Net ontdekt dat onze dochter van 10 jaar voor het eerst luizen heeft. Niet veel levende gevonden maar wel veel neten. Het lastige is...is dat ze erg lang krullend (kroezig) haar heeft. Mijn man is donker, dan hebben jullie een idee van het haarsoort. Het probleem is.....de luizenkam krijgen we echt niet normaal door haar haren heen. Het advies van tegenwoordig, kammen kammen kammen, kunnen we dus helaas niks mee. Ik wil dus zo naar de winkel gaan om middeltjes op te halen. Iemand enig idee wat goed werkt en waarmee de neten ook dood gaan? Ik wil ze het liefst allemaal zo snel mogelijk compleet dood hebben want we gaan over 6 dagen op vliegvakantie!
Helaas is er geen middeltje wat de neten er zo uithaalt. Dat moet echt met kammen gebeuren. En anders tussen je nagels 1 voor 1 eruit trekken.
Deze misschien? https://www.licener.nl/product/licener-luizen-shampoo/?gclid=EAIaIQobChMI_dGx9smu4AIVjuJ3Ch2WlwO2EAAYASAAEgIEo_D_BwE
Bij mij lukt kammen ook niet. Alle pinnetjes breken af of ik kom gewoon niet verder. Geen kroes, maar wel dikke bos met krullen. Wat ik heel goed vond werken is nyda. Het doodt alle levende luizen sowieso. Ik heb het zelf wat vaker gebruikt dan beschreven, kan geen kwaad. Zou zoiets proberen en dan wat vaker herhalen. De neten met je nagels verwijderen (duurt wel even met dik haar). Denk dat je dan een heel eind komt.
Als je echt er snel vanaf wilt zonder zelf echt veel te doen is er geloof ik in Amsterdam en nog wat andere plaatsen een luizenkliniek. Kost wel wat trouwens. https://www.luizenkliniek.nl/contact/
Ik heb ook enorm krullend haar, kam wel maar begin altijd met Dimeticon. Dat verstikt de luizen en neten. Daarna wel zoveel mogelijk met de nagels de neten er uit halen en de behandeling herhalen zoals het op de verpakking staat.
Ik zou het behandelen met Dimeticon, kunnen ze niet resistent van worden en je mag het vaker gebruiken als dat op de verpakking staat, heb ik destijds bij mijn oudste dochter ook gedaan. Zij heeft geen kroeshaar maar wel enorm veel haar met een flinke slag erin, was niet door te komen met dat kammetje
Mijn jongste dochter heeft afrohaar. Bij haar lukt het toch om door te komen met een luizenkam (wel zo één met van die lange metalen tanden). Maar om dat voor elkaar te krijgen heb ik haar haar tot schouderlengte afgeknipt... en dan nog met heel veel crèmespoeling erin en kleine plukjes per keer.
Wij zijn er vanaf gekomen met kruitvat luizenshampoo en dan echt veel van dat spul erin. Dochter heeft ook veel krullen en lang haar. We herhalen het ook nog 2 keer, steeds met 7 dagen ertussen. Verschrikkelijk vind ik het!
Mijn buurmeisjes worden dan om de twee dagen behandeld met Nyda, kammen lukt ook echt niet bij hun haar. Door heel vaak te behandelen, gaan de nimfjes direct dood.
Ik heb een middel gehaald met dimeticon. Uiteindelijk kwam ik er met de luizenkam soms wat door. Maarrrrr.....die luizenkam die neemt niet eens alle neten goed mee. Heb die dus allemaal moeten verwijderen met mijn nagels. Ben 6 levende luizen tegen gekomen. Ben totaal 4 uren bezig geweest met het sectie voor sectie uitpluizen en kammen van haar haren. En dit zou dan elke dag 2x moeten??? Dat gaat echt niet lukken helaas. Flesje met luizenmiddel zou genoeg moeten zijn voor 2 behandelingen maar is nu al op. Dus maar een nieuw flesje halen en op vakantie kunnen we weer aan de gang.
Een paar jaar geleden heb ik als enige in ons gezin (ik snap er nog steeds van) ook luizen gehad. Ik dacht dat ik gek werd want ik heb heel dik krullend haar tot aan mn billen. En kammen, dat doe ik dus nooit... Ik heb bij de drogist luizenshampoo gekocht. Was heel dik spul, leek wel een soort vloeibare klei, en heb daar heel mn haar en hoofdhuid mee ingesmeerd. En zo goed als het ging toch geprobeerd beetje te kammen. Ik had 2 of 3 flessen nodig. Na een week nog een keer gedaan. Toen waren alle neten en luizen weg ik weet alleen het merk van de shampoo niet meer...
Die neten krijg je er idd niet uit met een kam en die flesjes zijn berekend op dun kort haar denk ik. Ik had een hele nodig. Dochtertje heeft heel dun haar, zei kon er net 2 keer meedoen.
Ik gebruik idd ook een kam met lange metalen pinnen en een gaasje door je pinnen, dan neem je wel alle neten mee.