Afgelopen maandag had de auto gekeurd moeten worden, helemaal niet meer aan gedacht! Nu gelijk morgen laten keuren, maar heeft iemand een idee of er nu gelijk al een boete komt, of heb je na de eind datum nog een speling? Op de site van het rdw wordt ik niet echt wijzer! Groetjes Esther.
je hebt nog een tijd speling hoor! tis niet dat je de volgende dag al een bekeuring door de bus krijgt
Mijn collega was nl te laat en had een boete van 70 euro gehad, moet wel zeggen dat ik niet meer weet hoeveel zij te laat was. Naja we gaan het wel zien!
Ze hadden je wel aan kunnen houden en een boete kunnen geven. Ze kunnen op RDW zo je kenteken controleren en zien of je APK verlopen is. Maar 1 dag te laat lijkt me geen probleem.
na het verlopen van je apk heb je officieel 2wkn de tijd om het alsnog te laten doen, na die 2wkn ben je strafbaar. als je kunt laten zien dat je een afspraak hebt voor de apk ben je veilig
Je KAN een boete krijgen idd. De RDW haalt dagelijks een zeer groot aantal kentekens door de computer en zit je daarbij, ja dan kost je dat 70 euro. Ook als je aangehouden word ziet de politie dat gelijk. Minyaweth: jij hebt echt geluk gehad meid.
yup, zolang je niet tussen de controle zit is er niks aan de hand. Bij ons kwam het er ook niet van, ging om onze cadillac waar toch geen tijd voor was om mee te rijden, helaas werden wij eruit gepikt door de computer en kregen een boete. Vervolgens vergeten we het weer en natuurlijk....weer een boete Toen maar snel een afspraak gemaakt.
ach wij hebben ook weleen seen half jaartje ongekeurt rondgereden. Gelukkig nooit gepakt. maar wij hebben op zich wel de gewoonte om er iedere keer ene paar maand bij te snoepen.
Los van boetes voor het niet hebben van een geldige APK: je moet erbij stilstaan dat je verzekeraar lastig kan doen op het moment dat je schade krijgt/veroorzaakt. Als dit namelijk ontstaan is door iets wat tijdens de APK aan het licht zou zijn gekomen (denk aan te gladde banden, niet goed werkende remmen) dan hoeven zij niet uit te keren. En stel je voor dat jij (extreem geval) een ongeluk veroorzaakt waarbij iemand gehandicapt raakt/overlijdt dan kan je daarvoor de rest van je leven betalen! Dus als je nu laat keuren: niets aan de hand, maar ik zou NOOIT, zoals iemand anders schreef, een half jaar zonder APK durven rijden!
Whabbit, dat ben ik ook zeker met je eens, dit is ook de eerste keer in al die jaren dat we het vergeten!
welnee meis dat duurt wel ff, en mocht je aangehouden worden door de politie en je geeft de datum van keuring op dan krijg je ook geen bekeuring
Sorry, maar je hebt werkelijk GEEN twee weken speling. Je hebt, na een afkeur van de apk twee weken om het te herstellen. Maar dan nog mag de datum NIET zijn verlopen. Vanaf de verlopen datum KAN je een boete krijgen.
Die boete krijg je dan gewoon thuis gestuurd. Mijn schoonvader was een maand te laat en had de boete op de mat liggen.
Wat Nynke zegt klopt: ik heb toendertijd opgezocht: de dag erna kan je een boete krijgen. Wij hebben dus niet gereden tot de dag van de keuring.
Wij hebben ook 3 maanden zonder apk rondgereden met 1 van de auto's. Erg stom.. Gelukkig geen boete gehad. Nu letten we er wat beter op
Ik heb begrepen dat als je NIET gekeurt bent , ben je ook NIET verzekert ! Dus je kan wel weken of maanden erbij snoepen , maar je zal maar iemand aanrijden !