijn ventje me, althans hij probeert het . Ik moet er wel bijzeggen dat als we het dan eens doen dat het dan ook wel erg lekker is!
Heel herkenbaar hoor Babystuff! Ik moet nu ook echt niet aan sex en intimiteit denken. Soms komt het een beetje bij vlagen en daar genieten we dan maar van! Ik moet ook eerlijk bekennen dat we daardoor nog maar 1x sex hebben gehad tijdens m'n zwangerschap :x Tsja, ik doe echt niet tegen m'n zin en dat wil m'n man ook helemaal niet. Hij zegt dat ie 't niet erg vindt, maar ik des te meer! Ik moet zeggen dat ik blij ben dat je dit topic gestart bent, want ik dacht echt dat ik de enige was!
dan wordt het een meisje! haha bakerpraatje.. ik had dat ook de eerste tijd en toen kreeg ik weer meer zin en toen weer minder... er veranderd gewoon een hoop... en heb nu nog weinig zin in seks, maar ja... is ook niet eenvoudig met een hummel die een deur verderop ligt te brabbelen!
ik denk dat het bij iedereen anders is, aan de een verandert niks dat ze zwanger is en juist meer zin krijgt in vrijen en de ander moet daar niet aan denken of heeft nauwelijks zin. Ik heb gewoon tot nu toe wel gedaan, net als voor de zwangerschap. mn mannetje wou het soms niet doen omdat hij bang was dat hij de baby schade zou toe brengen. Dat hebben we toen besproken, dat heeft zijn angst weggehaald. groetjes, sharmin87
Tja, hier ligt t ook wel stil sinds de 3/4 maanden. Kan er niets aan doen, tijdens zwanger zijn voelt mij lijf gewoon niet meer van mezelf en aan sex moet ik niet denken! Mis de intimiteit wel, maar ik vind mezelf niet eens sexy, laat staan dat ik t doe. Hier wordt er wel gewoon over gepraat dat we t allebei echt wel missen, maar mijn man heeft alle begrip voor me en kijkt gewoon uit naar de tijd die komen gaat Hij weet van de vorige keer dat het echt wel goed gaat komen haha
De eerste weken heb ik erg last gehad van mijn darmen en ja dan staat mijn hoofd er niet echt naar, maar ik probeer me er niet teveel door te laten leiden - ik moet sowieso altijd even in de mood komen, en dan is het toch altijd wel erg leuk....Ik ben een voorstander van af en toe zin maken...want ik vind het toch wel belangrijk in een relatie en mijn man natuurlijk ook
heb ik nu ook ineens last van! me partner is een knappe vent die aan bodybulding doet. super lichaam enz.(licht echt niet aan hem) en op die moment loop ik hellemaal niet warm voor sex,op 1 of ander manier kan ik me opwinding niet vinden. me partner denk dat het aan met licht maat heb dit al 100 x verteld. meschien komt het weer terug. wij gaan samen een keer naar de sex shop samen..om leuke dingetjes te vinden voor een voorspel enz. meschien een tip... btw ik schaam me niet voor wat ik zeg. xxx gimena