Hoi allemaal!! Ik heb een zoontje van 8 maanden. Hij krijgt nog volledig borstvoeding. Ik weet nou niet of ik het goed doe met eten en drinken kunnen jullie mij helpen?? Hij wordt rond 6/7 uur wakker en krijgt de borst. Om de 3 uurt wilt hij nog borstvoeding! Pap vind hij als ontbijt niks en wilt gewoon de borst. Ik geef hem wanneer ik ontbijt stukjes brood/soepstengel. In de middag fruit en in de avond groente. Hij drinkt dus nog 5/6 keer borstvoeding. Moet ik hiermee afbouwen? Stel als ik hem als ontbijt stukjes brood geef moet ik dan geen melk geven aan hem ? Of wel gewoon doorgaan met de borst? Wat kan ik nog meer als tussendoortjes geven of als ontbijt? Groetjes, Tugba
Ben geen borstvoeding expert.. maar misschien kun je hem een uurtje na het brood nog eens de borst aanbieden?
Met 8 maanden is het nog maar bijvoeding, juist heel goed dat je nog borstvoeding geeft! Als dit voor jullie zo nog prettig is, gewoon zo doorgaan. Ik zou hem op de momenten dat je zelf eet ook wat aanbieden, dus 's morgens en 's middags brood/broodkorst/ cracker en dan vooraf gewoon eerst de borst geven zoals je gewend bent. 's Morgens of 's middags fruit als tussendoortje en 's avonds zijn groente.
Wanneer ik zelf ontbijt geef ik hem ook wel wat maar dan niet echt veel meer voor de smaak... Bedankt voor je reactie ook voor de ander topic