Concentratieproblemen PSZ

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door slingeraap74, 5 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. slingeraap74

slingeraap74 Actief lid

1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Volgens de psz heeft onze zoon moeite met de hoeveelheid kinderen om zich heen, hij kan zich dan moeilijk concentreren. Het gesprek verder wat betreft de rest volgt nog over 2 weken. Nu willen ze hem naar een andere psz sturen waar ze meer aandacht aan hem kunnen geven. Er zitten dan 2 kinderen op 1 leidster en nu 1 op de 8.

Nu komt het probleem deze psz is een half uur reizen (met de bus) van ons vandaan, moet ik dat onze zoon aandoen. Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik heb er geen ervaring mee maar mijn eerste ingeving is, "hallo, het is een peuterSPEELzaal..." Moeten kinderen tussen 2 en 4 al mee met de maatschappij? Belachelijk. Ik zou hem gewoon lekker de tijd gunnen, misschien gaat het na een tijdje wel beter.

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ah joh hij is nog zo klein, ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar dat ze hem doorverwijzen naar een andere psz onder het mom van *concentratieproblemen*. Zit er niet iets anders achter? Voor een 2-jarige vind ik het eigenlijk flauwekul, zoiets is toch bij uitstek een eigenschap die je moet/kan ontwikkelen op een psz. Als hij 4 of 5 is, dan is dat toch vroeg genoeg om bij echte problematiek mee aan de gang te gaan?

4. slingeraap74

slingeraap74 Actief lid

1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Zoiets hebben we ook maar mijn omgeving zegt dan ja hij is wel druk en snel afgeleid misschien is het beter als hij meer aandacht krijgt.

Het gesprek krijgen we nog maar dit was de hoofdlijn zo'n beetje. Zelf denken we dat er meer achter zit.

5. veertje

veertje Fanatiek lid

Stijn heeft ook "concentratieproblemen" volgens de peuterspeelzaal..
    Ze hebben hem nu aangeboden om een extra ochtend in de week te gaan en dat hebben we gedaan,niet omdat we denken dat hij echt een concentratieprobleem heeft maar omdat hij de psz erg leuk vind :D

Ik denk zelf dat het nog moeilijk te zeggen is op deze leeftijd of ze daar echt problemen mee hebben..

6. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik vind het best lang om een half uur te reizen voor psz. Eer dat hij daar is, is hij al moe van de reis.
    Zou hem lekker daar laten zitten en gewoon kijken hoe hij zich ontwikkeld. Hebben ze er erg last van? Houdt hij de groep op of iets anders?

7. slingeraap74

slingeraap74 Actief lid

1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Hij is snel afgeleid, en hij is bijna de jongste in de groep. Die extra ochtend kan ik wel even onthouden want wij moeten ook nadenken over evt oplossingen.

Ja het is wel ver maar hij vind de psz wel leuk en pikt er toch ook dingen op.

Deel Deze Pagina