In Welke Week Hebben Jullie De Baykleertjes Gewassen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door scheetjuh, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    hallo meiden,
    de vraag zegt het al:
    In welke week hebben jullie de babykleertjes gewassen?
    en waarom juist in die week?
    Mischien vroeg begonnen met wassen, omdat je in een eerdere zwangerschap een kindje had die al vroeg kwam?
    en nu juist alles op tijd af wilde hebben?
    of uit verveling al vroeger begonnen met wassen?
    of juist heel erg laat de kleertjes uitgewassen? en waarom zo laat?

en hadden jullie veel kleertjes??
    en vele kleuren? of juist meer neutrale kleuren?

2. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Week 36 volgens mij... Geen idee waarom toen pas. Misschien omdat ik zoiets had van 'joh, volgende week ben ik 37 weken zwanger, straks komt die hummel ineens en heb ik geen tijd meer om te wassen'... Vooralsnog zit hummel echter nog steeds waar h/z toen ook zat... :s

Wij hebben uiteindelijk toch behoorlijk wat kledij voor de kleine, als gevolg van 'n leuk kledingpakketje dat ik op de kop heb kunnen tikken. We hebben veel neutrale dingen, maar ook leuke kleurtjes en dergelijke, van alles wat... Sommige dingen vind ik lastig te wassen (wit met 'n rood streepje, waar hóórt dat bij?)

3. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    haha ja dat klopt ik heb de kleertje vorige week uitgewassen, moet deze week nog een gedeelte. maar vind dat soms ook moeilijk wat wel en niet bij elkaar kan, ben zo bang om de kleertjes te verprutsen door de verkeerde kleuren bij elkaar de gooien. gelukkig is het nog goed gegaan! tot nu toe dan.
    ik heb ook de meest neutrale kleuren, ondanks dat we weten wat het word, maar voor de 20 weken echo hadden wij ook erg veel gekocht al, omdat we eerst niet wilde weten wat het zou worden. achja binnenkort nog ma wat kleuren kleertjes bij halen, is altijd leuk!

4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.838
    9.341
    113
    Gelderland
    ik heb het al even gewassen en gestreken in de kast hangen/liggen.
    Tussen de 20 en 25 weken had ik eindelijk weer een beetje energie en toen ben ik begonnen met wassen! Maar goed ook want nu is de energie weer ver te zoeken!!
    We hebben eigenlijk van alles wat met de kleurtjes en tot nu toe is er nog niks fout gegaan met wassen.

Alleen wat erg jammer is is dat de dekentjes niet meer zo mooi zijn na het wassen!!

5. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    ja dat vind ik dus ook, de kleertjes voelen gelijk anders aan na het wassen, en somiige zachte broekjes en truitjes, voelen niet meer zo lekker zacht aan, en krijg het ook nooit helemaal zo mooi strak gestreken.

ik had vorige week redelijke energie ervoor om de kleertjes te wassen, maar nu is me energie ook ver te zoeken! hopelijk krijg ik deze week nog energie om het andere gedeelte te kunnen wassen, wil ook zo graag lekker ff na buiten, maar ben veelte bang om uit te glijden, ligt hier zon pak sneeuw, en als ik buiten ben word ik mischien een beetje wakker, maar ja om nou nutteloos in de tuin te gaan staan is ook zo saai. ik dacht mischien lekker ff wandelen met de honden en dan de rest uit wassen, maar nee ikke durf niet na buiten nu. rot sneeuw ook

6. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

als alles af en klaar staat
    dan ga ik de kleertjes wassen
    maar voorlopig nog niet
    alhoewel het gaat best snel
    denk dat ik het in me verlof ga doen

7. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    ja in je verlof weet je toch vaak niet wat je moet gaan doen, dus dat is idd een moooie tijd om kleertjes uit te wassen, maargoed je weet nooit hoe je je eigen voelt, en of je er wel energie voor heb! maar ach eigenlijk stelt het niet veel voor he, je gooiit de kleertjes in de wasmachine, en die doet het meeste werk!

8. lies88

lies88 Lid

16 jul 2008
    90
    0
    0
    ik heb week 34 alle baby kleertjes gewassen omat ik het graag optijd af wou hebben omdat mijn zoontje met 35 weken en 2 dagen is geboren maarja ben morgen 37 weken maar heb wel gelukkig alles klaar

9. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik was de kleertjes gewoon telkens direct nadat ik ze gekocht heb. Ik was ze met onze kledij mee, lichte kleertjes (met of zonder motief) gaan bij de lichte was en donkere kleertjes bij de donkere was uiteraard.
    Vind het geweldig wanneer ik aan het strijken ben, er ineens zo'n schattig mini-pakje bijzit.

Wij hebben ondertussen ook wel wat specifieke kledij gekocht, we weten al een hele tijd wat het wordt.

10. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Maar als die kleertjes dan bv. na het wassen weer 10 weken de kast in moeten, zijn ze dan niet alweer muf en stoffig, of valt dat mee? Of verveel je je dan zo dat je het gewoon nog een keer doet? (Kan me vaag zoiets herinneren toen ik 11 jaar geleden met 42 weken pas beviel...)

11. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    had je met je zoontje toen al wel alles uitgewassen? of moest dat daarna nog snel gebeuren?

12. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik heb kleertjes die al rond 20 weken zijn uitgewassen en ze ruiken nog altijd fris.
    Als je bv. je zomerkledij pas na een maanden terug aandoet, was je deze toch ook niet eerst uit? (ikke toch niet) ;)

13. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    ja leuk is dat he die kleine kleertjes strijken zo schattig! dan kan ik helemaal niet meer wachten tot de kleine frummel er is! haha.
    towser: ik denk dat dat op zich wel mee valt met het muf ruiken als je ze al optijd wast.. denk ik..? of heeft iemand het wel ooit echt al optijd gewassen waarna ze erna erg muf ruiken?

14. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    en dan erbij heb ik in de klerenkast, een geurzakje liggen, dan ruiken de kleertjes allemaal zo lekker haha!

15. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.838
    9.341
    113
    Gelderland
    bij mij ruikt helemaal niks muf en heb idd net als scheetjuh een geurzakje in de kast hangen!
    Maar ook de rompertjes enz daar heb ik geen zakje bij en die ruiken ook nog fris.

16. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

6 feb 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Ik doe deze week het laatste gedeelte. De rest heb ik vorige week gedaan. Ik heb echt een gruwelijke hekel aan strijken ( heb ook geen strijkplank haha ) dus dat heb ik dan ook niet gedaan.
    Wij hebben zo'n beetje alle kleertjes van mijn schoonzus gekregen en het is heel veel wit/creme en verder wat leuke gekleurde pakjes en pyjamaatjes. Ik vond het zo'n schattig gezicht toen al die mini-kleertjes hingen te drogen, ik kon er wel naar blijven kijken haha.

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik moet nog een weekje werken en dan heb ik vakantie en verlof. 'k Denk dat ik begin januari begin met het wassen. Moet nu nog wat spulletjes kopen.

18. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    normaal gesproken heb ik ook een gruwelijke hekel aan strijken8), maar die babykleertjes strijken ooh geweldig gewoon, dan ben ik echt lekker op me gemakje aan het strijken, en lekker aan het genieten van de kleertjes haha! dat kan ik wel uren volhouden, maarja na een kwartiertje strijken, krijg ik enorme rugpijn, en dan moet ik gewoon weer even stoppen, maar anders zou ik daar lekker lang mee bezig kunnen zijn zonder te stoppen

19. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik ben vandaag begonnen. Alle gekleurde dingetjes heb ik eerst gedaan. Nu zit er een witte was in. Ik doe het niet anders dan bij onze eigen kleren.

20. Pinkie

Pinkie Actief lid

28 mei 2007
    194
    0
    0
    Gent
    Ik ben morgen 30 weken zwanger en ben 2 weken geleden begonnen met wassen. Ik had in eerste instantie in gedachten om er in januari aan te beginnen, maar wou nu toch wat vroeger beginnen omdat ik tijdens m'n vorige zwangerschap reeds vanaf 5 maand weeën kreeg en tot het eind weeënremmers heb moeten nemen en er deze keer toch ook weer een kans in bestaat dat ik vroeger zal bevallen. Ook omdat ik last heb van BI en dat zal er niet op verbeteren, dus wil het nu doen, nu het nog min of meer lukt.

Ik heb nog hopen, echt vele dozen vol babykleertjes, beddegoed enz...van m'n vorige 3 kinderen op zolder staan. M'n jongste is 10 jaar, dus staat daar al een tijdje, maar gelukkig heb ik ze al die tijd bewaart, een grote kost uitbespaart. Afgelopen week alleen al wellicht tussen de 20 en 25 machines vol geladen :$

Ik heb heel veel roze/rode, geel/oranje, blauwe en witte kledij en wat minder donkere. Ik probeer steeds zoveel mogelijk gelijkaardige kleuren bij elkaar te steken, zodat de kleuren niet op elkaar afgaan.

Deel Deze Pagina