Buikslapen :(

Discussion in 'Zwangerschap' started by AnnaCF, Jun 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Dat kan dus niet meer... En ik slaap altijd op m'n buik.
    Nu was ik vannacht blijkbaar toch op m'n buik gedraaid en m'n rug doet zoveel pijn. Alsof er iets met grof geweld in is gedrukt.
    Kan het kwaad voor de baby? Ik heb inmiddels wel echt een buikje namelijk. En welke houding nemen de buikslapers onder ons aan nu de buik niet meer gaat?

Haha de baby begon net gelijk te trappelen toen ik op m'n rug draaide. Zo van jeej i'm free :D

2. Tiarah

Tiarah Actief lid

May 30, 2014
    300
    110
    43
    Female
    Utrecht
    Dat had ik ook bij mijn vorige zwangerschap! Wat ik toen deed was het voedingskussen in de vorm van een O neerleggen en mijn buik ik het gat, zo lag ik niet direct op mijn buik maar kon ik wel buikslapen en de vk zei dat het een prima oplossing was en geen kwaad kon.

3. Leetje85

Leetje85 Actief lid

Feb 26, 2014
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik doe als ik slaap weet ik natuurlijk niet, maar vaak lik ik half op mijn zij half op mijn buik met een been opgetrokken (hier een kussen onder waardoor ik niet verder draai). En verder gewoon zoveel mogelijk op mijn zij, maar zal blij zijn als ik gewoon weer op mijn buik kan liggen hoor!
    Lees verder even mee!

4. Humava

Humava Niet meer actief

Zo doe ik het ook. Maar wordt steeds lastiger. Oh wat ben ik blij als ik weer lekker op mn buik kan slapen.

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik ben ook een buikslaper maar lig nooit plat op m'n buik. Dat gaat nu ook niet echt meer met een dikker wordende buik. Ik lig ook half op m'n zij/buik met 1 been opgetrokken. Dan krijgt je buik toch wat ruimte.
    Echt op m'n buik vind ik ook wel eens eng maar schijnt dat de kleine er niets van voelt.

6. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ja zo slaap ik ook hoor. Half op m'n zij half op m'n buik met een been opgetrokken. Maar dan wordt m'n buik toch naar de zijkant gedrukt lijkt en das niet fijn.
    Ik ga vannacht eens met m'n kussen proberen te slapen :)

7. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

Feb 4, 2009
    1,493
    0
    0
    noord-holland
    Ik durf ook niet meer op m'n buik met als gevolg dat ik al weken slecht slaap. Rug is geen optie, want dan krijg ik hele rare dromen bijna nachtmerries - uitputtend in ieder geval. Ik lig nu op m'n zij, iets meer richting m'n buik gedraaid, dus op half vier zeg maar, dit gaat redelijk. Ik ben geen draaier, dus zoals ik in slaap val word ik ook wakker. Succes nog even voor alle meiden die hier reageren haha :)

8. Merlijn1981

Oct 1, 2012
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zag dat er ergens een soort luchtbed was voor ons buikslapers;)

9. Bloembie

Bloembie Bekend lid

Sep 12, 2011
    621
    0
    16
    Lijkt me niet dat het kwaad kan voor de baby. Ik slaap ook nog steeds op mijn buik, anders kan ik echt niet slapen. Vorige zwangerschap heb ik dit ook zo lang mogelijk gedaan (tot achter in de dertig weken). En inderdaad heb ik de tip slapen met een voedingskussen ook vaker gelezen. Wanneer het niet meer lukt gewoon op de buik ga ik dit denk proberen.

10. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook een echt buikslaper maar heb toch echt m'n zwangerschappen op rug of zij geslapen. Even wennen maar het is niet anders.
    Ik denk dat de baby toch wel de ruimte pakt die hij/zij nodig heeft. Alleen kan dat voor jou wel pijnlijk zijn als er daardoor ergens tegenaan wordt gedrukt.

Ik heb overigens ook al een keer gehad dat het in m'n nek schoot omdat ik op m'n buik had geslapen. Heb toen weken m'n hoofd niet kunnen draaien.

11. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

Aug 31, 2012
    4,175
    1,602
    113
    Female
    Ik heb tot ongeveer 25 weken nog op mn buik geslapen, nu gaat het helaas echt niet meer. Heb mezelf eraan gewend op mn zij te liggen, maar zal blij zijn als ik straks weer lekker op mn buik kan liggen:p

12. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

May 3, 2010
    1,195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi
    Herkenbaar ben ook een echte buikslaper!
    Ik slaap hetzelfde als Leetje
    Succes :)

13. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    3,357
    678
    113
    Female
    Haarlem
    Ik ben ook een buikslaper en ik lig zoals de meeste ook half op buik half op zij met buik opgetrokken, maar meestal op zij. Heel soms heb ik echt de drang om helemaal op mijn buik te liggen en dan moet ik dat ook doen al is het maar 5 minuten, daarna is de drang weg en heb ik een beetje last van m'n buik. Eerst kon het niet door zere tepels ennnu niet door m'n buik. :(

Ga binnenkort ook maar eens een kussen halen.

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier ook een buikslaper. Probeer het zo lang mogelijk vol te houden en als het echt niet meer gaat, ga ik over op mijn zij.

15. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier n enorme buik 😳 zelfs op de zij slapen is nu niet fijn. T gewicht van m'n buik duwt op m'n heupen en hangt aan m'n schouders . Ong 20 min kan ik op 1 zij en dan weer wisselen.

Krijgt ook benAuwd in bed.

Lig met m'n voedingskussen en dekbed om me heen gepropt !

16. Query

Query Actief lid

Sep 17, 2013
    278
    0
    16
    Ik maak van mijn voedingskussen zo goed als het kan een O en dan prop ik mijn buik erin, ligt prima! Ook erg handig tijdens een rugmassage!

En ik zweer bij de Holo Lilo op het strand.

17. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    Je mag gewoon op je buik slapen zolang het nog comfortabel is. De kleine heeft daar geen last van. Die zit immers in een zakje water. (is dus een ander verhaal als je vliezen al gebroken zijn :p )

Wat mij heel erg heeft geholpen is om half op mijn buik, met een voedingskussen tussen mijn benen en tegen mijn buik te slapen. Dan heb je toch een beetje het gevoel van iets tegen je buik.

18. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

ik doe precies het zelfde als de reactie boven mij! en dat werk ik slaap half op mijn buik half op mijn zij, en als de voedingskussen er niet tussen leg krijg ik giega buikpijn! * van de banden want dat voel je duidelijk*

19. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik heb het voedingskussen inmiddels in m'n bed gelegd en dat slaapt idd heel fijn. Bij mij vind de kleine het echt niet grappig hoor. Gaat gelijkt trappelen en moeilijk doen als ik om m'n buik ga liggen :p
    Ik draag best wel naar binnen dus misschien komt hij wat meer in de verdrukking dan :p maar goed het is nog al een draaikont.
    Op m'n rug liggen gaat echt niet langer dan een kwartiertje. Dan wordt ik licht in m'n hoofd en koppijn.

20. Karin76

Karin76 Actief lid

Aug 9, 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een buikslaper. Ik slaap nu op mijn zij en dan of een kussen onder mijn opgetrokken knie, of, als het warm is, dan rol ik mijn dekbed naast me in een rolletje en leg daar mijn been op.:D
    Als ik dat niet doe, gaat de kleine meestal zwaar in protest, haha

Share This Page