Cambridge-dieet

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door monkeylove, 14 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Een vriendin van me doet het cambridge-dieet en die is best goed afgevallen. Ze zegt dat het heel makkelijk vol te houden is.

Iemand hiet die ook ervaring met dit dieet heeft?

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Vriend van mij is nu 35 kilo kwijt en gaat hartstikke snel, maar ik weet niet hoeveel je kwijt wil? Want het is absoluut crashen en niet "gezond" om te doen... hij moest dus ook echt wel 60kg kwijt en dan is dit een erg snelle methode, maar hij geeft aan dat als hij bijv. maar 10 tot 20kg. kwijt moest, hij dit niet via Cambridge zou doen... Want als je na het shaken/repen/soepen weer "gewoon" gaat doen, dan word het echt opletten geblazen, en het duurt dan ook weer weken om je lichaam te laten wennen aan "normale" voeding.

3. monkeylove

Owkee, nee ik hoef geen 60 kilo kwijt ;)
    Wel 25. Maar als het goed is ga je samen met je consulente afbouwen zodat je weer een normaal eetpatroon krijgt zodat je niet in ene weer aankomt.

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Dat klopt inderdaad dat je wel goed begeleid word, en 25kg... tja dat is inderdaat twijfelgeval om het wel/niet te doen denk ik...
    Ik moest zelf 22kg. kwijt en heb dit via Sonja Bakker gedaan, ben toen 17kg kwijtgeraakt in 4 maanden...

Het is met cambridge wel zo dat je echt geen normale voeding mag eten tijdens je dieetweken, dus ik denk dat het daarom wel makkelijk te doen is omdat het " alles of niets" is, met bijvoorbeeld Sonja Bakker heb je iets meer discipline nodig omdat je wel van alles mag eten, alleen in bepaalde hoeveelheden e.d.

Hoop in ieder geval dat het je goed gaat lukken! succes! :)

5. monkeylove

Jah, ik heb ook aan SB zitten denken, maar daar heb ik dus de discipline niet voor dat weet ik nu al ;)
    En dan moet je weer allemaal aparte dingen gaan kopen ahahah... Heb ik allemaal echt geen zin in... Maar wel superknap dat je 17 kilo af bent gevallen hoor!!!!

6. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik heb het een keer gedaan en was binnen een paar weken 8 kg kwijt. Ik vond het verschrikkelijk!De eertste dagen ging ik bijna van mijn houtje. Ik was blij dat ik weer gewoon mocht eten en heb toen alles er weer aan gevreten + extra kilo's. Weg vele euro's want het is prijzig ook.

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Een collega van mij is 70 kg afgevallen met dit dieet.
    Een andere collega van mij was er ook mee begonnen, zij voelde zich absoluut niet goed. Was heel slapjes en sliep heel erg slecht. Het is ind echt een crash dieet.

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Heb het zelf een paar jaar geleden gedaan.. Was idd in een paar weken veel gewicht kwijt (voornamelijk vocht), maar na 2-3 weken droomde ik over een plak brood eten, terwijl ik normaal amper brood eet... Had de eerste 2 weken geen moeite met volhouden, maar daarna heel erg..

En naast het feit dat het niet gezond is, zodra je een keer normaal gezond eten eet kilo's aankomt, kost het ook nog eens kapitalen.. Was een eenmalige poging om hiermee af te vallen!

9. Tese

Tese Niet meer actief

Je moet er echt doorzettingsvermogen voor hebben dat is zo. Maar voor 25 kilo kun je dit dieet wel doen hoor. Wat belangrijk is is dat je minimaal 2.5 liter vocht drinkt om de ketonen kwijt te raken. Je hebt geen hongergevoel als je eenmaal in ketose zit. Je vergeet soms zelf dat je weer een shake/ soep/ reep mag. En aals er iemand tegen je zegt: Als je weer stopt zit alles eraan. Daar moet je dan niet naar luisteren. Want samen met je consulent ga je je leef en eetpatroon wijzigen. Ze kan je zelfs een cursus aanbieden. Het zal altijd een strijd blijven, maar dat is het ook als je gewoon afvalt.

Wil je meer weten of heb je vragen, pb me maar!!

10. Tese

Tese Niet meer actief

O ja, het makkelijke aan dit dieet vind ik dat je niet na hoeft te denken wat je nu weer gaat eten of dat je calorien moet tellen.

11. monkeylove

Nee precies, zoiets had ik dus ook. Het is: Dit is het en daar moet je het mee doen. Geen gehannes met tellen en afwegen, een heel menu bij elkaar kopen, dan zakt bij mij de moed gewoon al snel in de schoenen.
    Muppet, ben jij een consulente?

12. buddy

buddy Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.004
    12
    38
    Noord-Brabant
    Hoi,

Ik ben nu 12 weken bezig met dit dieet en ben nu 20 kilo kwijt.
    Het is heel goed vol te houden en ik heb zeker geen honger.
    Wel zijn de eerste 3 a 4 dagen het moeilijkst omdat je lichaam dan in ketose moet raken en dan kun je je slapjes voelen maar als die dagen eenmaal voorbij zijn dan gaat het prima.
    Het makkelijke is gewoon dat je niks mag dus inderdaad ook niet hoeft na te denken van wat wel en wat niet.
    En je mag na 7 weken een ''eetweek'' in lassen en dan mag je magere dingen,maar dat smaakt ozo lekker.
    Als je zoveel kwijt wil kan ik je deze methode zeker aanraden.
    Als je meer info wilt mag je altijd vragen of pb-en.
    Veel succes in ieder geval met je keus....

13. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik heb dit dieet gevolgd en ben in 6 weken 20 kilo kwijt geraakt. super dieet en makkelijk vol te houden, ik voelde me geen dag slecht of slap. heerlijk. ik ga in januari weer beginnen om nog eens 30 kilo kwijt te raken, dan ben ik weer op gewicht.

het is idd wel prijzig maar ik eet ook per week voor zoveel euro dus maakt het nog niks uit.

14. monkeylove

Klinkt goed zeg jullie ervaringen :D
    Zoooow 20 kilo in 6 weken :$ sounds like a dream to me :p

Ik hbe een consulente hier in de buurt gebeld die me het meeste aansprak en ik kan donderdagochtend al voor een intake terecht :D

15. monkeylove

Als ik vragen heb zal ik cker bij je aankloppen aangezien jij er nu ook mee bezig bent...

16. buddy

buddy Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.004
    12
    38
    Noord-Brabant
    goed dat je je hebt aangemeld en als je slim bent begin je gewoon meteen zo heb ik het ook gedaan en je moet een keer beginnen en het valt best mee als je de eerste 3 a 4 dagen door bent.
    Je krijgt energie voor 10 en stil zitten kan ik nu niet echt meer....

17. buddy

buddy Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.004
    12
    38
    Noord-Brabant
    en ben je begonnen met het dieet???

18. Tese

Tese Niet meer actief

Ja ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat met je dieet.

19. monkeylove

Nee ik begin in Januari, ga maar niet voor de feestdagen beginnen want dat is vragen om moelijkheden :p
    Dus ik ga jullie sowieso op de hoogte houden ...

20. buddy

buddy Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.004
    12
    38
    Noord-Brabant
    ja is prima ben wel benieuwd hoe jij dit dieet ervaart.
    Ik mag vanavond gaan wegen en dan doe ik het ook 2 weken op een laag pitje ivm de feestdagen en dan in januari nog mijn laatste 13 kilo....

Deel Deze Pagina