Hoi allemaal, Ik ben nu 7 weken zwanger en ben er super blij mee! Wel moet ik zeggen dat ik t best zwaar vind al die symptomen. Het probleem is dat ik nu al een tijdje werkloos thuis zit, waardoor m'n algehele conditie en gemoedstoestand wat zijn verminderd. Ik heb ook veel tijd om al die kwaaltjes te voelen. Het begint 's ochtends met enorme lege maag en hongergevoel waar ik misselijk van word. Toch dwing ik mezelf dan om wat te eten, maar het wordt er eigenlijk helemaal niet beter van. Ik blijf heel misselijk, niets smaakt en voel me gewoon heel beroerd. Enerzijds ben ik blij dat ik t rustig aan kan doen, maar anderzijds vraag ik me af of ik mezelf niet nog meer moet dwingen te eten en iets te gaan doen? Ik wil het nl graag, want ik wil me niet zo voelen, maar ik voel me wel echt ziek. Pas rond een uur of 2 ga ik me eindelijk wat beter voelen en voel ik me sterker doordat ik wat binnen heb gekregen. Maar het duurt me veel te lang! Door m'n spastische darmen heb ik diarree en geen obstipatie zoals vele andere. Hierdoor voel ik me ook zo slap en blijf dat honger gevoel houden. Is er iemand die dit herkent en tips voor me heeft? Wat is beter, er aan toegeven en wachten of doordouwen en me dan ook nog steeds beroerd voelen door vermoeidheid, misselijkheid en slapheid?
Heej meid, Als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap! De kwaaltjes zijn bij iedereen anders. Ik heb helemaal geen kwaaltjes gehad terwijl mijn vriendin (3wk korter) ieder maaltijd weer in de wc deponeerde Ik zelf had/heb smorgens ook bijna geen honger..nu heb ik me een doos peperkoek gehaald en probeer dus iedere morgen met een kop thee of koffie 2-3 plakken met boter te eten. Ik moet zeggen dat het best wel vult. Een boterham krijg ik ook niet af. Als je moe bent kunt je best even eraan toe geven en lekker een uurtje op de bank rusten/slapen. Je zult merken dat de kwaaltjes rond de 12wk minder worden en je ook meer gaat genieten.
Gefeliciteerd!! Ik heb vier dagen erge last van misselijkheid gehad en toen was het over. Nu nergens meer last van. Ze zeggen inderdaad dat dit overgaat na een paar weken. Probeer dat in je achterhoofd te houden. En als je moe bent, neem je rust. Kruip lekker onder de wol. Je lichaam zal het nodig hebben. Er gebeurd nu veel van binnen en dat kost een hoop energie. Neem desnoods contact op met je huisarts. Wellicht dat zij wat tips voor je hebben. Sterkte meid en je komt er wel doorheen!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ken je gevoel... Hondsberoerd, lamlendig.. Je wilt zo graag genieten maar dat is met deze klachten erg lastig. Ondanks dat ik zwanger ben van de tweede, was deze mate van misselijkheid nieuw voor mij. Ik heb geen eetlust, maar wel een gillende maag! Ik eet dus kleine beetjes en vezelrijk. Cracker, mueslireepje... En haal regelmatig een frisse neus, warmte verergert het alleen maar sterkte en..... Het gaat over